Gå til innhold

En honnør til alle barnehageansatte. Og en klaps på fingrene til oss mødre.

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som synes det blir stilt vel høye krav til barnehager for tida?

Alt i fra påkledning til barn som kommer hjem med blåkuler.

Bare barnet mitt får trøst når det slår seg , og alminnelig omsorg,mat,stell og kos , så er det vel ikke så nøye om hun har bukse under dressen i stedet for ull.

At hun detter og slår på seg en blåkul skjer like godt hjemme.

Der er 28 barn på avdelingen hennes , og de gjør en fantastisk jobb. Tenk å kle på alle de un gene før de skal ut. Og det sier seg selv at de ikke kan ha øynene på kun mitt barn hele tiden. Nei all ære til de ansatte. Det må være et eget folkeslag som er så tålmodige og utholdende som de , og til den lønna.

Og vi slipper unna med 2400,- i måneden. Latterlig.

Fortsetter under...

All ære til de som jobber i barnehage, helt enig der :-)

Men skjønner at vi bor på ganske ulike steder siden alle barna i din barnehage kun har mødre og ikke fedre.

Og håper og tror verken jeg eller mannen min går rundt og surver over feil påkledning eller kuler. Er jo helt naturlig at barn slår seg. Så lenge de blir tatt godt vare på dersom de faktisk skader seg da.

Så lenge jeg hele tiden føler at jeg leverer fra meg sønnen min til noen som er glad i han, så klarer jeg å se gjennom fingrene med ganske så mye.. Har opplevd at han har vært litt kald, litt feil kledd, kuler og sår osv osv. Men når jeg er hjemme med han, er jo ikke jeg perfekt heller. Og jeg merker på sønnen min at han har det veldig godt i barnehagen. Kommer han hjem med sår i panna, forteller han raskt hvem som har vært snill og kosa og trøstet han. I barnehagen vår er jeg stort sett veldig fornøyd, og de gjør en kjempe jobb, og jeg ser på de ansatte som store ressurser i sønnen min sitt liv. Så godt at han har så mange flotte folk rundt seg. Og skulle det dukke opp et problem, har vi en fin dialog, og får ordnet opp uten at det blir en dårlig tone. :)

HI avslutter med at bhg-prisen er lav. Ja, kanskje det, men lønna vår er ikke basert på den prisen (egen-andelen). Barnehagen får inn ca. 160.000 i året pr barn under 3, og vi gjør hva vi kan innenfor et årsbudsjett på ca 1.4 millinoner pr småbarnsavdeling. Det er denne summen vi bør måles opp mot.

• 3 uker senere...

Annonse

Er veldig enig med deg. All ere til barnehageansatte - de aller aller fleste gjør en fabelaktiv jobb med barna våre. Jeg bryr meg nada om de kommer hjem med blåmerker, kuler etter sår. Skulle bare mangle - det er jo slikt de får av å utfole seg ute og inne!

Men jeg bryer med VELDIG om hvordan barna blir kledd. kalde barn er aldeles ikke lykkelige barn. Å fryse er det værste jeg vet selv, og jeg kan bare tenke med hvor vindt det må være for de små som ikke selv kan si ifra ordentlig. Og ja, jeg blir noe irritert når de ansatte ikke kjsønner at ullbuksa er bedre å ha under dressen enn en iskald olabukse. Eller når de ansatte drar ullforte-longsen over joggebuksa! Det hjelper ikke mye med kos og stell hvis de fryser:)

Til siste Anonym,

Hvis du bryr deg så VELDIG om hvordan barna blir kledd slik at de ikke fryser, hvorfor ta på olabukse eller joggebukse i utgangspunktet?

Det finnes da mange fine ullstilongser, sparkebukser (hvis de er blandt de yngste) eller ullribb-bukser barna kan ha på seg inne slik at de barnehageansatte ikke først må ta av olabukser eller joggebukser.

Gutten min går alltid kledd i ull når det er kaldt i været.

Man kan da ikke forvente at de barnehageansatte skal ta av alle barna alle inneklær (f.eks fra bomullsbody til ullbody) før de skifter til ytterklær.

Da vil det jo ta en evighet.

Det var jo ikke snakk om å ta av alle barna ALLE klærne da!

Bare buksen.. Det synes jeg er rett og rimelig.. At de kan ha en joggebukse over strømpebuksa inne, å når de skal ut så bytter personalet joggebuksa med en ullbukse eller noe.. Det kan du glatt forlange!!!

Å forresten; hvis barna har på seg bomullsbody, så skal de få ha den på! Hun sa ikke noe om andre klær enn den buksa.. Tror du leser litt mer mellom linjene enn hva som egentlig står der..

Dersom jeg kan på ettermiddagen levere glade og fornøyde barn til foreldrene føler jeg at jobben er gjort.

Jobber ikke i denne sektoren for å bli rik.... men fordi det er så fantastisk givende, moro, intr., masse glede, humor, latter og gullkorn og så kan jeg utvikle meg selv som ansatt.

Utrolig hyggelig når poistiv respons dukker opp, men ja til konstruktiv respons også, vi har alle et potensiale og utviklingsmuligheter i jobben vi gjør.

Har ikke foreldre tillitt, og tro på den jobben barnehagen gjør blir det vanskelig med dialog og foreldresamarbeid/kommunikasjon!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...