Gå til innhold

Barnevogn


liv-i-magen

Anbefalte innlegg

Hei!

Har sett litt på barnevogn og diverse tester, og er fortsatt litt usikker på valget. Kommer til å gå for en kombivogn, da dette er det mest praktiske for oss.

 

Har også registrert at Simo kombi er den eneste produsenten som har vann- og vindtette vogner. For min del tror jeg det er ganske greit å ha når en bor i Bergen...

 

Noen som har tips omkring vognkjøp og valg er det supert om du skriver de inn i denne tråden! I tillegg er jeg veldig interessert i priser og tilbud - da særlig knyttet til nevnte vogn. Og om noen har gjort seg andre tanker om vognvalg er jeg interessert i å høre om det også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei.... jeg har brio happy duo å er veldig fornøyd med den.... eneste rådet jeg har ang pris.... skjekk finn.no før du kjøper, det er så utrolig mange som selger vogner som er brukt bare i 4-6 mnd å sånn... ta en runde å titt på vognene hjemme hos folk, da ser du jo fort om de er så å si ikke brukt, å da får du vogner til halv pris og er så å si ny.... jeg kjøpte min vogn på finn.no, betalte 2500 den hadde vært brukt i 2 mnd, hun jeg kjøpte den av ville ha ny for hun likte den ikke... så det var jo et kupp... den koster vell en 5000-6000 i butikken...

 

masse lykke til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare nevne at Simo sin vogn er kjempestor. Fordel eller ulempe alt etter som.

Jeg har hatt simo kombi selv men har solgt den på finn. en nabo av meg har kjøpt årets simo vogn og det som er ulempen med simo er at vognen er veldig "myk" det vil si når du skal opp en fortauskant må du dra håndtaket skikkelig langt ned for at vogna skal reagere. den vugger veldig fint da....

 

Jeg lånte en brio en periode og den var stivere og lettere å manøvrere.

Men simo er kvalitet så det er en skikkelig god vogn...

 

Ville bare nevne mine erfaringer. Denne gangen skal jeg kjøpe en brukt emmaljunga hvis jeg får tak i den jeg vil ha....:)

Lykke til med vognvalget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes alle har emaljunga for tiden:0) Og jeg er enig med simo. Den er veldig stor. Kommer nokk til å kikkelitt enda ja. Er det ikke salg i januar også??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har helt glemt januarsalget:) Noen fordeler er jo grei å ha med aprilbaby da!!

 

Ser at flere nevner at vognen er tung - og det har jeg forsåvidt lest meg til allerede. Men hva med at det er den eneste vannavstøtende da? Sånn i utgangspunktet er det ganske vesentlig for meg. Hvordan er de andre vognene på det området?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TFK Twist!!!!! Det er vognen, uten tvil!!! Det kommer selvfølgelig ann på behov, men er du mye ute å triller og trenger en vogn som er stabil, men hendig å manøvrere er dette vognen!!! Den er som sagt veldig stabil, man kan henge matvare poser på "styret" uten at den tipper.

 

Det er gode fjeringer i dekkene, så barnet ligger mykt og godt! Sportsdelen har ingen fast rygg, men den er festet med tekstil slik at den juver litt frem og tilbake når en trille. Derfor slipper man harde støt hvis en skal opp eller ned store kanter. Den er godt festet, selvom den ikke er fastmontert med stål.

 

Den er veldig enkel å slå sammen, dog den tar noe plass. Sportsdelen er romslig og god! Det er god plass med både varme klær og dunpose når en skal sove. . Myggnetting sitter i kalesjen, så den rulles bare opp og gjmmes bort med en glidelås.

 

Du finner ingen mer handy vogn, masse fine finesser med ting som kan rulles opp, festes her og der...litt som kalesjer på båter. Som du skjønner ELSKER jeg denne vognen! Hadde først Quinny vognen ved forige barn, men byttet til TFK etter et havt år. Angrer ikke et sekund! De fleste jeg trillet med endte med å kjøpe denne vognen. Den ser noe stor ut, men faktisk så er Quinny vognen bredere i lulene, så hadde mer problemer med å komme inn på trikken med den. TFK har bare vært en drøm å trille!!! Man kan selvfølgelig få den med et fast hjul forrn hvis man er mye på skogstur, men det går også ann å feste sving hjulet hvis man ønsker. Det er ihvertfall verdt å prøve den ut!!!

 

Lykke til med valg av vogn! Jeg holder meg til TFKen min til nummer to også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skulle valgt min første vogn om igjen, ville jeg valgt en GT-vogn med 3 store lufthjul og hatt en softbag oppi. Da har du en lett-trillet vogn som varer så lenge barnet trenger vogn å sitte i. Vi har vært innom flere vogner og har nå 2 GT-vogner, en til hver av barna til når vi skal ut å trille både jeg og faren. Ellers bruker vi en dobbelvogn som ligner, men i merket Titanium Baby. Er utrolig fornøyd, men samtidig en smule "bitter" for alle pengene som kunne vært spart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...