Gå til innhold

Hvordan begynne med brød<? 7mnd er ikke da en kan begynne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere? med eller uten pålegg??( de skal jo ikke ha melkeprodukter men det er det jo i prim, leverpostei osv..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

FIkk beskjed av helsesøster om å begynne når han var seks måneder(brød med leverpostei). Men dette strides vel de lærde om tror jeg. Det var i hvert fall ingen umiddelbar suksess her . Middag og grøt synes han er fantastisk - men brød er noe dritt. Så her ventes det med brødbiter til han er syv måneder tror jeg. Hørt noen som dynker brødbitene i litt mm eller mme for å starte med:)

Skrevet

Jeg henger meg på dette spørsmålet ... ;-)

-hvilke typer brød bør man gi ( har dessverre ikke tenkt å bake)

-forslag til pålegg som kan brukes fra 7 mnd?

Ellers vet jeg at man bør utsette om man har cøliaki i familien (pga hvete - gluten), ellers er det vel ok fraca 7 mnd (og muligvis litt tidligere)

Skrevet

Har boken "Mat for Barn! av Margit Vea og Lise Galaasen. Her står det at lure pålegg fra 6 og 7mnd alder er: leverpostei, rørte friske eller frosne bær, eplemos, gulrotmos, most banan og most avokado :)

Skrevet

begynte med brød rett før 7 mnd. delt i små 1x1 cm biter, litt mindre. først dynket i mme, så på en skje med fruktmos og til slutt med leverpostei på. var suksess her, gir mme ved siden av.

Skrevet

og jeg bruker kneipbrød, og har leverpostei på. også kjøpt flykræsj, eller makrell i tomat som det også kalles, men ikke prøvd det enda.

Skrevet

Speltbrød var visst anbefalt av helsedirektoratet eller noe sånt..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...