Gå til innhold

Hvordan er deres leggerutiner for baby 5 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker mest paa dere som har begynt med gröt...

Gir dere gröten för bad, etter bad? Vann? mm/mme? Naar? Vi holder paa aa pröve oss frem, tror det beste er aa gi mm först, saa gröt, bade og mm för han legges.. Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten vår er snart 5 mnd, og vi begynnte med grøt rett før han ble 4 mnd. Vi begynner kvelden mellom 19-21(kommer an på hvordan han har sovet på dagen). Han får først litt MM, så er han passe mett til å holde ut en lang kosestund på stellebordet med stell og bading. Han får også tran på stellebordet før badet. Så er det opp i vippestolen og få grøt blandet med MM og MME. Han får ikke vann til. Med en av de siste skjeene med grøt får han noen dråper minifom pga mye luft i magen. Deretter er det MM igjen til han gir beskjed om at han er mett. Da legger han seg. Dette fungerer fint for oss.

Skrevet

Snuppa har akkurat blitt 5 mnd og har spist grøt siden 4.

Får grøt i halv sju-sju tiden, alt etter som når hun er sulten. I dag var det vel kvart over sju tror jeg.. Begynte med mais, prøvde risgrøt, emn den kumper sånn, nå bruker vi havre (grei siden den blandes med vann)

Fikk pupp kl 20, pappa tok henne med på badet for ny bleie og pysj. Så tok jeg henne på soverommet. La henne i senga, putta i smukken, bamsen inntil kinnet og dyna godt rundt. Synger sangen mens jeg stryker henne over håret, kysser henne på hodet og går ut.

Bader ikke hver kveld. Tar det de kveldene de passer. Bada i går etter grøt, før pupp. Synes det er greit etter grøten siden den er over hele henne noen ganger. Hun er ganske aktiv, peiver med hender, gjerne opp i håret. Og hår har hun MYE av. Langt!!! Trodde ikke jeg skulle måtte børste ut floker før hun var 5 mnd, men det har jeg altså gjort.

Stresser ikke med noe spesiell rekkefølge, men grøten til ca samme tid hver kveld, og natt rundt halv ni.

Skrevet

Så jeg ikke hadde svart helt på det du spurte om... Gir vann til om hun vil ha. Noen dager, noen dager ikke. Gir ikke pupp først. Hun spiser i 4tiden, så grøt i 7tiden. Får pupp før jeg legger henne. Lager grøt med vann eller mme. Sover fra halv ni til7, deretter til 9-10. (sov til 8 i dag, deilig)

Skrevet

Hei!

Vi bader lille rundt kl 19 hver kveld. Virket meningsløst da vi startet med det da han var ca 1 mnd, men nå synes vi det er en fint måte å avslutte dagen på. Han elsker å bade, så det er veldig kos.

Etterpå er det tid for grøt. (Vi begynte litt tidlig med litt grøt på kvelden siden han har blitt en STOR baby ogville ha mer enn en liter mme om dagen.) Overgangen til fast føde har vært knirkefri her i gården, og det tok ikke lang tid før vi var oppe i full porsjon.

Mener du om man skal blande grøten ut med vann eller melk? Det står på pakken. Foreløbig har ikke interessen vært stor for noe å drikke til grøten. Den inneholder jo en del væske, så satser på at han får dekt behovet sitt for drikke der.

Når grøten er spist legger vi han etter litt kos. Hvis han er helt kake er det senga med en gang. Går veldig greit. Ofte sovner han i det han får dyna over seg:)

Vi har gjort det ganske likt hver dag. og merker på lille turboungen at han kjenner rutinene. Og det virker som han liker det godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...