mamma til 2, snart 3 :-) Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Hei alle sammnen Jenta vår på 6,5 mnd er forkjølet og hoster kjempemasse. Var hos legen igår og sjekket om det var noe i lungene for det piper litt når hun puster, men de var helt fine. Legen mente det var slim i halsen som lagde lyd og sa det som oftest høres mye verre ut enn det det er. Jeg fikk Efidrin (tror det skrives sånn..) som jeg skal gi 3 ganger om dagen for hosten. Jeg tror hun er sår i halsen ofr hun er ikke interessert i grøt i det hele tatt og vil ikke ha middag. Om natten spsier hun 2-3 ganger, men inatt ville hun ikke ha noe som helst. Og idag tidlig ville hun ikke ha melk eller grøt. Fikk i henne melk nå (etter hun hadde sovet i 2 timer). Hun er en liten jente og jeg er så redd for at hun skal gå ned i vekt for hun har ikke så mye å gå på.... Noen som har opplevd det samme og vil dele sine råd med meg?? Bekymret mor..
sanka Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 hmm.. merkelig at du fikk skrevet ut efidrin. gutten på fire år fikk det når han hadde kraftig langvarig hoste over lengre tid. da sa lagen at efedrin var et hostesaft som er så sterk at vi ikke måtte bli bekymret om gutten ikke spiste og om han var slapp og døsig og helt bort på natta(han brukte det kun før leggetid, var da han hostet) for det er som dop på små barn.Og det merket vi. Han spiste ikke noe særlig på 2 uker. De ukene han gikk på den med.Så ville aldri ha brukt det på min 6 mnd unge. Men d er min mening.
sanka Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 du kan gi henne sukkervann for å løse opp slimen. og mot hoste han du smøre mentolsalve på halsen.eller føttene. funker d. smøre eukalyptusolje på hodeputen.. eller en klut som hun kan ha under hode løser opp hvis hu er tett i nesen i tillegg.ha det luftig på rommet, sove m åpent vindu hvis det er mulig, ha heller på henne klær så hun ikke frys.
Helann og lillebror Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 Det er ikke noe kjekt med syke barn! Ofte spiser de jo dårlig bare fordi de ikke er helt i form. Men hvis hun virker som hun har vondt i halsen ville jeg prøvd med Paracet stikkpille 1/2-1 time før måltidet. Kanskje det kan virke nok smertelindrende til at noe mer mat glir ned!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå