Gå til innhold

Syk og lei meg....(litt langt...)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal man måtte BE om å få litt omsorg fra mannen sin når man er syk?

Jeg har vært veldig syk i en uke nå, og i går fikk jeg konstatert lungebetennelse. En dag forrige uke spurte jeg mannen min pent om ikke han kunne være hjemme og hjelpe meg med lillegutt, men nei, han måtte på jobb! Vi har ei jente på snart 4 som går i barnehage og en gutt på 6 mnd som jeg er hjemme med. Men med feber, dunkende hode, hoste og null energi er det ikke lett å ha en baby hjemme, pluss kjøre jenta til barnehage og hjem. Når mannen min går på jobb er han alltid bort i ca 12 timer, da han jobber i Oslo og vi bor i en sørlig Østfold-by. Han sa heller ikke noe spesielt da jeg sa jeg hadde lungebetennelse, bare jaja. I dag var jeg så sliten og elendig og kom med en kommentar at det hadde vært hyggelig om han kunne vist litt omsorg, hva med en klem eller en klapp på skuldra, et glass vann, et smil! Da ble han sur. Og så begynte han med " ja, for det er lett, så sur som du er, aldri er jeg bra nok og bla bla bla". Tilslutt ble jeg så lei meg og irritert at jeg sa han burde skamme seg langt inne, og så sa jeg -fy f...så skuffa jeg er over deg! Skulle ønske du også fikk lungebetennelse så du fikk se hvor lett det er å holde på med unger og være syk! Man kan ikke bare legge seg ned når man har barn, men det skjønner vel ikke han!!! Han tror vel at siden jeg orka og holde på så var jeg vel ikke "så" syk.

Så da sitter jeg her da, mens mann og dattra har dratt til Sverige for å handle litt, sitter her og gråter fordi jeg er trist. Fordi jeg bare vil ha litt omsorg av mannen min. Jeg trenger omsorg jeg og!!!!!! Han er ellers flink med barna og sånn, og ellers har vi det helt fint, men han har aldri vært flink med følelser og kan aldri si "glad i deg" uoppfordret, eller være litt koslig spontan og susse meg plutselig og sånn.

Ble litt langt, men jeg er bare syk, lei, sliten og trist.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff ikke mye gøy, alle trenger jo at noen bryr seg litt når man er syk. Ikke gøy med lungebetennelse har selv hat det og da hadde jeg ikke noe barn. Men jeg orket ikke stort, så spørs om du bare må legge deg ned og la alt annent en barna bare være .Så kansje han får opp øynene for hvor slitsomt det er. Han har vel vært syk selv og vet vel at det ikke er så masse man orker da. Syns det er godt gjort jeg at du har kjørt og ordnet alene med alt. Masse god bedring.

Klem, klem

Skrevet

Takk. Han er av den heldige typen som så og si aldri er syk. Men om han er litt syk en gang i blant så er jo jeg der og stuller og steller. Og så må jeg bare nevne at han jobber skift i tillegg, og jobbet helgen også. Så jeg har vært alene så og si hele tiden mens jeg var syk. Ikke har jeg foreldre i nærheten heller, mamma er død, pappa bor 35 mil unna. Svigers er aktive arbeidstakere så de er heller ikke hjemme på dagtid.............blæh..............

Men men. Kom ikke å si at kvinner er det svake kjønn iallefall!!!

Klem tilbake.

Skrevet

Jeg er enig med "1baby" jeg.. La alt annet enn barna seile sin egen sjø, så ser han kanskje hvor mye du faktisk styrer.. Og neste gang han er syk, så gir du f... :) La han ligge der å synes synd på seg selv... Vet du, han har faktisk krav på å kunne ta egenmelding når du er syk... Hvis du blir veldig syk over litt lenger tid, så kan du få sykemelding, og han dermed ta over litt av din permisjon!

Jeg synes han trenger en "oppstramming"! Men vent til du er frisk, og ikke lei deg... Da sier man gjerne ting man ikke mener i frustrasjonen..

Når du har lagt barna om kvelden, så gå å legg deg selv! Du trenger søvn og hvile for å bli frisk!

Ønsker deg masse god bedring!!

God klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...