Gå til innhold

Musikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet jeg har sett lignende tråd før, men finner den ikke igjen...

Jeg vil lage cd til Mia.. En med rolige barnesanger som vi kan høre på om kvelden.. Litt sånn for å roe ned... :)

Kunne også tenkt å lage en "dag-cd" med litt mer fart i, og trenger gode tips om sanger å ha på disse to cd'ene...

Tips mottas med stor takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Jeg digger deg" : sesam stasjon

Hjulene på bussen

Vi har to øynene som du kan se med å munnen kan du blandt annet le med osv...

Ride ride ranke

Kalle klovn

post mann pett

kaptein sabeltann

Det var de jeg kom på nå. Du kan også søke på youtube

Skrevet

på en dag-cd trenger det ikke være bare barnesanger, men en artist som skiller seg ut og er lett gjenkjennlig. min sønn har siden han var 2 år digga knudsen & ludviksen og ravi

Skrevet

På en cd som heter kvirre virre vitt er det en kjempefin innspilling av trollmors (vugge)vise og mange andre morsomme versjoner av kjente barnesanger. Norske artister som dum dum boys, morten harket, mari boine, tre små kinesere osv.

Skrevet

Børud Gjengen

Lisa Børud/Sofie Børud

pippi langstrøme

emil i lønneberget

Skrevet

Mange tusen takk alle sammen :)

Hun fikk en cd i dåpsgave.. "min båt er så liten"... kristne barnesanger..

Pappan kommer fra lestadiansk familie, så det ble en del bibel gaver..

Personlig er jeg ikke såååå veldig kristen, så jeg klarer ikke å høre så mye på det der i slengen... Derfor vil jeg lage en egen, for hun blir veldig rolig når vi setter på musikk... :)

Skrevet

"Min båt er så liten" --> ønsker jeg også til lille snuppa,

den er kjempe bra. Mye fart i sangene...

Jeg er kristen,men trenger jo ikke altid være en kristen for å høre på slik en musikk.

Mange er veldig muntre å fart i,men det er jo seff. smak og behag. Bare forslag vet du,å folk må finne ut hva de vil at barna skal høre på:)

Jeg jobber til vanlig i bolig for psykisk utviklingsh.

å de elsker musikk,å her har faktisk foreldre som ikke er kristne kjøpt Lisa Børud,fordi det er en veldig fengende musikk:)

Smak og behag:) Lykke til:)

Skrevet

Jo, sangene er veldig fengende, og av og til tar jeg meg selv i å gå å nynne på dem etterpå... Men det blir litt mye åndelig påfyll i slengen om jeg skal høre på det lenge..

Mia liker også sangene der.. Men det er jo på grunn av melodien, så jeg vil lage egen med like fine melodier, men annen tekst...

Som du sier, smak og behag, og alle må jo velge selv hva de vil at ungene skal høre på :)

Skrevet

Her er Thorbjørn Egner sine sanger godt likt - er en CD som heter "De 16 beste Egner-viser". Ellers liker jo de fleste babyer klassisk musikk. Og jenta mi på 6 mndr er stor fan av Katie Melua:-)

Skrevet

Hvis du går på itunes og søker på barnesanger så får du opp masse. Sangene der koster 8 kr pr sang og du får høre klipp før du kjøper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...