Gå til innhold

Kan man rense ut av peisen med støvsugeren...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dumt spørsmål, men går det bra å ta aske i støvsugeren? Evt hvordan gjør man det lettest ellers? (peisen er ikke brukt på 3 år, så det er ikke akkurat brannfare)...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk en liten spade og ta ut det verste først og så kan du bruke støvsugeren. Men du bør bytte pose og filter etterpå for det blir lukt i støvsugeren av dette... Ellers finnes det egen askesuger som kan kobles på støvsugeren å få kjøpt på byggmakker, obs bygg osv. Den koster bare et par hundrelapper tror jeg...

Skrevet

Nå tror jeg at jeg snart skal ta en hvil, leste penis å ikke peisen.... Trodde du hadde blitt gal :-D haha!

vi har sånn askesuger, 300 kr ell no sånn. men tror jeg hadde prøvd støvsugern je.. Kan da ikke gjøre no det..?..

Skrevet

Jeg har gjort det. Tar ut det verste først bare, så bytter jeg pose etterpå. Ikke noe problem det

Skrevet

Hvis du har askesuger så kan du gjøre det - jeg ville ikke gjort det ellers - aske er nemlig så finstøvet at det vil gå inn i motoren og dermed kan du ødelegge støvsugeren... (snakker av erfaring - min x brukte støvsugeren på aske to ganger, og det luktet brent og var ikke mye kraft igjen i den støvsugeren etterpå....)

Skrevet

Hmm, tusen takk for svar! :)

Da tror jeg at jeg holder meg unna støvsugeren iallefall...

Skrevet

IKKE bruk støvsuger!

Støvet er så fint at det tetter til posen - posen eksploderer, og i stedet for å ha asken i ovnen har du den nå over hele stua i et fint, grått lag som er helt håpløst å få bort....

Egenerfaring......

Skrevet

Asken ødelegger støvsugeren ja, så det må du ikke finne på. Kjøp en askestøvsuger, det er herlig deilig å bare suge ut all dritten istedenfor å stå med spade og bøtte/pose. Støver sånn av det:)

Skrevet

aske er såpass finkornet at det ødelegger filtrene i støvsugeren...det kan gå bra med helt simple støvsugere uten filter, men har du for støvsuger med eks. hepa-filter, vil det gå tett og mest sannsynlig bli ødelagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...