mamma til twins Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Har en gutt på 12 måneder som ganske snart skal begynne i barnehagen. Han sover to ganger om dagen (et par timer hver), samt nesten 12 timer natta (denne søvnen er ganske så urolig, kan våkne en del om natta). Jeg har hørt at man sover kun èn gang i barnehagen, stemmer dette? Tenker på å kutte ut den ene sovepausen om dagen, men vil dette gå bra? Han sutrer mye og viser tydelig at han trenger å sove om dagen. Men hvis dette fører til at han ikke sover bra om natta, så er jo ikke dette helt bra heller.. Hvordan er det med deres 12 måneder gamle krabater, hvor mye sover de? Hvilke løsninger vil dere anbefale for meg?
Aibell Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Min er elleve måneder og sover fremdeles tre ganger pr dag, to lengre og en bitteliten på ettermiddagen, samt ti-elleve timer pr natt. De fleste barnehager lar de minste sove to ganger, de kommer inn i rutiner med en dupp etterhvert. Ring barnhagen og spør
skårpå Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 mi jente søv ca frå 19 til 07. ofte med et par våkninger. på dagen søv ho som regel en gan på formiddag frå 930-1130 ca og en gan på em i 14 til max 16.
velsignet med to Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 Her sover lillegutt )som blir 1 år neste uke) fra 19.30 til 5-6, og sover to lurer i barnehagen på en time hver, først ca 10.30, deretter ca 14.00.
Jenter i blått Skrevet 24. september 2008 #5 Skrevet 24. september 2008 Jenta mi på 11 måneder sover fremdels to ganger på dagtid. Dette ble for oss et stort problem da hun skulle begynne i barnehage da dette passet veldig dårlig inn i deres rutiner. Jeg gikk med på å la dem prøve å legge henne kun en gang, for i følge dem ville hun da sove lenger på den hvilen hun fikk. Men som jeg ante, så gikk det jo ikke sånn. Jeg fikk hjem en sutrete og overtrøtt unge som var nesten umulig å legge på kvelden fordi det hadde bikket over. Jenta som tidligere sov fra 19 til sju uten noe tull, sovnet ikke nå før i 22-tida og da etter å ha skreket seg i søvn. Samtidig våknet hun mange ganger i løpet av natta og bare grein og grein. Det var helt forferdelig for å si det sånn. Til slutt satte jeg foten ned, og ga dem beskjed at dette går ikke lenger! Da fikk jeg innvilget soving to ganger hvis jeg vekket henne klokka seks istedetfor at hun sov til sju, da passet det ihvertfall litt bedre inn i deres rutiner! Det var et ork i begynnelsen, morgenstell med en halvsovende unge på stellebordet! Men nå har hun omsider vendt seg til det, så nå våkner hun klokka seks hver dag. Litt kjipt da jeg jobber veldig mye kveld, men nå har hun det ihvertfall bedre så lenge hun får den søvnen hun trenger. Men en ting er sikkert. Neste gang blir det dagmamma den første tida!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå