Gå til innhold

1 års kontrollen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på 1 års kontroll i morgen.. Blir spennende å se hvor stor han er blitt=)

Og så er det vaksine da:( Gruer meg..

Hvor store er deres 1 åringer(gutter), og har deres begynt å gå?

Gutten min har begynt å gå nå.. Han er kjempeflink, og så ivrig:)

Er så moro...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei. jeg har jente da, men kan no si hvor stor hun hvar.. hun var 1år 31 august og på 1års kontroll 9 september. hun var da 8970gram og 72,5cm. og hun kan også gå.

Skrevet

Har å jente... Men svarer...

Var 8260g (alltid vært veldig lett) og 74,5cm

Hun går ikke, har nettopp bynnt me å stå litt uten å holde seg.

Skrevet

Gutten min er 13mnd(ukorigert, født 7uker prematur) nå, men da han var 1år veide han 8320g og var 64,5cm.

Han tok sine første skritt da han var 11mnd, og like før han ble året gikk han for det meste hele tiden. Nå løper han bortover gulvet;)

Har du fått vite hvor stor gutten din har blitt da? Regner med at du har vært på kontrollen nå:)

Skrevet

Ja nå har vi vært på kontroll og det gikk kjempebra:)

Han var nå blitt 10kg og 74 cm :) Han ligger midt på kurven på vekten ,men helt nederst på høyden! Men han har aldri vært så lang for alderen.. Og gutten din vero 87 er vel mindre pga for tidlig født,men så raskt ute han var med å gå da:D Så flink!!

Skrevet

Vi var på ettårskontroll idag med gutten vår som fyllte igår!:-)

Han var 10,6 kg og 71,5 cm lang. Vaksinene var fæle stakkar.. spesielt den ene...

Gutten vår går ikke alene enda, men går langsmed alt mulig. Reiser seg opp selv osv. Han har begynt å slippe seg i ny og ne så det er vel ikke lenge før:-) Han er også født 5 uker for tidlig da så vi får nå se:-)

Skrevet

min var 10,2 og 81,5cm lang.

han tok sine første skritt rundt 11,5mnd men går ikke helt enda. han går bare en 3-4 skritt fra den ene tingen til den andre. kan kommer seg på beina selv uten å holde seg i noe og står hele tiden så regner med han kan gå han bare tør ikke helt å slippe seg løs enda;) dessuten går det mye fortere å krabbe fra a til b;) han er bedagelig;)

Skrevet

men er 74cm veldig kort for en gutt på 12 mnd? han ligger jo helt nederst,men syns ikke han er så kort jeg...

Skrevet

Hehe ey, min er 71,5 cm:-) Han er kort.. men kommer seg nå da:-) Det er veldig forskjellig! Sålenge ikke hs har komentert dette er det nok ikke noe problem:-)

Skrevet

he he:) men din var vel født litt for tidlig, så da var han sikkert ikke så lang ved fødsel. Min derimot ble født 9 dager på overtid:)

Men hs sa ikke noe om at det var noen fare.. bare at han hadde stupt nedover en del på lengdekurven...Men det kommer nok etterhvert ja;)

Skrevet

Ja, er nok fordi han er pramatur at han er litt liten. Men han har vokst bra siden fødselen. Han ligger på den nederste kurven. Når det gjelder motorikk har han vært ganske tidlig ute med tanke på at han er prematur, men han henger litt etter andre steder. F.eks språk(ord) har han ikke så mye av. Eneste ordet jeg har hørt han si er mamma og det begynte han med for noen uker siden.

Så godt å høre at gutten din har vokst bra. Selv om han ikke er av de lengste så skal du se at han vil strekke seg etterhvert:) Så lenge han følger sin egen kurve så er nok alt greit.

Hvordan gikk det med vaksina da?

Skrevet

Jeg skal også på kontroll med gutten min nå. Blir spennende. Han har alltid ligget ganske på gjennomsnittet i vekt, men langt over i lengde. Han begynte å gå sånn smått da han var 10 mnd. Nå går han som bare det, men prøver å venne seg til å gå med sko. Blir noen knall og fall med de på :-)

Skrevet

*Vero*87: Ja han må da ha vokst bra til å være prematur.. ;) Han er jo like stor i vekt som snuppen min..

Jada,lengden kommer nok etterhvert... Han følger kurven sin greit, så det er det viktigste:)

Vaksina gikk utrolig bra.. Han gråt ingenting på det første stikket, enset det ikke en gang. Men på det andre stikket gråt han litt,men det var ikke mye! Så han var så flink så:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...