Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Når begynte dere med grøt?? Hadde barnet fylt 4 mnd, eller begynte dere litt før?? Babyen min er 3 mnd og en uke, så må vel snart forberede grøt start... Hvor mye ga dere de første gangene??
Erisa* Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Vi begynte den uka hun fylte 4 mnd. Lagde bare litt tynn grøt av morsmelk og Nestle maisgrøt, og ga av en ts grøtpulver de første 2-3 dagene. Så økte vi mengden og lagde det gradvis tykkere etter hvert. Althea likte det veldig godt, men nektet å spise den med mme. Men så er hun fryktelig bortskjemt med nesten bare mm også, da:)
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 24. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. september 2008 Oki, takk for svar. Har desverre måttet slutte og amme for en mnds tid siden, da jeg mistet melka, etter og ha begynt på minipillen, så lille tulla mi får bar MME, så derfor jeg lurte på om jeg kunne begynne med grøt før, men skal spørre HS når jeg skal dit på mandag for og være helt på den sikre siden..
Erisa* Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 Hvis det bare er ei uke til hun er 4 mnd så er vel det helt greit - i små mengder:)
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 24. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. september 2008 Mangler 3 uker til hun er 4 mnd, så greit og vente litt, og høre med HS først tror jeg.. Men er så spent på hvordan hun kommer til og reagere på det, så klarer nesten ikke og vente.. hehe:)
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 24. september 2008 #6 Skrevet 24. september 2008 Jeg begynte vel en uke før fyllte 4 mnd. Startet veeeldig forsiktig jeg da.. Fikk smaksprøve i en uke ( de to første gangene på dagtid i tilfelle magevondt, og så på kvelden), før jeg økte med pluss èn skje pulver for hver uke, helt til vi var oppe i full porsjon. Når det er sagt, så MÅ du ikke begynne med grøt ved 4 mnd, selv om det ofte kan virke sånn her inne. Så lenge h*n legger fint på seg er det ikke noe du må stresse med. I følge boka anbefales det jo å fullamme til 6 mnd, og så introdusere fast føde. Men det er jo mange faktorer som kan spille inn Og mme barn begynner ofte tidliger enn mm barn med fast føde.. Lykke til uansett da =D
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 24. september 2008 #7 Skrevet 24. september 2008 Hmm du hadde visst fått en del svar innen jeg var ferdig med å skrive.. Og lagt til litt mer informasjon som jeg ikke fikk med meg først
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå