Gå til innhold

Når slutte med tåteflaske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når sluttet dere med tåteflaske til barnet, og evt bare drakk fra kopp? Og har de vært vant til å ha med seg en flaske med drikke i senga?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå sluttet vi egentlig med flaske da lilegutt var 2 mnd for da klarte jeg endelig å få nok melk. Ellers har han kun fått flaske ved spesielle anledninger.

Men å få flaske i senga ser jeg egentlig på som en uting uansett alder..

Jeg ammer før leggetid fortsatt, men når jeg legger han i senga så kan han jo ikke ha med puppen så her begrenser det seg selv.. Roer han seg ikke da får han ikke mer.. Det er det også lenge siden han har gjordt. Han var vel 6-7 mnd når jeg satte strek at nå får du ikke mer for nå var du mett.. og samme bør vel være med flaska..

Og blir det ikke mye gris med flaske i senga da?? Er det ikke bedre med bare smokk f.eks?

Tutkopp begynte vi med da han skulle ha drikke til maten så det kom naturlig i 7-8 mnd alderen. Men nå bruker han også vanlig kopp, men da får han ikke holde den selv.

Han er snart 14 mnd.

Skrevet

Han fikk kun tåteflaske når han fikk mm som han sluttet med når han var 6mnd. Begynte da med tutekopp og begynte med vanlig kopp når han var 1 år. Drikker nå kjempegodt med kopp og har sluttet helt med tutekopp også. Han er nå 18mnd

Skrevet

min brukte kun flaske det første året. ikke så mye på slutten da, bare når han fikk melk. ellers var det tutekopp. men fra han var et år frakk han bare av tutekopp. må si jeg ikke ser poenget med at en på 2 osv skal drikke av tåteflaske. jeg syntes det er en babygreie for de som er 1år -

men det er min mening da=)

Skrevet

Jeg sluttet og amme gutten min da han var 9mnd, fordi da ville han ikke ha mer. Men han fikk flaske med mme på kvelden og morgenen. Han fikk det i senga, fordi da sovnet han uten problemer. Han har vært ett mareritt til å få til og sovne.

Nå er han 13mnd og vi har så og si sluttet med flaske.

Begynte med at han ikke våknet lenger tidlig om morgene for flaske.

Så begynte vi å prøve og legge han uten flaske. Noen ganger trengte han den, mens andre ganger sovnet han fint uten. Nå trenger han den som regel ikke lenger. Hender han får den en sjelden gang når han er umulig når han skal legge seg. Han har trappet ned selv, så vi har vært veldig heldige der

Han har aldri fått flaske på dagen. Da har han fått tutekopp med vann, som vi begynte med da han var 5mnd. Vi begynte ganske seint med flaske og han har dermed ikke hatt noe behov for den på dagen. Så det har vært ganske greit. Nå er han litt over 1år, og vi har så vidt begynt med vanlig kopp. Men vi bruker tutekoppen for det meste:)

Skrevet

Lillemor er 15 mnd og drikker av tåteflaske 3 ganger om dagen, det er da hun får litt melk. En på dagen i barnehagen før sovetid, den får hun med seg i vogna, en på kveldstid før natta, den får hun også med seg i senga (skal slutte med det nå pga tenner) og en gang ca 0600.

Hun drikker kjempefint av både tutekopp, vanlig kopp, glass og vanlig drikkeflaske. :)

Skrevet

Synes ogsaa at flaske er en uting etter 1 aar, hvorfor skal de bruke det da?

Snuppa brukte litt flaske naar eg var borte naar eg ammet, og fra hun var 6 mnd drakk hun fra tutekopp. Fra hun var 1 aar begynte hun med vanlig kopp (evt. drikkeflaske naar vi er ute og har med drikke da)

Skrevet

Hvorfor er dette en uting????

Jenta mi er 17 mnd. Hun drikker av vanlig glass/kopp til vanlig, men får kose seg med en flaske varm melk i armkroken min etter kveldsmat. Hun syns det er godt og koser seg med den, så hvorfor ta det fra henne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...