Gå til innhold

Hvis man skal søke permisjon fra jobben for å prøve en annen jobb...

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid i forveien må man si i fra før man begynner i den nye jobben da? Sikkert forskjellig fra sted til sted, men lurer på om noen vet hva som kanskje er vanlig?

Jeg har søkt på ny jobb, og har tenkt til å søke permisjon fra den jobben jeg har nå i ett år om jeg får jobben.

Fortsetter under...

Du bør jo søke om det så fort som mulig vil jeg si, men du er vel klar over at du ikke på noen måte har krav på å få permisjon? Det er helt opp til arbeidsgiveren din å bestemme om de vil la deg få permisjon.

Jeg har prøvd å finne ut av de permisjonsgreiene, men har ikke klart det enda. Og vil ikke spørre sjefen, fordi jeg vil ikke at noen skal vite jeg har søkt :-)

Men, jeg er forberedt på at jeg må vente tre mnd.

Ja, vet at jeg ikke har krav på noe, men de fleste får invilget permisjon.

Få se om jeg får noe jobb først, så får jeg høre etter da. Men, er det vanlig at man jobber en slags oppsigelsestid når man søker permisjon?

Annonse

Dette må du vise meg hvor du har funnet, for dette har jeg aldri hørt om.

Teknisk sjef i kommunen her jeg bor søkte nettopp om permisjon i et år for å ta en annen jobb og fikk avslag.

Det ville jo blitt helt uholdbart for arbeidsgivere (som jo også stat og kommune er) om de aldri kunne utlyse faste stillinger, men bare vikariater fordi den som sluttet skulle ha rett til å "sitte på" stillingen i et år.

Annonse

Søkte litt på sph.dep.no, men fant ikke det jeg lette etter. Har lest i personalhåndboka på jobben (staten) at man har rett til ett års permisjon om man har vært ansatt i 2 år.

Jeg har hatt fast stilling på arbeidsplassen i 7 år, så det er ikke noe problem ang. det tror jeg.

Det er flere før meg som har fått permisjon for å prøve annen jobb i løpet av et par år nå, så kan aldri tenke meg de gjør noen forskjell når jeg søker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...