Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #26 Skrevet 23. september 2008 Hadde selvtilliten din vært i orden hadde du ikke brydd deg. Du vet jo hva du er. Du viser jo tydelig av du ser ned på andre når du skriver dette innlegget. Kanskje du heller ville vært lege. De ser ned på deg igjen....
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #27 Skrevet 23. september 2008 Drittkjerring kan du være selv. Du skrev faktisk "vi" vernepleiere.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #28 Skrevet 23. september 2008 Selvtilliten min er i orden! Dette temaet var noe foreleserne tok opp også,de rådet oss til å komme oss opp og ut i landet med det her! Siden det er en nyere utdannelse enn sykepleien,så var det viktig at vi tok opp dette! Media kunne være et viktig verktøy.. DERFOR tok jeg det opp,ikke fordi jeg har dårlig selvtillit! For å understreke nok en gang,jeg ser ikke ned på noen!! Hadde du gått mange år på skolen og slitt deg gjennom mange mange timer med pensum etc,så tror jeg nok du også ville sagt fra!Hi
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #29 Skrevet 23. september 2008 Så et par helgekurs veier opp flere år høgskoleutdanning om begge utdanningene var gratis? Merkelig logikk. Da kan vi jo heller kutte all utdanning da i stedet for å gjøre den gratis.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #30 Skrevet 23. september 2008 Jeg har gått mange år på skole og forstår litt hva du mener, men synes vel vinklingen ble litt søkt. Men det er tydeligvis ikke det du har ment. Unnskyld. Men de fleste vet vel hva en vernepleier er? Så ny er ikke utdannelsen. Er den 35 år? Hvor gammel er den egenlig?
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #31 Skrevet 23. september 2008 At du tok det over fire år gjør det ikke til en fireårig utdannelse. Da har du gått desentralisert. Det er ikke fire år med full rulle!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #32 Skrevet 23. september 2008 Det er faktisk mer krevende å gå fire år,fordi da må man lese seg opp på pensum selv. Det er ingen fireårig utdannelse nei,jeg er helt enig. Likevel så må man jobbe masse selv,man kan ikke gå på forelesninger og få alt servert! Mener ikke at de på 3 årig har lite å gjøre,og slipper å jobbe for det,jeg kjenner flere som gå 3 årig nemlig. De sier iallefall de ikke hadde klart å gå deltid,av grunner som jeg har nevnt,nemlig egenstudie og ansvaret man har for å få informasjon,lese osv..hi
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #34 Skrevet 23. september 2008 Det virker jo som du har slitt veldig for denne utdannelsen da. Tror ikke folk flest har følt at det å ta utdannelse har vært så krevende.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #35 Skrevet 23. september 2008 Jeg mener utdaningen er snart rundt 45 år! Den er ikke ny i den forstand,men ny i forhold til sykepleien! Jeg har snakket med mange mennesker som ikke vet hva en vernepleier er,eller gjør. Så det finnes mennesker som ikke vet hva det er ja..
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #36 Skrevet 23. september 2008 Slitt og slitt,det spørs hvordan du ser på det! Jeg har jobbet for å kunne stoffet godt,har ikke nøyd med meg en C,har hatt høye ambisjoner! Så at folk ikke synes denne utdannelsen er krevende,neivel.. Men for andre så kan den være det,hvis man legger hele sjela si i det..hi
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #37 Skrevet 23. september 2008 Den treårige utdanningen startet i 1961 og ble formalisert av sosialdepartementet i 1963.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #38 Skrevet 23. september 2008 Jeg er tildels enig med deg hi,enig i at det er en smule irriterende at det ikke er nok fokus på denne utdannelsen,også enig i at det er en krevende utdannelse. Jeg synes likevel at det kan være greit å være i bakgrunnen noen ganger,da er det ikke vi som tar støyten når noe skjer,det er det som regel sykepleierne som må...........
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #39 Skrevet 24. september 2008 Mange uvitende folk rundtom. Hilsen hjelpepleier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå