Gå til innhold

Mener dere knipsing av fingre er barnemishandling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne se den babyen som faktisk når opp til komfyren eller til en lyspære for den saks skyld...

Det er 2 vesens forskjellige ting; en akutt fare og en straff for å ha gjort noe galt. Ved akutt fare vil jeg f.eks hvis ungen var på vei til å ta på noe varmt ta ungen vekk.

Ved avstraffelse så må faktisk barnet lære hva h*n har gjort galt og ved å bruke fysisk straff uansett type og grad så lærer kun ungen 1 ting - mamma/pappa gjør meg vondt om jeg gjør det.. Barnet lærer ikke "ikke slå/lugg etcetc" fordi det er galt i seg selv.

Når man har unger i den alderen, så må man pent jenke seg og fjerne alt som er skadelig rett og slett. Ja huset blir noe ribbet i en liten periode, men det er også verdt det. Det er som nevnt før vår jobb å sikre hjemmet, da skal ikke ungen min straffes fordi jeg ikke har gjort en god nok jobb..

Signerer forøvrig Siljemor og "elsker luna jenta"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns at en liten klaps på hånda ikke er gæli.. Ikke alltid ord funker .

Blir det samme og ta barnet i armen..

barnemisshanling ?? Er vel å dra den litt langt

Skrevet

Jeg er pedagog og mener at dette ikke er barnemishandling, men ser ikke nødvendigheten med det. Man ønsker at barn skal vokse opp å lære seg å ikke være fysiske mot andre. Denne grensen blir lettere å krysse hvis man har opplevd å blitt "straffet" fysisk selv. Selv om det er så uskyldig som et knips. Det er andre måter å få barn til å forstå på. Snakke kommer man ikke langt med, men man må prøve å tilrettelegge barnas miljø, og komme seg gjennom en slitsom periode før de lærer seg hva som er lov og hva som ikke er lov. Et tydelig og strengt NEI bør holde. Man trenger ikke daske på hånden eller knipse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...