Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om deres barn noen ganger blir blå i ansiktet når de gråter? F.eks hvis de blir sint, redd el lignende. Sånn at det nesten ser ut som de ikke får puste...

Jenten min på 6 mnd. gjør dette. Når hun blir sint eller redd o.l kan gråte så hun blir helt blå i ansiktet. Gråter ikke lenge før det skjer heller, kan f.eks bare ta 10 sek med gråting. Har gjort dette siden hun var ganske liten. Har tullet med å si at hun blir så sint at hun glemmer å puste, men er litt ubehagelig å se på. Har trodd at dette var noe de fleste babyer gjorde. Men hadde en venninne på besøk i dag, som reagerte på det. Hun hadde ikke sett noen bli sånn blå, hvertfall ikke etter så kort tid med gråting. (hun har barn selv og).

Jeg har en i familien som har hjertefeil som hadde lignende symptomer. Hun har pacemaker nå. Så ble litt stresset nå når venninnen min reagerte på det uten at jeg hadde sagt noe om det heller.

Noen som kan berolige meg å si at det er helt vanlig og mange gjør dette uten at noe er gale? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde nok bedt om utredning hos spesialist ja... Dette er vel ikke normalt? Mest sannsynlig er det ikke noe galt, men greit å sjekke det opp.. Det kan være en blodåre som ligger i klem... Eller det kan være hjertefeil eller feil med sirkulasjonen..

Jeg vet mange barn kan gråte seg bort, men ikke bli blå...

Skrevet

kjenner en som blir så sint- og hyler- til han stopper å puste og besvimer... ingen ting farlig- men de har vært gjennom full utredning.. dette bør du finne ut av..

Skrevet

Uff ja må nok få det sjekket ja. Vet du hva slags utredning de fikk?

Skrevet

Nei- men det kan jeg prøve å sjekke ut. send meg en pm så skal jeg melde deg tilbake når jeg har snakket med dem. take care so long.

Skrevet

Hei,

min datter også var plaget med dette.Spesielt når hun ble redd og gråt. Dette startet me engang jeg sluttet å amme ho,hadde ingen problemer før jeg sluttet å amme ho. Hun har vær på sykehus og blitt sjekket for det meste. Og det vi fant ut var at ho har veldig kraftig astma,det som er med astmabarn er at de ikke har problemer med å puste inn men å puste ut igjen kan være vanskelig,det kan virke som at de bare puster innover,visst du skjønner?

Dermed så får de ikke puste og de blir dermed blå. Dette er en lite koseli opplevelse, det å se at ungen din blir blå og ikke puster!Så snakk med legen din og be om henvisning til barnepoliklinikken slik en barnespesialtist kan hjelpe dere å finne ut hva det kan være!!

Men dette hørtes veldig likt ut slik vi hadde det med datteren vår!!

Masse lykketil!!!:)

Skrevet

Hvis dette kun forekommer når hun gråter, er det neppe farlig!

Min eldste gutt har vært slik siden han var liten, og det er et kjent fenomen at noen barn "gråter" seg bort. Når han gråter skal han liksom trekke pusten og da kan det gå laaaang tid før han greier det. Det liksom låser seg, han blir blå på leppene og nærmest segner om!

For de som ikke er vant med det er det skikkelig ekkelt, men han har ALLLTID trukket pusten igjen! Nå er han seks år og dette skjer fortsatt når han gråter.

Hvis din datter er blå i ansiktet hele tiden mens hun gråter, selv om hun ikke slutter å puste, er det kanskje noe annet, så da ville jeg, som de over her anbefaler, få sjekket det opp!

Skrevet

Ville absolutt sjekket dette opp! Bedre å sjekke de små en gang for mye enn en gang for lite, det er i hvertfall mitt motto.

Jenta vår fikk hjertet sjekket med ultralyd når vi var på barsel, og det er en veldig grei undersøkelse, ikke noe vondt eller ubehagelig. Kan jo selvfølgelig være litt værre å få en på 6 mnd til å ligge stille da, men legene har god erfaring med små barn så det går bra.

Gå til fastlegen og krev å få henvisning til spesialist, det er mitt råd.

Skrevet

Vi erfarte noe av det samme i verste kollikk perioden at han skrek seg bort,hender noen ganger nå og men sjelden.

Kiropraktoren vår sa at hvis man blåser dem i ansiktet da dem skriker seg bort så utløser det en refleks med at de trekker pusten.

Funker det:)

Kan jo gjøre det til dere får noe mere hjelp.

Masse lykke til:)

Skrevet

Ja har forhørt oss hos en hjertelege nå. Jeg var så usikker på om jeg bare var hysterisk eller om det ikke var vanlig. Hun tok det hvertfall alvorlig siden en i familien hadde lignende symptomer som liten. (men hun fikk hjertestans under gråt, fikk pacemaker som baby) Så nå skal de undersøke småen for sikkerhetsskyld. Er jo ganske ubehagelig når det skjer så blir godt å få det ordentlig sjekket hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...