Trivelig Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Gutten vår på 6,5 mnd har plutselig begynt å skrike bare vi prøver å komme nær han med flaska. Har vært sånn det 2-3 siste dagen og det blir bare verre og verre. Han spiser normalt, men nekter noen form for drikke. Kun når han holder på å sovne klarer jeg å lure i han litt, men mye mindre enn normalt. Hva skjer? Hva kan vi gjøre?
Deidei Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Dette høres akkurat ut som lillegutt her i huset også.. Han spiser gjerne grøt og frukt, men så fort han ser flaska nærmer seg så hyler han og vrir seg unna... og det blir værre og værre her også.. Nå kniper han i munnen også.... og han er bare 5 mnd...
Trivelig Skrevet 24. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. september 2008 Når han var 4 mnd var vi til kiropraktor, fordi han skreik hver gang jeg skulle amme. Var der 3 ganger og så var det ingen problemer lenger, kanskje vi bør prøve det igjen? Kanskje det gjør vondt å ligge på fanget vårt og drikke? Når han får mat så sitter han jo i stolen sin...
Gollegompen Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 Har akkurat vært gjennom en sånn periode med gutten min. Han er 5 1/2 mnd. Hele forrige uke fikk eg bare lurt i han en flaske melk for dagen, og da var han skrubbsulten etter en hel natt uten mat. Hvis eg prøvde meg med flasken andre ganger i løpet av dagen, begynte han å gråte bare eg nærmet meg med flasken og spyttet ut melken som han fikk i munnen. Forsøkte også med fruktsaft og vann for å få i han væske, men dette ville han ikke ha. Kjøpte tutekopper, men det ville han ihvertfall ikke. Var hos lege etter 5 dager for å sjekke om han, men legen mente han bare var sta!? Hun mente at så lenge han var aktiv og klar, så var det ikke noen krise foreløbig, men vi måtte følge med vekten hans fremover hvis dette fortsatte, og om han ble sla, ikke var seg selv osv. Det som funket for oss, var å ikke presse han, og heller gi han grøt og middag. Heller tilby melk ofte selv om du må kaste en hel del hvis han ikke vil ha. Så i dag har det løsnet og han har drukket 3 måltider med mme og spist grøt *2 + middag. Så mamma er storfornøyd og ikke minst lettet. Anbefaler deg å oppsøke lege for å bare sjekket opp om han har noen plager også. Lykke til, er ikke lett å være mamma når det er sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå