Gå til innhold

Noen som kjenner/eier Mops - Hvordan er disse sammen med små?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Det har vært mange innlegg den siste tiden ang å få seg valp, og som den dyreelskeren jeg er har jeg lenge vurdert dette. Har funnet ut at som liten familiehund vil Mops være ypperlig, men kunne gjerne tenkt meg å høre om noen av dere har erfaring med Mops og småbarn - da mopsen i seg selv er veeeldig baby - og erfaring med oppdrettere av disse i Norge.

Har gjort mye research, men mangler personlige innspill. Vil helst ikke ta kontakt med en oppdretter før jeg har skaffet så mye info som mulig ang dette, for jeg ønsker ikke å bli bundet til en oppdretter/valp ennå. (Jeg tar gjerne valp med "feil", for det skal kun være familiehund og ønsker ikke press med utstilling - selv om det hadde vært gøy)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ikke mops, men broren min hadde 2 stykker en gang i tiden, før han fikk barn riktig nok. de er noen pesete rare små hunder. de virker ikke spesielt oppegående (kanskje pga pesningen?). men veldig hyggelige små dyr, som går rart og som kanskje virker litt late.

jeg blir redd for at de skal få hjerteinfarkt vær gang de går mer en 2 meter... hehe

men fryktlig søte, og de virker overhode ikke agresive, eller engasjerte.

kan se for meg at en voksen mops fint kunne blitt herja masse med uten at han gadd og gjøre noe med det. en valp vil vel sikkert leke med barna og lærer man barna og behandle dyr så kommer det helt sikkert til og gå flott. uten at jeg har noen enorm kunskap om akkurat det. bortsett fra erfaring med mitt eget barn.

Skrevet

Vi har hatt en mops sammen med barn på litt over året. Det var GRUSOMT!!!

Hunden er dritfestlig i seg selv, men fy søren så slitsom! Den er hoppete og loppete, har noen merkelige utbrudd hvor den løper og løper og dette er heeeelt normalt!

Dette endte med at barnet ikke ville være på gulvet mer siden han ble litt voldsom. Så er de litt klønete og veier utrolig mye mer enn det ser ut som. De er knallkompakte. Så den lille ungen ble jo veltet stup i ett!

Vi holdt ut et halvt år, så måtte vi bare bite i det sure eplet å levere han tilbake til oppdretter. :(

Jeg anbefaler ikke en mops til familier med veldig små barn, de krever masse og vår var hvertfall IKKE lat! Noe oppdretter kunne bekrefte at rasen ikke var. hun sa til oss det, at mange trodde mopsen var en bedagelig hund. De som trodde det tok skrekkelig feil. Hennes ord..

Lykke til i valget. Jeg hadde nok valgt en litt større hund, som er egnet til familier.

Skrevet

Huff, så leit at dere måtte levere tilbake hunden da Gifteguri.. Det tror jeg hadde blitt utrolig vanskelig for meg.

Den originale planen var å kjøpe hund år, men siden jeg ble gravid har vi vurdert å utsette det. Tror ikke jeg vil satse på en større rase, fordi jeg ikke har funnet noen rase som jeg følte "traff" meg på samme måten som mopsen. (Liker mange andre raser også, men mopsen er mitt lille svake punkt)Har hatt Schæfer i 11år, og spørs hvor lenge jeg klarer meg uten en "bestevenn"

Får nok utsette det et par år til da, hvis ikke den rette hunden bare "faller" i fanget på meg. Gjør megselv trist ved å se på finn.no og opdretterhjemmesider ganske ofte, så vi får se hva jeg gjør..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...