Andalucia Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Hvordan går det med dere andre som har uttak/innsetting i uka 39? Jeg hadde uttak i går og skal sette inn igjen i morgen. Det ble 11 egg i går og 6 av dem ble befrukta :-) så nå er det bare å krysse fingre. Sliter med en del stivhet og smerter etter uttaket i går, men det går stortsett greit bare jeg tar det rolig. Lykke til til dere andre også!
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 Skulle akkurat til å svare på en annet innlegg, men heldigvis så jeg denne. Det hørtes jo veldig bra ut, Andalucia! Jeg har vært til uttak i dag, og jeg fikk ut 7 egg. Synes det er litt nedtur siden forrige gang når jeg fikk ut 13 egg (da var 4 av dem var befruktet, på innsettingsdagen var kun 2 av dem tilfreddsstillende befruktet og ingen kunne fryses). Så satser på at det går bedre denne gangen..... Er iallefall utrolig nervøs for å høre resultatet i morgen, men satser på at det ene er gullegget!!!! Hvordan har det gått for dere andre???
Andalucia Skrevet 24. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. september 2008 Da har jeg fått satt inn to egg og fått ett i frysern! Føler meg litt tom akkurat nå, men det har vel noe med at nå er det jeg har "grua" meg til over også er det bare venting igjen.. for det er liksom ikke noe slitsomt :-D Har fått sykemelding til mandag (ei uke etter uttak) - er bra for jeg føler meg sliten og oppblåst etter behandling og uttak. Gikk det bra Prøveren på nr 2?
Poten Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 Hei og hopp C",?) Jeg er på 3 rugedag. Lurer på når dere har testdag? *Poten, ruger på to egg, testdag 6/10
Andalucia Skrevet 24. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. september 2008 Har testdag 6/10 jeg også. Satser på at mine to egg koser seg så mye at de blir :-)
Solbe Skrevet 24. september 2008 #6 Skrevet 24. september 2008 Hei!! Jeg skal ha uttak på fredag og innsetting 2-5 dager etterpå, så jeg blir vel en uke 39/40. Er veldig spent- første forsøk så jeg aner ikke hva som venter meg...Må bare ta en dag av gangen! Gleder meg i allefall til å være ordentlig i gang, ventinga på at det skal skje noe føles lang! Masse lykke alle sammen:)
Eggerøre ♥ Skrevet 24. september 2008 #7 Skrevet 24. september 2008 Hei! Satte inn to flotte fryse egg på mandag =o) Er på rugedag 2 i dag. Stikker litt i magen, kommer og går. Ellers merker jeg ingenting, er vel kanskje litt tidlig å merke noe. Lykketil jenter. Nå går det våres vei =) Eggerøre: 2egg - testdato 6.oktober
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 24. september 2008 #8 Skrevet 24. september 2008 Ja, er fornøyd. Av 7 uttatte egg fikk jeg i dag vite at 4 av dem var befruktet - noe som jeg er veldig fornøyd med sammenliknet med forrige forsøk hvor jeg fikk ut 13 egg og 4 var befruktet på samme tidspunkt. Skal til innsetting i morgen. Er spent på hvor mange som settes inn og ev om jeg får noen på frys.
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 25. september 2008 #9 Skrevet 25. september 2008 Da var mitt uttak over. 14 egg ut, og hele 10 overlevde JIPPI. Hadde aldri tenkt at så mange kom til å klare seg. Skal sette inn i måren tidlig (altså fredag), håper på å få satt inn 2 egg, og at de resterende 8 klarer seg fint og deler seg som de skal til i måren sånn at de kan brukes til frys. Uttaken denne gang gikk som en lek, nå skjønner eg ka alle snakker om når de sier at uttaket ikkje er så gale. Var faktisk litt bekymret for at eg var veldig pinglete siden det var så grusomt forgje gang. Og det var så utrolig deilig å ha et sånt uttak, en er så mye mer med og oppegående.. Men eg e veldig oppblåst i magen, helt stinn. Men det er jo ikkje noe å klage over i grunn.. Noe må man ta med av pain i begynnelsen av rugingen. Har fått testdato 9 okt. Tiden frem til det kommer til å gå treigt ja :-p Har veldig store forhåpninger til dette forsøket kjenner eg. Så eg kan nok gå på en kraftig smell om det blir negativt.
