Gå til innhold

Hvor lenge måtte dere vente fra dere var hos legen til dere fikk aborten?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ringte selv til sykehuset og snakket med de, fikk time til forundersøkelse etter 3 uker. Men det er forskjell på medisinsk og kirurgisk abort. En kirurgisk abort kan først gjøres etter 8 sv.skaps uke og derfor tok det så lang tid for meg, jeg ønsket kirurgisk abort.

• 2 måneder senere...

Fikk vite jeg var gravid på Mandag da jeg var der inne, fikk time på Onsdag (i dag) for å ta første pillen, og selve aborten på Fredag.

5 dager fra jeg fikk vite det til fosteret er ute.. Litt vel kjapt i svingene, men jeg er 8 uker på vei (uten ett eneste tegn på graviditet! :o ), og vet at jeg tar det rette valget.

Helst ønsket jeg kirurgisk abort for man ikke får med seg alt, men på sykehuset anbefalte de meg medisinsk siden det er en viss risiko med narkose siden enkelte ikke tåler det.

Ettersom jeg forsto er det medisinsk fram til 9 uke og kirurgisk fra 9-12 uke.

• 6 måneder senere...

Første gang tok jeg en test på tirsdagen, onsdag ringte jeg legen min og fikk komme til time hos han klokken 14:00, så ble jeg sendt i taxi fra legen min til sykehuset hvor jeg fikk GL og så fikk jeg den første pillen.

To dager etterpå dro vi på sykehuset og da tok det 5 timer og så fikk jeg dra hjem.

Alt gikk veldig fort så jeg skulle slippe å sitte og tenke på det, men det var kanskje like greit, ettersom jeg var 17 da det skjedde.

Annonse

Jeg tror det er litt variasjon fra sykehus til sykehus og hvordan ventelistene er...Jeg ringte rett til sykehuset (Ullevål) og fikk tatt aborten etter ca 1 1/2 uke fra jeg ringte. Jeg tok kirurgisk i uke 6 + noen dager. Men med meg var det noen medisinske problemstillinger som gjorde at jeg ikke kunne ta medisinsk som var det de egentlig anbefalte. Ellers kommer det nok litt an på dine egne ønsker og hvor sterkt du mener hva du vil.

• 3 uker senere...

Du kan få en medisinskabort inntil 8 uker på vei.

Jeg hadde derimot en kirurgisk abort når jeg var 6 uker på vei, så tror kanskje dette med kirurgisk abort varierer litt fra sted til sted.

Jeg vil likevel anbefale kirurgisk, da du "slipper unna", istedefor medisinsk, der du blør det hele ut. Noe som kan ta tid og være utrolig ekkelt både å se, tenke på og i ettertid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...