Gå til innhold

Går grensa for overvekt ved 90 kilo????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et prinsipielt spørsmål:

Hvis du er 1,72 og veier 90 kilo, er du da mer overvektig enn om du er 1,58 og veier 80 kg?

På én måte er det jo hyggelig å bli ekskludert fordi man veier for lite. Hvis man ønsker å lure seg selv... Men... ER vekt det eneste riktige å fokusere på?

Ser at BMI har vært nevnt som noe negativt, men det gir i alle fall et bilde som er mer sammenlignbart.

Jeg veier tydeligvis for lite til å være med i dette foraet, så jeg har tenkt å nyte at magen endelig ikke er valkete, og heller ikke bare er fylt med luft. Jeg skal gå med trange og lekre gensere, med magen struttende, stolt og fin! Bulende ut uten mulighet for å hverken knappe eller glide igjen jakken.

Gjør det, dere også :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

syntes alle gravide er fine på sin måte jeg :)

stor som liten :D

>Vis dere frem!

Skrevet

Rent personlig tenker jeg at en BMI-"grense" hadde vært mer naturlig, nettopp fordi å veie 90 kg sier så lite om hvordan man ser ut. En som er 1,50 og veier 90 kg er temmelig fet, mens en som er 1,80 og veier 90 kg regnes som normalvektig.

Jeg synes ofte det virker som om de som er her på 90+ foretrekker at de virkelig overvektige skriver her, og at man veldig fort får negative kommentarer hvis man uttrykker bekymring for vekten og helsa og "bare" har en BMI knapt over 30. Jeg synes ikke det burde være slik at man skal være nærmest sykelig fet for å kunne skrive her. Jeg skjønner at for en som har en BMI på 40 så er en BMI på 32 et høyt ønske, men en med BMI på 32 er like fullt overvektig og har også økt fare for diverse problemer så jeg synes takhøyden her på BiM bør være såpass høy at all grad av overvekt kan være representert uten at det er om å gjøre å være met overvektig.

Skrevet

Enig med anonym over! For min del må alle som regner seg som overvektig skrive her inne. Og jeg synes også bmi er bedre sammenligning enn vekt alene.

Gjest leelu25-nr.2 *30.03.09*
Skrevet

Helt enig. Når jeg veier 90 kg som er 180 cm høy er jeg faktisk ganske normal. Da kan jeg bruke strl. 42 i klær uten at de er trange. og det henger ikke noe ut å slenger av flesk på sidene. Idealvekten min er riktignok rundt 75 kg. veier jeg mindre enn det ser jeg faktisk benete ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...