Gå til innhold

Hva skjer? Amming om kvelden

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste kveldene har ho hengt ved brystet lenge.

Ligger ved brystet mye lenger. og roter. og når ho slipper sutrer ho og sparker fært.

Også roter ho ved brystet igjen. Føler at ho ikke får ut nok, så neste måltid har jeg gitt mme.

Noen som vet hva det kan være at de roter sånn osv...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker hun smokk?

Det kan være bare suttebehov.. Siden hun roter slik.. Kanskje er hun mett, men bare vil patte og blir irritert når det kommer no på en måte.. Mia er litt sånn på kvelden.. Men nå har hun lært at sutta ligger bak hodet hennes.. Så når hun er mett og fornøyd, så slipper hun taket og snur seg og tar sutta... (7mnd forresten)

Det er om natta produksjonen din er høyest, og jeg vil anbefale deg å ikke gi mme, men heller jobbe litt for din egen produksjon! Det lønner seg.. Mange ganger ville jeg og gi mme, men fant ut at jeg tar heller en ekstra mating, så stiger produksjonen... Hvis det skulle være det at hun ikke får nok...Legg henne å sove og gi henne mat på nytt, fra puppen, neste gang hun ber om det... Det er mitt råd :) Jeg gjorde det slik og det fungerte kjempebra.. :)

Skrevet

Hei:)

Ja ho gjør det.

Vi har ikke fått innført noen skikkelige rutiner her enda men gikk opp å la ho senga. Ho duppet m øynene og så trett ut. Så jeg prøvde.

Ho har sutret litt, og har vært oppe å gitt ho smokken igjen.

Jeg må liksom lure den inn noen ganger da..

Da var det kanskje suttebehov og tretthet?

Får se om ho sovner ordentlig...

Skrevet

Jeg synes det høres veldig slik ut ja.. Utfra hva jeg selv har opplevd med Mia.. Da hun var 4 mnd, så var det ikke bare bare å holde på den sutta, så vi var ofte inne å ga den til henne frem til hun sovna..

Satser på at det går bra :)

Du er flink!! :)

Skrevet

Ja det er stille enda.. Ho ligger med smokken i munn enda ser jeg..

Ho er bare 8 uker, fredag. Men syns det er vanskelig å se om ho er sulten eller bare har suttebehov..

Har prøvd smokken om natta og da kan det hende jeg får ho til å sove en time til. Det er hvis ho våkner litt for tidlig liksom.

Vi spiser 2-3 ganger i løpet av natta, fra nå og fram til åtte.

Skrevet

Det høres ut som økedøgn. Ser på profilen din at du har en bebis på ca 6 uker, og det er da normalt med et økedøgn for å tilpasse melkemengden din til det bebisen trenger.

Det som er viktig da er å ikke gi mme, men kun konsentrere deg om å amme amme amme. Dette kan vare opptil en uke. Jakob hadde to døgn. Det er fryktelig mens det står på, men pass på å få i deg nok drikke og spis når du har tid. Om du har mann, la han avlaste deg med alt annet når han er hjemme og kun konse på amming. La han skifte bleie og stelle. la husarbeid flyte og prøv å slappe mest mulig av. Fikk også beskjed på HS at smokken kan være en avlastning.

Lykke til:)

Skrevet

Ho er 8 uker til fredag. Har opplevd værre økedøgn enn dette før da.. For er jo ikke noe spes på dagen.. Da sover ho 3-4 timer som vanlig..

Har bare ikke opplevd de økedøgnene ved at ho roter ved brystet:)

Skrevet

Det var akkurat slik Jakob var, det var mest på kvelden. Og han kunne rote ved puppen i to timer på det verste. Var helt kaputt.

Reagerte bare på at du sa det ikke virket som hun fikk nok.

Men det kan selvfølgelig være andre grunner også altså, jeg er ingen ekspert hehe:)

Uansett lykke til og håper det gir seg etterhvert!

Skrevet

Syns det høres ut som hun ikke får nok, blir litt irritert og tuller frem og tilbake. Jeg hadde heller ikke nok melk på kvelden i begynnelsen, men plutselig ble allt bra og melk i massevis. amme, amme, amme .....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...