Gå til innhold

Kan far få delvis sykemelding når mor har bekkenløsning...

Anbefalte innlegg

..og er tvillinggravid og ikke klarer ta seg av kommende storesøster på 2,5år? Er i uke 34+4 nå, og bekkenet streiker skikkelig... Sleper meg rundt i huset på krykker... Far har en times busstur til jobb, og går vanligvis ut døra før kl 06 om morgenen, og derfor er det jeg som har mått ta morgenstell og frokost med storesøster, og levere henne i barnehagen. Far rekker hjem for å hente i bhg, og tar seg av alt på ettermiddagen. Idag måtte han "skulke" et par timer for å levere i barnehagen, men blir jo dyrt i lengden hvis han skal gjøre det hver dag... Noen med erfaring? Vet ikke om jeg klarer kjøre bil engang....

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Nei de kan ikke få sykmld, gubben fikk ikke det sist svangerskap. det var ikke en gyldig grunn. Min lege sa han skulle få ordnet sykmld, mens hans lege kunne ikke gi det pga min situasjon. Jeg er i mitt 3svangerskap og har igjen 3mnd og det er værre nå enn sist. Har minstemann på 1år hjemme og har lite avlasting. Hørt med nav i dag, og en mulighet var å bruke omsorgsperm eller hva det heter også må de bruke egenmld....

Han kan bruke egenmelding på grunnlag at barnepasser (altså du) er syk. Men det blir jo hele dager. Kanskje han kan snakke med arbeidsgiver å få tilpasset arbeidstider litt i denne perioden? Han er jo bare nødt til å gjøre dette, så arbeidsgiver har egentlig ikke så mye valg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...