Gå til innhold

Dere med barn på 2-3 måneder..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når legger dere deres barn om kvelden? Pleier å legge min sønn på 2,5 måneder ved 22-tiden, men i det siste har han blit fryktelig urolig om kveldene. Jeg er usikker på hva det er han skriker så fælt for, om det er magevondt eller om det rett og slett er at han er trøtt og vil sove. Har prøvd med minifon ett par dager nå, men vet ikke helt om dette har hjulpet noe, så lurer på om jeg skal prøve å legge han tidligere.

Har deres barn rutiner på hvor mye de sover og når?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt blir straks 3 mnd. Han legger seg i 19-20 tiden på kvelden. Det regulerte seg gradvis med at han ble trøtt tidligere, og vi jobbet veldig med å flytte leggingen litt etter litt. Det kan hende at han er grinete fordi han er trøtt. Hva med å prøve å stelle han for kvelden kanskje i halv ni tiden så gi mat og se om han vil sove? Jeg lar lillegutt sovne i armene mine så bærer jeg han ned i senga:-) Fungerer veldig greit, han sovner som regel på 10 min. Han sover da til 5-6 tiden, får mat og så våkner han i 7,30-8 tiden på morgenen igjen. Vi har ikke noen faste rutiner på soving om dagen, varierer litt etter hva vi gjør, men han har somregel en lang lur på 2-3 timer på formiddagen og 2-3 lurer på 30min - 1,5 time senere på dagen.

Skrevet

Lille jenta her "fant" sin egen rutine egentlig. Når hun var ca 1 måned så begynte jeg å legge henne rundt 19-20 tiden i senga hennes. Før det lå hun i en kurv ved min seng.Vi ordnet med bad og kveldstell rundt 19 tiden. Og da fikk hun også nok med mat og så ventet jeg helt til hun fikk rapa ferdig, hun bruker utrolig lang tid...så la jeg henne i egen seng på hennes soverom. Til å begynne med så smågrein hun litt men jeg lot hun ligge for det, ble det skikkelig ille, gikk jeg inn til henne og byssa til hun sovna inn. Hun våknet som regel da jeg la henne i senga men sovna fort igjen. Tok da noen dager så ble hun vant til rutinen. Nå er det natta rundt 19:30-20:00. Temperaturen på rommet er også behagelig og ikke noe lys. Jeg legger henne i egen seng bare om kveldene, så jeg tror hun har skjønt det nå at når det mørkt og hun ligger i senga si så er det natta! Og jeg bysser heller ikke henne til hun sovner. Hun småprater med seg selv og suger på tommelen til hun selv sovner til slutt.

Hun våkner igjen mellom 04:30 og 06:00, varierer. Da er det mat og så våkner hun igjen som regel rundt 07, så er det mat og hun sovner igjen, kl 09 da er hun våken. Og er jeg ute og triller sovner hun også som regel....alt ettersom, ingen rutine der egentlig. men har lagt merke til at rundt 17.18 pleier hun alltid å duppe litt....men hun klarer å sove til kl 20 igjen...

Skrevet

Snuppa her legger seg ca 20.00.. Dette gikk seg til av seg selv egentlig, ble trøtt tidligere og tidligere etter hvert. Hun pleier å våkne en gang for mat i 04-05 tiden, så sover hun som regel til rundt 08. På dagtid sover hun ikke til faste tider, legger henne når hun er trøtt.

Skrevet

For å si det sånn så prøvde jeg å legge junior i 8-tiden i går, og det ble et spetakkel uten like. Han sovnet ikke før 1.. tror jeg bare skal innse at mitt barn ikke er av den typen som vil legge seg tidlig enda.. Huff og huff.. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med all skrikinga...

Skrevet

kjenner meg igjen der....her går vi oppe til 2-3 hver eneste natt!!!

Skrevet

lillegutt blir lagt med fast rutine mellom 8 og 9 hver kveld. var håpløst i starten, men til slutt begynte han å roe seg ned fort og nå sovner han med en gang, og han har blitt lettere å legge på fagtid å. Før måtte vi vente til ungen sovnet på armen før vi kunne legge ham, og det ble mer og mer slitsomt etterhvert som han begynte å sove i kortere perioder og flere ganger iløpet av dagen. Nå er han våken i 1-3 timer etter at han har stått opp, og sover deretter et par timer før han skal ha lunsj og leke med bamsen på teppet i noen gode timer, så er det middag også en hvil for så å se på TV littegrann fordi det er så fine farger, leke med pappa og øve på å prate med bamsen litt til;) deretter er det bad/vask, pysj, kveldsmat kos og sang og seng. går som en drøm nå, så jeg priser meg lykkelig med en baby som retter seg fort etter de rutiner vi prøver å innføre, nå prøver vi å finne en fast rytme på nattflaska, og det er som regel rundt 4, og han spiser i søvne og er bare å legge ham med en gang etter at han har spist og da sover han til morgenen;)

• 4 uker senere...
Skrevet

jeg er mamma til ei jente på 3 måneder!Vi hadde problemer med å få lagt henne til normal tid i starten. Men så begynte vi med å bade henne hver kveld,har på henne body og pysj så hun holder seg god å varm, kjøpte lammeskinn for å ha i senga og rer rundt henne et pledd...å vips så sover tulla fra ca 20.30-05.00 hver kveld/natt!! så ammer jeg henne i 5-10 minutter,så sover hun til 08.00! :)

Skrevet

Snuppa her er 2,5 mnd. Hun legger seg mellom 18.30 og 19. Hun ble veldig urolig om kvelden og roet seg ikke på stua lengre. Begynte da å ta kveldsstellet på henne før jeg tar kveldsstellet på storebror. Så når kl. er 19, sover begge så søtt og det er meget deilig...hehe

Skrevet

Må si at dere som har baby som sover 7-8 timer om kvelden er dere heldige. Lurer på blir ikke babyen deres sulten?

Min jente våkner ca. 3. timer på grunn av sult.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...