Gå til innhold

Vurderer å kutte ut ammingen helt.

Anbefalte innlegg

Hun er så urolig, jeg blir gal. Og siden jeg er gravid igjen, så gjør det såååå vondt! Det er sjelden noe kos lengre, kun når hun er trøtt. Men om jeg er borte en ettermiddag/kveld, har hun ikke noe problem med å sovne og sånn uten puppen innen rekkevidde.

Men hun tar ikke flaske, og hun liker ikke nan... Så hva bør hun få istedet? Hun har fått prøvemsake "vanlig" melk i en ukes tid, og liker det veldig godt, det har gått bra med tanke på magen også. Men det er jo så vanskelig å vite hvor mye hun bør få som erstatning for puppen. Hun er også veldig glad i vann, drikker fra vanlig kopp.

Noen synspunkter? Skal jeg bare prøve å holde ut til hun runder året... er jo ikke så lenge til da ;-) Ikke varer disse ammeøktene særlig lenge av gangen heller...

Fortsetter under...

kdu kan kutte den ut uten dårlig samvittighet!! du har allerede amma lenge (jeg er den eneste på barselgr som fremdeles ammer..)

siden du er gravid, er det sikkert bare greit å slutte, lenger ut i svangerskapet kan amming gi samentrekninger/kynnere, og det er jo ikke sååå godt akkurat!

prøv å gi henne litt tilleggserstatning, hipp 2 eller nan 3. i kopp. eller gi grøt med dette blandet i, istedenfor vann. (tillegserst. er mer næringsrik enn mme, og skal gies max 2 ganger pr dag)

hvor langt på vei er du nå? :)

Takk for svar!

Tror nok det blir nedtrapping fra nå av ja. Brå avslutning tåler ikke mammahjertet mitt, det er jo så kos (når hun først har tid til å kose da) Men må vel gå til innkjøp av erstatning da, for å supplere litt gradvis. Bedre det enn med vanlig melk sikkert?

Uansett, jeg kan jo ikke amme 2 samtidig heller, så det er kanskje like greit å trappe ned i god tid sånn at "puppekosen" er glemt når bittelille ankommer :-)

Jeg er 15 uker i dag.

Samme problemet her..hun ammer ofte og spesielt om natta, vil så gjerne sove litt. Hun tar ingen av mme sortene, men vanlig kumelk er kjempe digg. Men jeg har også vært litt redd for magen, men nå er det jo knappe 2 mnd til de blir 1 år. Kan vi ikke gi de litt vanlig melk som erstatning når det røyner på som verst da. Selvfølgelig ikke overgi men...?!? Grøt er hun ikke spesielt glad i lengre, så har et lite problem her da..

åh! Trodde jeg var alene om et barn som ikke drikker nan eller mme...! jenta mi vil heller ikke drikke mme fra verken flaske eller kopp, varm eller kald. Men vanlig melk drikker hun hvertfall noen munner av. har lest et sted at de bør få helmelk da det den er mest næringsrik på fettstoffer o.l. Hvilke symptomer kan de få om de reagerer? Vondt i magen? I såfall hvor ang tid etterpå kommer det? jenta mi spiser heller ikke grøt, så får ikke i henne noe gjennom den heller. Ammer og 2 ganger om natta og 3 på dag. Vurderer bare morgen og kveld snart, og forsøke nattavvenne...om det lykkes denne gangen. Lyktes ikke for 2 mnd siden og hun har alltid vært litt lita, så har ikke stressa med det, men kjenner jeg elngter etter ei hel natts søvn!

Når de er 1 år, hvor mye melk skal de da drikke? Og hva om hun fremdeles da ikke vil ha, hmm, vanskelig dette. HS svarer jo bare "det er bare å fortsette å prøve"... men det er ikke så lett nei.

Annonse

tror den vanligste reaksjonen på kumelk er både magesmerter og særlig diaree/løs mage..

hmelk inneholder mye melkefett, så det er nok lurt å starte med en lettere type under tilvenninga. (selv ville jeg ikke gitt hmelk pga fettstoffene) for mye usundt fett.

kanskje yoghurt er en fin melkekilde?

leste nettopp at det blir anbefalt yoghurt naturell og tilsette bær/frukt på egenhånd!

Hs sa til meg, sidan eg òg begynne å bli lei av amming då heile ammesekvensen e gjort på 1 minutt, at når eg slutta kunne nok ungen få kumjelk(Den typen som familien bruke). Når ungen er mellom 10 mnd og 1 år, så er visst kumelk greit. Eg amme fortsatt litt før kvart måltid, men kanskje eg òg ska redusera til morgon og kveld. Og mengde, så lite mjelk hu får av meg, så kan d ikkje vera store mengden kumjelk ho treng. Hu drikke godt vatn til måltida nå. Trur helsesøstera snakka om 5-6 dl til dagen, og det inkludere d hu får gjennom graut og sånn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...