Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Jeg skrev et innlegg om ay jeg bråslutta på Cipralex,og skulle prøve noe annet.. Nå har jeg fått resept på både Alopam og Zoloft ...skal jeg ta disse samtidig? Trodde Alopam var antidepressiva jeg?? Er det noen av dere som har vært borti disse medisinene?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Fikk du reseptene samtidig eller hver for seg? Alopam har mer angstdempende effekt mens Zoloft virker både mot angst og depresjon. De kan kombineres, men jeg ville kanskje prøvd Zoloft først, da man kanskje ikke trenger angstdempende når effekten har kommet. Uansett er det kanskje best å ringe legen som skrev dem ut og høre hva han/hun hadde tenkt?
Fiola Biola Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 Hei! Jeg vet ikke hvordan Alopam er i forhold til graviditet, men sånn ellers: Det er ikke noe problem å kombinere Alopam/Sobril med Zoloft. Noen som får antidepressiva (Zoloft) mot angst, får smatidig beroligende (Alopam) til å ta i starten, før antidepressivaen begynner å virke, siden det gjerne går noen uker før virkningen på antidepressiva inntrer. Soloft er jo fastmedisin. Alopam går an å bare ta sånn etter behov, men eg vet jo ikke hvilken dosering legen din har gitt deg.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #4 Skrevet 25. september 2008 Tusen takk for svar begge to:) Jeg fikk ettersendt den resepten på Alopam, så jeg fikk de ikke samtidig.. Jeg tok begge tablettene samtidig i går kveld og følte meg litt ekkel og rar, litt sånn smådårlig...men da trenger jeg jo ikke å ta Alopam hver kveld når jeg tar Zoloft? Er ikke gravid,men er prøver.. HI
Fiola Biola Skrevet 26. september 2008 #5 Skrevet 26. september 2008 Neida, da trenger du ikke ta Alopam hver kveld (med mindre legen din har sagt noe annet). Alopam kan du jo ta når du føler deg ekstra urolig eller om du ikke får sove kanskje. Noen tar Alopam om dagen også, om de er urolige da, men mulig en kan bli trett/sløv av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå