Gå til innhold

Hvordan har dere det, dere som har termin i slutten av mai?

Anbefalte innlegg

Dere som er ca 5 uker på vei hvilke symptomer har dere?

Jeg er 5 uker i dag og har lite symptomer, bare litt ømme pupper nå- ikke mye! Er litt bekymret, for har vært gravid før og da var jeg veeeldig dårlig med oppkast og kvalme, husker ikke helt når det begynte da men, kan hende det begynte senere! Hvordan har dere det?

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er nå 5 uker og 6 dager på vei. kjenner nesten ingenting. Litt ømme bryst bare. Er jo veldig glad for at jeg slipper å være kvalm og trøtt, men ser at mange får dette i uke syv..

Eller lurer jeg på noe.

her på barnimagen står det at jeg er i min 6 uke, og at det er 35 uker igjen til termin.

På babyverden får jeg beskjed om at jeg er 5uker og 6 dager på vei, og at det er 34 uker igjen til termin. Noen som vet hvordan dette har seg? Det står også mange steder at man i uke fem vil oppdage at man er gravid. I dag er det jo to uker siden jeg skulle hatt mens, og da er det vel vanlig å oppdage et svangerskap en god stund før uke fem? jeg er helt grønn på dette jeg, siden det er første gang jeg er gravid.

Hei på deg.

Jeg er nå i min 6.uke, har ikke stort med symptomer jeg heller,...

bare ømme pupper, faktisk ikke så ille som det har vært :)

Håper vi rett og slett bare er heldige:D

Formen har ialle fall vært super hittil !!!! :)

(men er jo hele tden bekymret da...)

Men jenter, dette skal gå bra for oss, og spirene :)

Jeg har også oppdaget at teminkalkulatorene er forskjellig her og på babyverden, her fikk jeg termin den 29 mai, på babyverden den 28 mai, rart, vet ikke hva som er rett!

Jo stemmer, du kan teste opptil 4 dager før forventet mens : )

Godt å høre at det ikke bare er jeg som har lite symptomer ;o) vi får det nok tidsnok vi også! Jeg var jo så dårlig forrige gang, og vil jo ikke bli såå dårlig igjen akkurat, men greit og kjenne at man er gravid ;o)

Hei:) Jeg er ca 5 uker på vei, fikk litt forskjellig svar her og babyverden jeg også..dette er min første gang:) så er veldig veldig spent, og samtidig litt små redd også, vil jo at det skal gå bra!

Men kan ikke si at jeg har merket noe særlig av de vanlige symptomene, bare litt øm i puppene jeg også...men det kan vel fort forandre seg:) Så hyggelig å lese om andre som er i nesten nøyaktig samme situasjon som meg:)

Annonse

Hei:)

Jeg fant ut på lørdag at jeg er gravid:-)

Er i min 6 uke nå. Skal til legen 13 oktober, og gleder meg veldig:)

Før jeg fant ut at jeg var gravid, hadde jeg veldig mensen smerter et par uker og litt ømme bryster. Merker ikke så mye til det nå. Ellers er jeg i veldig god fom:) *bank i bordet*

Lykke til alle sammen:)

Trine

Hei!

Jeg er ca 5 uker på vei. termin 28.mai, men litt usikker pga lang sykluss.

Jeg har veldig ømme pupper, og ellers litt murringer. Nå ligger jeg her hjemme med influensa og verk i kroppen. Har ikke høy feber, så regner med det går bra:)

Hei

Dette var godt å lese. Jeg er i min i min 6 uke står det her, trodde egentlig av jeg var 5 uker og 5 dager.. Jeg hadde litt smerter i starten, og fattet da mistanken om graviditet, har vært litt uggen og kvalm på kveldene men i dag er jeg ikke det... Ble litt stresset av det, så godt å høre at det er flere som ikke har symptomer ennå.

Jeg har termin 29 mai, og skal til legen den 13 (samme som deg Trine Marie).

Jeg gikk til en akupunktur og fikk 2 behandlinger. hun satt da nåler i håndledd,leggene og en i magen. dette annbefales!! var videre ubehagelig og ligge der,men var jammen meg verdt det:p Fikk ny time imorgen,men ringte og avbestilte siden jeg er i form :)

Hei hei, jeg er 5+2 i dag :-) snart halveis gjennom den skumle perioden!

Jeg er trøtt som en strømpe og har en apetitt som ikke ligner grisen (kansje akkurat det den gjør?!?!?!). Puppene er også ømme og vokser no grasalt...

Når det kommer til forskjellen på terminberegningene på BIM og Babyverden, så er ikke den så rar. Når man er som meg, 5+2, så er jeg i min sjette uke. Altså, jeg har 5 fulgåtte uker pluss 2 dager, som da vil si at jeg er i sjette uke. Dette er det samme som når vi sier at vi er i det 21 århundret, selv om vi bare er i 2008 :)

Håper det klarer opp litt forvirring!

Ja det har jeg også forstått;o) det jeg, og flere tror jeg mener er at terminkalkulatorene viser forskjellig termindato, på babyverden viser min dato den 28 mai og her på bim viser den 29 mai! så de regner visst ikke helt likt! :) men uansett har det ikke så mye å si, babyen kommer som oftes ikke på termindatoen, det eneste som er greit er å ha en dato man kan fortelle man har termin! Jeg sier bare at jeg har termin i slutten av mai :) så får vi smøre oss med tålmodighet til ultralyden :)

Annonse

Jeg er også i 5+4 uten veldig store påkjenninger :) Litt murring, stikking og bittelitt kvalme, ikke noe som er noe å snakke om egentlig. Minner meg om når jeg har spist noe som jeg syntes var litt ekkelt eller ikke helt sikker på hva var, hehe litt sånn småkvalm bare!

Hei.

Jeg er 5+1 idag, og har veldig lite symptomer. Puppene er kanskje litt ømme, men det er det hele. Føler meg veldig uvitende og usikker, da dette er første gang for meg. Så mange spørsmål som raser gjennom hodet, men man finner vel ut ting litt etterhvert :-)

Tålmodighet er mangelvare her i gården for tiden ;o) Skal titte på den lille om litt under 3 uker! klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg gruer eller gleder meg.

Jeg har fått helt dilla på pærer, rosiner og chillinøtter.... Det går virkelig ned på høykant!

Heisann!

Jeg er i dag 5 + 6. Har veldig lite symptomer, bortsett fra en del mensmurringer i magen. Begynner kanskje også å kjenne litt i puppene om jeg kjenner ekstra godt etter:) Skulle gjerne hatt litt mer symptomer egentlig... Bare sånn at man kjente bedre at man er gravid, tvilen på at det faktisk er sant sitter litt godt i...

Hei! jeg er også 5+6 i dag :)

Jeg har litt mer symptomer enn deg, men kjenner meg igjen i det du sier om tvilen. Mine pupper er kjempeømme, og kunne nok tenke meg at de ventet litt til med akkurat det.. :) Men jeg er storfornøyd med å være gravid igjen, tvilte faktisk på om jeg i det hele tatt kunne få flere barn, men etter 8 år skjedde det endelig igjen. Jeg er også plaget med litt kvalme, men heldigvis på ettermiddagen og kvelden.. Vet ikke hvordan det hadde blitt å jobbe med morgenkvalme...

hei

jeg er i min 6 uke, termin 30 mai, jeg er allerde småkvalm på morran og litt uggen om kvelden,litt ømme bryst, har fortsatt litt melk igjen etter min dødfødsel 22 mai, var kvalm fra begynnelse til slutt på forrige sv.skap og den før der men ikke de to første.

så jeg håper jeg ikke blir kvalm hele dette sv.skapet og.

Jeg har termin i slutten av mai og er 5+6 idag. Formen er kjempefin, merker lite og ingeting. Håper det fortsetter sånn... Bittelitt ømme brystvorter, hvis jeg kjenner litt etter:-) Ellers er livet veldig bra akkurat nå:-) Gleder meg til å følge denne terminklubben. Det er første gang jeg er inne på denne nettsiden idag... Helt nybegynner:-)

Hei jenter..

Da er dere heldige alle sammen!:) Jeg vet ikke hvor langt jeg er på vei, men regner med ca 5-6 uker. Skal til legen til uka for første gang. På mandag kom kvalmen, og den er bare blitt verre og verre. Har vært hjemme fra jobben siden og ligger hele døgnet enten i senga eller på sofaen, hvis ikke jeg er på do og kaster opp. Helt forferdelig!! MEN, jeg må vel bare trøste meg med at det er et godt tegn, eller hva????? Men det å være kvalm er helt grusomt...håper den vil gi seg etter 3 måneder. Hører jo om de som sliter med kvalmen selv etter 3 mnd, uæææ!!

I går hadde jeg litt vondt i magen..og kjenner det også i ryggen. Noen andre som er plaget med dette? ellers er jeg også øm i puppene..så går i slåbrokken all day long.......snufs...

Ja kvalmen er heldigvis ett godt tegn :) skjønner akkurat hvordan du har det kinemor, for jeg hadde det akkurat sånn forrige svangerskap, var helt ille for jeg kastet opp av alt! Denne gangen går det mye bedre, men i går kveld begynte jeg å bli litt småkvalm, og i dag morges var jeg også kvalm, så måtte spise fortest mulig, da gikk det over! men er ikke noe sånn som forrige gang i det hele tatt enda, håper ikke jeg blir så dårlig heller men det kan jo plutselig skje! for meg varte det hele svangerskapet forrige gang, men det aller verste de fire første mnd! håper det ikke vare så lenge for deg! du får trøste deg med at kvalmen er et godt tegn, og husk å få i deg masse veske, kjøpt farris og solbærsirupsaft, da får du salt og sukker, det anbefalte legen min meg! lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...