Guttebaby:) Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 holdbarhetsdatoen på MME?? Det står på HIPP holdbar i 3 uker etter åpning. Men hvis den blir holdt tett etter åpning er da 3 uker da også? Vi bruker det bare noen dager og har derfor masse igjen. Er det noen som vet hva som skjer med pulveret om det går over denne tiden??
Athina' Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Bruker småfolk sin og den er vel holdbar 1 mnd etter åpnet pakke, og jeg er veldig nøye på det - ser på holdbarhetsdato o.l. før jeg kjøper. Vet ikke hva som skjer, men MME følger jeg nøyaktig holdbarhet ja :-)
Guttebaby:) Skrevet 24. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. september 2008 Jeg og ser at den ikke er gått ut på dato da jeg kjøper den.. Men lurer veldig på hva som skjer dersom det går over de tre ukene... Håper flere kommer med synspunkter:)
Julimams Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 Med fare for å høre ut som en barnemishandler så deler jeg min erfaring, rykende fersk, fra i dag. I går ryddet jeg i stellebagen og fant 2 doser med oppmålt HiPP som jeg har hatt i sterilisert, lukket boks, ikke utsatt for sol og har vært i stort sett jevn temperatur. Jeg kan anslå at de har vært der i ca en måned. (Måler opp og har med for sikkerhets skyld da jeg skal steder.) Nattmaten til snuppa i natt var da en av disse dosene, bad idea... En time etter våkner hun og gråter ustanselig. Gråter i 2 timer, nesten helt hysterisk. Dette har ALDRI skjedd før. Så fyller hun bleia med noe som ser ut som kaninbæsj (Bortsett fra fargen). Masse gule steinharde kuler. Morgenen fortsetter, jeg gir henne ferskt pulver og kaster den gamle dosen. Og hun fyller bleia to ganger etter det. Gang nr 2 litt mer normal, og gang nummer 3 helt normal. Ser ut til å bedre seg, nå sover hun. Helt utslitt etter natten og morgenens mas. Kan hende det bare er tilfeldig, men hun har fått HiPP hver dag i flere uker, og dette er først gangen jeg har hatt noe tull.
Guttebaby:) Skrevet 24. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. september 2008 Ja, det er kanskje god nok grunn til å la det være. Min åpnede pakinig har gått en uke over de tre det står, så da skal jeg kaste den tror jeg;)
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 24. september 2008 #6 Skrevet 24. september 2008 Hei:) Jeg kan og legge inn min erfaring.. Har nan som vi gir litt iblandt, når noen passer ho osv.. Hender ho får som tillegg på kvelden. Lagde en her en kveld, som ho begynte å drikke av, men plutselig vrei ho seg, og skrek og ville ikke ha.. Skjønte ingenting, før jeg da luktet på melka..Æsj.. De lukter ikke godt fra før men den var ille. Åpnet ny pose og lagde. Den gikk ned på høykant.. Ikke vet jeg, men det sto 2uker på pakka og den var godt over 3uker.
Rebekka og tre vidundere Skrevet 24. september 2008 #7 Skrevet 24. september 2008 Jeg har delt pakken (pulveret) i tre poser og hatt dem i frysen og så tatt opp etter hvert. Det har funket fint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå