Gå til innhold

Dere som har hund og er førstegangs...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler dere dere har tid til hunden? Jeg har en hund på prøve og sliter med dårlig samvittighet overfor hunden alt, har liksom ikke tid til henne, hun må alltid havne etter babyen så klart, men jeg føler liksom ikke jeg helt har overskudd til henne. Det blir litt pliktfølelse over det. Vurderer å levere henne tilbake etter prøvetiden (1 mnd) fordi det er litt feil tid å få hund på.. Hvordan er det med dere som hadde hund på forhånd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er førstegangs og vi hr en hund som blir 5 i år. Har oftedårlig samvittighet. Skal sises at han har vært som en unge for oss føre vi fikk vesla. Er ute å går vær dag eller er ett sted vi kaster pinner å leker med han, man har ikke så masse tid til han inne. Lekte ofte veldig masse inne og det blir det veldig lite av. Vi hadde egentlig tenkt å få oss en hund til før vi fikk baby ,men er veldig glad for at vi ikke gjorde det. Trur ting vil bli litt lettere når vesla blir litt større. (er 6 måneder nå) for da kan hun sitte litt mere i vognen å da blir det bedre å være ute lenger av gangen. Syns tiltider det er vondt at jeg ikke har så masse tid med hunden som jeg hadde før, men slik må det jo bare bli.

Skrevet

jeg er og førstegangs og vi har ei tispe på 1 år og 7 mnd. er en jakthund og krever mye mosjon. er ute å går tur med henne og babyen 1-2 ganger om dagen, da gjerne 1 imers tur. har egentlig ikke så mye dårlig samvittighet ovenfor henne, for hun er med på alt som har med babyen å gjøre. hun er veldig bedagelig av seg også. kanskje litt mindre leking inne, men det var noe vi skulle gjennomføre og for hun ble så stressa av å leke/ha for mye leker rundt, så fikk tips om å ikke ha så mye leker inne. føler at jeg har nok av tid med henne og hun er ikke sjalu eller noe...heldigvis:)

nå høres det kanskje ut som om vi har den perfekte bikkja osv..hehe..men det har ihvertfall fungert kjempe greit med oss. de eneste gangene hun ikke er sammen med oss er når vi skal i butikken, men det var hun ikke før heller. så er ikke så mye som er forandra.

kanskje blitt litt mindre tid, men ikke merkbart for verken henne eller oss:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...