Gå til innhold

Straks 5 mnd og vil bare sitte.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye skal jeg la han sitte? Han sitter jo en del på fanget, men vil nå også sitte i vogna. Har så vidt latt han få sitte på nederste hakk i vogna, men er litt redd for ryggen hans. Han drar seg jo opp i sittestilling når jeg bl.a har han på fanget. Er det sånn at de da er klare for å sitte mer og mer?

Hjelpe seg, har jo to gutter fra før så jeg burde jo vite dette, men det er jo da også 7 år siden sist vi hadde en baby. Glemmer fort på de årene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når de begynner å sitte selv så la de sitte. Aiden var ikke mye eldre, og han har sittet i fang og i vogn siden han var ca 5 mnd, han er veldig nysgjerring og oppmerksom som han har aldri likt å bare ligge. Så jeg bare satte han på gulvet og det har gått slag i slag siden. Bare følg utviklingen du, barna sier selv i fra når de er klare for ting og da må de jo ikke holdes tilbake :-)

Skrevet

Vår har også vært sånn. Han satte seg opp selv i full sittestilling fra halvveis liggende i fanget vårt når han var 4 måneder. Ble veldig i tvil, og spurte helsesøster. Syntes det var skummelt med ryggen når han var så liten. Hun sa at det var veldig forskjell på ungene, men når han gjorde det (hun så ham gjøre det), så var han veldig sterk i ryggen. De skal ikke sitte selv før de setter seg opp selv fra liggende, men ikke noe problem å la ham sitte i fanget o.l så lenge jeg holdt ham. Så pleier bare å støtte ham under armene, eller noe så ikke han får alt presset på korsryggen, så han ikke sitter lut.

Når det gjelder vogna så lot hun selv sitt 5 måneder gamle barnebarn sitte på det laveste hakket i vogna. Så lenge vogna gir god støtte, så syntes hun det gikk greit. Vår gutt har vært vill etter å sitte, så må innrøme at jeg har latt ham sitte helt oppe en del ganger i vogna, men ikke så lenge av ganger.

Så det er vanskelig å motstå fristelsen når de bare vil opp! Men litt med måte tror jeg ikke skader. Og de blir jo bare sterkere og sterkere i ryggen. Men ville ikke satt fra meg gutten på gulvet eller noe før han setter seg opp selv. Rådene fra helsestasjonen har nok noe for seg.. :o)

Ble langt og litt rotete, men håper du fikk noe ut av det...

Skrevet

Jenta mi på snart tre mnd vil gjerne sitte!! Hun nekter å ligge i fanget og hun løfter seg opp. Jeg syns det er vel tidlig....

Skrevet

Hun kan sitte på fanget ditt altså :) Det er bare at du holder henne, så hun slipper og bruke så mye muskler i ryggen for å holde balansen selv..Hold henne godt så går det helt fint.. (sa de til oss på helsestasjon)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...