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 26. september 2008 #10 Skrevet 26. september 2008 I går var jeg til innsetting. Fikk satt inn 1 perfekt egg, og har fått 2 perfekte egg på frys! Dvs alle 3 eggene var 4 delte. Så jeg er veldig fornøyd med det!!! Denne gangen gikk det myyye bedre med befruktningen enn forrige gang, så det er godt!! Jeg har testdag 7. oktober. Kjenner igjen det å ha store forhåpninger, Strilen! Det hadde jeg forrige gang, men med en gang jeg sluttet med crinone kom mensen, dessuten testet jeg negativt på dag 10 så jeg ble litt forberedt. Men for et slag i trynet når jeg fant ut at jeg ikke var gravid. Gråt i mange timer når mensen dukket opp, men etter en dag begynte jeg å se framover. Har (forhåpentligvis) lært av det - så denne gangen skal jeg teste på dag 13. Dessuten var jeg fullt sykemeldt i rugeperioden forrige gang - denne gangen skal jeg jobbe 3 dager i neste uke for å få rugeperioden til å gå fortere og for å tenke på andre ting. Er 60 % sykemeldt de neste 3 ukene. Siden jobben er veldig fleksibel så tar jeg de 6 arbeidsdagene jeg skal jobbe ila 3 uker slik jeg selv ønsker og når jeg føler det passer meg. Da passer det perfekt å ta man-ons-fre som arbeidsdager til uken. Forhåpentligvis går uken fortere da!) Er dere sykemeldte???
Andalucia Skrevet 26. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 26. september 2008 Er sykemeldt fram til mandag (en uke etter uttak) - men regner med at jeg blir sykemeldt lengre. Har vært sykemeldt i rugeperiode før. Da er jeg i allefall sikker på at jeg har gjort alt jeg kan for at det skal gå bra. Men det kommer jo an på hvilken jobb en har også da.. Satser på å utsette meg for minst mulig stress og jag nå - er tredje runde for meg nå. Lykke til med rugingen! klem
*vil ha spire i magen* Skrevet 26. september 2008 #12 Skrevet 26. september 2008 jeg er vist også med i uke 39 gjengen.endelig kan jeg også kalle meg en ruger.er på dag 3 i dag å har test dag 7 okt.har vært litt små dårlig di siste dagene.lit sånn mensmerte lignene følelser i magen.å hode pine som ikke vil gå over!!noen andre som har hvond i magen som har bare vært ruger i 3 dager.er redd vær gang jeg er på do for at papiret skal vise en rødli farge..huff det er så lenge å vente.dette er vårt første forsøk så man prøver å ikke få for høye forhåpninger...men er litt bekymra for de mensmertene...klem
Ingi69 Skrevet 27. september 2008 #13 Skrevet 27. september 2008 Hei! Hadde uttak på mandag 2209, der det blei tatt ut fire egg. Dessverre berre ett som blei befrukta, så fikk dessverre ingenting på frys.Hadde innsetting onsdag 2409. Får satse på at det klarer seg!! Har også hatt litt menslignende murring, men er ellers i fin form. Fikk beskjed på klinikken om at jeg har testdato 0810.
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 29. september 2008 #14 Skrevet 29. september 2008 Da har eg fått satt tilbake 2 perfekte egg, alle 10 eggene var 4 delte. Så da har eg 8 flotte egg på frys også. Veldig spent siden eg fikk satt tilbake 2 egg med så god kvalitet. Så her kan det blir tvillinger :-) Har begynt å få litt murring i magen, leiter hele tiden etter tegn på murring på bare ene siden, for det hadde eg mye av når eg var gravid forgje gang. Nå skal eg bort å passe niesen min som er 2 mnd gammel og håpe på at eg får litt morshormoner som gjør at egget/eggene fester seg. Har hørt at det skal være bra å være med babyer når man har eggløsning og tiden når egget skal feste seg fordi kroppen får hormoner som gjør at kroppen vil blir gravid. Kjerringråd, men må jo prøve alt. Og så er det jo ingen kjedelig ting å knipe på babyer :-p Skal på fest på lørdag som kommer til bestevenninna mi som fyller 25, blir rart å ikkje drikke på festen. Men må late som, for ellers begynner folk å lure. Gjorde det samme i utdrikningslaget mitt i mai, for da var eg gravid. Så her må det kjøpes inn mosell og riste kullsyren ut og helle det over på vinflasker, hehe. Skal begynne på kurs på neste mandag, ironisk nok skal eg blir apotektekniker, hehe Har nok erfaring med medisiner til å klare det. Skal bli deilig å ha noe å ta seg til med om dagene. Så hvis eg blir gravid så er eg ferdig utdannet en og en halv mnd før termin. Og det passer jo i grunn bra om eg får et greit svangerskap. Og så er eg jo nesten garantert jobb etterpå. Så her klaffer alt på rekke og rad, mangler bare spiren i magen. Hvilke symptomer har dere jenter da???
♥ Bea savner nurket i magen♥ Skrevet 30. september 2008 #15 Skrevet 30. september 2008 Melder meg inn i gjengen:o) Jeg har hatt mitt første fryseforsøk denne gangen. Hadde to på frys, det ene klarte seg ikke og kunne derfor ikke brukes, det andre egget var visst ikke noe særlig bra- men fikk satt det inn allikevell. Er nå på rugedag 8 i dag. Ved forrige forsøk kom mens på dag 7, så er veldig spent. Har så lyst til å ta en test på torsdag (da er jeg på rd 10). Men jeg vet ikke om jeg tør! Jeg har ikke noen symptomer enda tror jeg. Annet enn at jeg er veldig trett og blir fort sliten- men det syntes jeg at jeg har vært siden jeg begynte på progestan'en. Jeg har ikke vært sykemeldt i noen av rugeperiodene mine, jeg jobber i hjemmetjenesten så jeg burde jo kanskje det siden det er så mye stress og springing husene imellom! Men man skal jo prøve å leve som normalt, så det er derfor. Og så går tiden så mye fortere. Har også prøvd å ikke tenke så mye på forsøket, slik at jeg ikke skal bli skuffet. Jeg prøver heller å vente på mensen! Høres kanskje dumt ut, men det var så stort slag i trynet sist og verden raste sammen! Men dette blir spennende allikevell, jeg håper jo selvfølgelig:o) Hvordan går det med dere andre da, noen symptomer eller tegn? Hvilken RD har dere tenkt å teste? Ser det er mange som har test dag som meg, 6/10:)
Poten Skrevet 30. september 2008 #16 Skrevet 30. september 2008 Ja dette er veldig veldig spennende, Synes det er spennende og følge med alle dere også!!!! Her går det bare bra Ømme bryst, mensmurringer og stikkinger siden 5 rugedag. Våkner hver natt i firetiden og har ekstra murringer. Er nå på ruge dag på 8 (innsatte to egg 22/9). Begynner og bli veldig utolmodig har lyst og ta en sniktest på fredag. Har jo ikke testdag før 6/9. Hihi vi for se......
tuppelupp Skrevet 30. september 2008 #17 Skrevet 30. september 2008 hei alle sammen! Hører vist til her med dere. Fikk satt inn to åttedelte fryseegg 26/10, så bare rd 4 her. Dagene går så sakte!! Slapp og en del menslikende smerter nederst på hver side. hadde det forrige gang også,og da testet jeg jo negativt, så vet ikke hva jeg skal tro. Er det sån murringer kjennes ut? Vil så gjerne at det skal gå denne gangen!!! krysser fingren for oss damer - har jo vært så mange som har testet positivt i det siste :-)
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 1. oktober 2008 #18 Skrevet 1. oktober 2008 Da har eg begynt å få sure oppstøt :-) Fikk det forgje gang eg var gravid også.. Håpe håpe håpe.. Har ikkje hatt noe særlig murringer enda, bare litt sporadisk nå og da. Rugedag 5 i dag, så murringene begynner vel å ta seg opp nå etterhvert. Om det er mensenmurringer eller at livmoren strekker seg murringer.. Begynner å bli veldig utålmodig, blir nok testing på meg om ikkje så alt for lenge ja.. Hehe..
♥ Bea savner nurket i magen♥ Skrevet 1. oktober 2008 #19 Skrevet 1. oktober 2008 I morgen er jeg på rugedag 10, har lyst til å teste da. Flere?)
Andalucia Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #20 Skrevet 1. oktober 2008 Er foreløpig bare på rugedag 7 og føler ikke så mye endring annet enn at jeg er trøtt og mer enn gjerne sover litt på dagen. Har ømme pupper og er litt småhissig, men det kan vel bare være horomner som kroppen for øyeblikket er proppfull av.. Skal reise utenlands på spa-opphold i morgen og satser på litt god pleie og avslapping. Testdag på mandag - så får vi se om jeg klarer å teste selv før den dagen :-S
Cmoi Skrevet 1. oktober 2008 #21 Skrevet 1. oktober 2008 Får vel melde meg inn her jeg også, er ikke så fryktelig aktiv, men har vært medlem her siden April 08.(Prøver siden okt-06, 1 sa 7+5) Hatt 1 neg IVF, fikk da ut 10 egg, 4 overlevde, 3 på frys og ett inn. Et frys som også ble neg. Nytt IVF med uttak 23, 10 egg ut, 4 overlevde, 2 på frys og 2 inn 25. Nå har jeg totalt 4 på frys. Er fryktelig trøtt, murring i h-eggstokk(har bare den,andre er fjernet) Store, ømme pupper. Ellers har jeg ikke andre symptomer. Er desidert det værste med hele prosessen og gå å vente til testedag, skal teste 9 okt, selv om jeg kan teste 7. Jobber fullt, men skal ha høstferie fra helgen. Ønsker alle lykke til.
Cmoi Skrevet 1. oktober 2008 #22 Skrevet 1. oktober 2008 Glemte å si at jeg fryser hele tiden, vet ikke om det er et symptom:)
tuppelupp Skrevet 1. oktober 2008 #23 Skrevet 1. oktober 2008 så jeg skrev feil dato. Det var selvfølgelig 26/9 jeg fikk satt inn fryseeggene. Ser flere fryser,her er det motsatt- rene varmeovnen hehe
Poten Skrevet 2. oktober 2008 #24 Skrevet 2. oktober 2008 Æsj kjenner lusa på gangen nå, skikkelige mensmurringer, hodepine, hoven i kroppen, alt ligger nå til rette for at mensen kommer i dag. Sikker på at dette går galt denne gangen også sukk. Tar meg en spasertur nå så for jeg kansje opp humøret litt. En fin dag til dere alle
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 2. oktober 2008 #25 Skrevet 2. oktober 2008 Tror alle får panikk om at nå kommer mensen når det nærmer seg testdag. For symptomene for mensen er jo ganske så lik graviditets symptomer. Krysser fingrene for deg poten at du ikkje får mensen. Har begynt å få skikkelig hovne og kanon ømme bryst. Kan nesten ikkje være borti dem. Har aldri vært så ømt før, så tar det som et tegn. Har og begynt med å bli veldig fort sulten, spiser ikkje så mye om gangen, men blir skikkelig sulten igjen fort. Vet ikkje om det er et tegn, men men.. Noen som har sniktestet da?? Vet ikkje kor lenge eg klarer å holde meg før første test blir tatt, hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå