Gå til innhold

Pappa'en hører hjertelyden til babyen ved å legge øret på magen :-)

Anbefalte innlegg

Gjest Mammamoms

Hei!

Må bare dele det, for det er så koselig! :-)

På søndag kveld da vi hadde lagt oss, fant mannen min plutselig på at han ville prøve å finne babyens hjertelyd. Han la øret ned på den bare magen min, flyttet øret etter noen sekunder, og flyttet seg igjen noen ganger, helt til han plutselig hørte babyens raske hjerteslag. Vi sjekket det mot min puls, for å være helt sikre på at det ikke var mine dobbelt slag, men nei da, det var det ikke. Det var babyen!! :-)

i dag lå vi litt på senga etter middagen, og mannen min "fant fram" magen min å la øret forsiktig inntil og traff rett på hjertelyden. Jeg synes det er så festlig at han hører den, for det er enda et virkelig tegn for ham. En ting han kan gjøre som ikke jeg kan, det er jo så mange ting som er motsatt.

Er forresten 30+0 i dag! :-)

Fortsetter under...

Gjest Mammamoms

Hahahaha :-)

Håper han klarer å finne den, for det var veldig stas for min mann!

Det var faktisk mamma som leste det for meg i en svangerskapsbok hun har, men det er mange uker siden hun leste det. Det sto at man KAN høre hjerteslagene, så det virker som at det kanskje ikke er like lett for alle. Kommer nok litt an på hvordan babyen ligger.

Nå er ikke barnefar her av den ivrigste sort.. men vi fant ingen hjertelyd da, eller dvs..han fant alt mulig andre lyder:)

Hans kommentar var bare at han hørte sånn: tsjjj...hrroootsjjj...tsjjjiiihhooosssjjj... hihi

Gjest Mammamoms

Hehe, det er nok mange lyder nede der ja.

det har nok også en del å si hvordan babyen ligger, og som sagt så er det ikke sikkert at man hører det like godt på alle.

Sukk... Nå får jeg dra på jobb...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...