Gå til innhold

lurer på noen små ting...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en datter på 19 måneder...verdens vakreste jente selvfølgelig;o)

men hun er så ille trass.... hver gang vi leker og har det morro, skal hun begynne og slå og klore...hun veit det ikke er riktig men gjør det likevel...

er det normalt...???

hun går også hos dagmamma, har gått der i over en måned nå...og hun skriker i ett fra jeg leverer henne til jeg henter henne....vi ser ikke noe bedring i det hele tatt....

uff, kan det være no galt med datteren min tro....???

håper noen kan svare meg, på forhånd TAKK!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stort sett er de fleste barn inne i trass faser, noen mer enn andre. Ofte skjer dette når de ikke riktig har lært seg å snakke og ikke klare å sette ord på følelsene sine. Andre ganger er de bare umulig hehe.

Å gråte/skrike fra hun blir levert til du henter henne var noe drøyt da. Hva gjør dagmammaen da? Prøver hun å avlede henne, gjøre noe gøy sammen eller? D er også viktig for deg, å vise over for barnet ditt at dagmamma er en positiv ting. Kanskje hun føler seg oversett i all morgenstresset med avlevering osv. Ta deg litt god tid, prøv å gjøre dette til en gøy ting.

Skrevet

Jeg har ei jente på 15 mnd som er helt utrolig slitsom om dagen, masse meninger og masse vilje og veldig utålmodig. Jeg lurer også på om det er normalt, men jeg tror egentlig det.

Når det gjelder dagmamma, er det jo ingen god situasjon for noen at hun gråter så masse. Det er neppe noe galt med henne, men dere bør jo prøve å gjøre situasjonen litt bedre for henne. Jenta mi er ikke alltid fornøyd i barnehagen hun heller, vil ha mye kontakt med de voksne, og det sier de er helt normalt. Her inne høres det lett ut som alle barn bare "sklir" rett inn i barnehagen, men sånn er det ikke.

Skrevet

snuppa er super flink til å snakke, så det er ikke no problem...

ellers har hun koste dager hos dagmamman og jeg er der leeeenge når vi leverer og henter....smiler og sier bare positive ting om det....men det funker så absolutt ikke... med en gang jeg sier jeg må på jobb er det fult rama skrik....og jeg blir så sliten...går også sykemeldt nå pga en del ting....sliter også veldig med dårlig samvittighet for lille jenta mi.... tror nesten jeg tat henne ut fra dag mamman snart, men da har jo på en måte hun "vunnet" og det er jo ikke riktig det heller..... veit at dagmammaen blir veldig sliten også, og det er jo ikke så rart.... huff....er ikke bare bare nei....:o(

Skrevet

Jeg tror du bruker for lang tid på å levere henne hos dagmamma. Jobber i bhg og ser at dess lengre tid foreldre bruker på å ta farvel med "triste" barn dess lengre tid tar det for oss å få roet de igjen. Så min anbefaling er at du tar av yttertøy og tar ett kort farvel, det ser vi gang på gang er mye bedre for barnet. Og har du sagt hadet, så går du... ikke bli igjen og drøy det selv om lillejenta blir lei seg for det blir bare verre. Vet selvfølgelig at det ofte er veldig vanskelig for foreldrene, men i alle tilfellene jeg har vært borti så går det ikke mange dager før griningen stopper så snart foreldrene er ute av synet. Ta hellers en tlf litt senere for å høre hvordan det går :)

Lykke til!!!

Skrevet

ja, jeg mente ikke d at du skulle bruke lang tid på levering. Men tiden før, forberede henne på hva som skal skje. At du skal på jobb osv. på en positiv måte. D er nok sant som hun sier her at bruker du for langt tid med levering, blir d bare værre.

Inn, kle av, gi henne matboksen evt. og så hadde suss og så rett ut! Vær bestemt!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...