Phoebe Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Sønnen min på 16 mnd tisser bleien full hver natt, slik at både han og sengen er gjennomvåt om morgenen. Har begynnt å skifte bleie på ham midt på natten for å slippe dette, men er jo litt slitsomt i lengden. Han bruker pampers-bleier tilpasset hans alder og str. Finnes det natt-bleier som absorberer mer? Evt bruke bleier som er tilpasset større barn?? Noen tips?
Yrha Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Sjekk ut tøybleier, spør damene på bleiedebatten. Det fins tøybleier som absorberer utrolig mye. De blir klumpete og store når du må ha ekstra mye innlegg, men det er ikke farlig om natta. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 Prøv å gå opp en størrelse eller to på bleiene, og hvis det ikke er nok kan du kanskje bytte på han "i søvne" når du selv legger deg for natten? Jeg måtte gjøre det med min sønn en stund og han sov seg fint gjennom byttinga som ble kjapt unnagjort i senga :-)
Chiquita Bananas Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 Har hatt samme problem selv, men ser det kommer av at han drikker masse når han legger seg. Noen ganger når han våkner litt etter og får ny flaske så er det en selvfølge at bleia ikke takler enda en runde. Igår sovna han uten flaske og bleia var ikke så tung. Så kanskje prøve å begrense drikkinga i leggetida ? Bruker Pampersbleier også.
DoubleTrouble Skrevet 24. september 2008 #5 Skrevet 24. september 2008 Hei! Jeg har en gutt på 15mnd som også tisser masse på natten. Vi bruker First Price sine trusebleier og de er veldig greie. Er veldig tung på morgenen, men har ikke kommet noe i senga og i pysjamasen hans.
månestråle32 Skrevet 24. september 2008 #6 Skrevet 24. september 2008 Snuppa vår tisser(og bæsjer) over evne i løpet av natta. For oss er det ingen tvil- LIBERO er overlegent mye bedre på absorpsjon og tåleevne enn Pampers(og Coop sine). Kan ikke sammenliknes, mener vi. Om vi bruker Pampers, så er det på dagtid hvor vi kan skifte ofte.
lucky_mom Skrevet 24. september 2008 #7 Skrevet 24. september 2008 Vi har også erfart at Libero holder bedre tett enn Pampers over natta. Bruker da en størrelse større på natta enn på dagen. På dagen bruker han str 5 og på natta str 6. Vi prøvde å gå opp i størrelse på Pampers også, men da lakk det bare ut ved låret... Har ikke det samme problemet med Libero.
Moi 32 Skrevet 24. september 2008 #8 Skrevet 24. september 2008 Her gikk det også mye bedre når vi gikk over til libero i en str større enn han normalt bruker. Vi har også sluttet med vannkopp i senga, og passer på at han drikker rikelig om formiddagen/dagen, slik at han ikke drikker veldig masse om ettermiddagen/kvelden. Nå har han helt brått begynt å få knusktørre bleier om natta, og bæsjer først ETTER at han har stått opp, aner ikke hvorfor...
mizz25 Skrevet 25. september 2008 #9 Skrevet 25. september 2008 Hei =) gå over på libero up and go nummer 6... Mini her hadde det også sånn. Så kan du få ungen te å gå litt uten bleie før han får bleien på før natta,evt sett han på do,mini her tiss på kvelden i potte eller do,da blir ikke bleien så våt =)
Yo&La+spire Skrevet 25. september 2008 #10 Skrevet 25. september 2008 Vil ogsaa anbefale deg toybleier! De bleiene holder saa utrolig mye bedre paa tisset og barnet slipper aa bli klamt ogsaa. Vi bruker formsydd med ullbukse, og ikke engang skikkelig diare kommer gjennom;) Visst du ikke vil bruke toybleier av en eller annen merkelig grunn;) saa kan du prove med bare ullbukse utenpaa papirbleie ogsaa. Mange som gjor det naar papirbleiene ikke holder tett. Ullbuksene maa vere i ubehandlet ull og de maa lanoliseres ca 1 gang i mnd/hver annen mnd.
Phoebe Skrevet 25. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 25. september 2008 Tusen takk for masse gode tips!
2 gutter og 1 jente Skrevet 25. september 2008 #12 Skrevet 25. september 2008 heisann! vår gutt tisser også mye om natta. min erfaring er at up&go bleiene ikke holder like bra som de vanlige bleiene. jeg bruker også bare libero. up&go på dagen og vanlig bleie om natta. har ikke hatt hverken tisse eller bæsjeuhell siden vi begynte med det for 2 måneder siden ca.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå