Har to herlige gutter! Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Hva gjør dere? med eller uten pålegg??( de skal jo ikke ha melkeprodukter men det er det jo i prim, leverpostei osv..?
Bunnies by night Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 FIkk beskjed av helsesøster om å begynne når han var seks måneder(brød med leverpostei). Men dette strides vel de lærde om tror jeg. Det var i hvert fall ingen umiddelbar suksess her . Middag og grøt synes han er fantastisk - men brød er noe dritt. Så her ventes det med brødbiter til han er syv måneder tror jeg. Hørt noen som dynker brødbitene i litt mm eller mme for å starte med:)
kitty08 Skrevet 23. september 2008 #3 Skrevet 23. september 2008 Jeg henger meg på dette spørsmålet ... ;-) -hvilke typer brød bør man gi ( har dessverre ikke tenkt å bake) -forslag til pålegg som kan brukes fra 7 mnd? Ellers vet jeg at man bør utsette om man har cøliaki i familien (pga hvete - gluten), ellers er det vel ok fraca 7 mnd (og muligvis litt tidligere)
Bunnies by night Skrevet 23. september 2008 #4 Skrevet 23. september 2008 Har boken "Mat for Barn! av Margit Vea og Lise Galaasen. Her står det at lure pålegg fra 6 og 7mnd alder er: leverpostei, rørte friske eller frosne bær, eplemos, gulrotmos, most banan og most avokado
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 23. september 2008 #5 Skrevet 23. september 2008 begynte med brød rett før 7 mnd. delt i små 1x1 cm biter, litt mindre. først dynket i mme, så på en skje med fruktmos og til slutt med leverpostei på. var suksess her, gir mme ved siden av.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 23. september 2008 #6 Skrevet 23. september 2008 og jeg bruker kneipbrød, og har leverpostei på. også kjøpt flykræsj, eller makrell i tomat som det også kalles, men ikke prøvd det enda.
Gjest Skrevet 23. september 2008 #7 Skrevet 23. september 2008 Speltbrød var visst anbefalt av helsedirektoratet eller noe sånt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå