Gå til innhold

Terminforskjell barnimagen og babyverden..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvorfor babyverden skriver at jeg er i 6 uke, mens barnimagen skriver at jeg er i 7 uke..hva skal jeg forholde meg til? Har termin 19 mai iflg.kalkulatoren... Noen som vet hvorfor disse to er forskjellige?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Jeg sliter også med det samme.På babyverden er jeg i uke 7+2 (noe som stemmer veldig bra), mens her på barnimagen er jeg i uke 8.Forvirra!Har termin rundt 13.mai i følge terminkalkulatoren.Men har jo selvfølgelig ikke vært på ultralyd enda så termindato er kanskje usikkert.

Skrevet

Det stemmer det da wimza82. Når du er 7+2 så er du jo faktisk i 8.uke. 7+2 betyr jo 7 fullgåtte uker og 2 dager inn i neste uke. Med en gang du er hele 7 uker så har du jo begynt på 8.uke.

Selv er jeg (tror jeg, uregelmessig syklus) 8+2, altså i 9.uke. Liker best å si 9.uke jeg da, for det høres mer ut :)

Skrevet

Hmm.. nå ble jeg også veldig forvirret.. BarniMagen sier at jeg er i uke 6 mens Babyverden sier uke 4.. hva i alle??? Termin forskjell på 26mai til 6 Juni

Skrevet

På babyverden, så forholder dem seg til hvordan helsenorge ser på det, leger og jordmødre vil velge å si at du er i uke 6.

Så jeg forholder meg til den på babyverden.

Man ser jo på et svangerskap som 40 uker (+ 2 dager?) å på den her inne, så blir det jo 41 uker.

Skrevet

Åh herregud.Nå ble jeg FLAU!!!Da skjønner jeg kanskje at jeg her på barnimagen er i uke 8.Ikke greit å regne alle disse ukene pluss dagene!Første gangen for meg og jeg er FORVIRRA!! :)

Skrevet

den ene sier 6 uker på vei, den andre sier 7.uke. Det betyr akkurat det samme det... Du er ferdig med 6 uker, og har begynt på den syvende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...