polarn & pyrene Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Blir det tatt blodprøver av barna når de blir født for å se hvilken blodtype de har? eller må jeg til legen min for å finne det ut?
sanka Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 det lurer e oxo på.. vet i grunn ikke hvilken type han har.. dytter...
lille_my:) Skrevet 23. september 2008 #3 Skrevet 23. september 2008 De tok blodproeve paa min baby men det er fordi jeg er rhesus negativ, saa de maatte vite om jeg trengte en sproeyte i etterkant...
marsbaby:-) Skrevet 23. september 2008 #4 Skrevet 23. september 2008 De tar kun blodtype på babyen når mor er rhesus negativ. Er ganske unødvendig å stikke babyene for å finne ut av blodtypen når det ikke absolutt trengs!
Laybik Skrevet 23. september 2008 #5 Skrevet 23. september 2008 På enkelte helsekostbutikker har de sånn sett der du kan finne ut selv hvilken blodtype du/barnet har. Så hvis du ikke vil til legen for å sjekke, kan du bare bruke et sånt sett, funker helt fint:-)
Erisa* Skrevet 23. september 2008 #6 Skrevet 23. september 2008 Hvorfor er det et aktuelt spørsmål i det hele tatt? Hvorfor skal man vite blodtypen?
Bunnies by night Skrevet 23. september 2008 #7 Skrevet 23. september 2008 Vi fikk vite blodtypen, men det var vel kanskje fordi jeg er rhesus negativ og hvis junior var positiv så måtte jeg fått sprøyte for å nøytralisere antistoff:)
Lillemann blir storebror! Skrevet 23. september 2008 #8 Skrevet 23. september 2008 hm.. jeg er også rhesus negativ.. men på sykehuset her så sa de at de ikke ville teste han for hvilke blodtype han hadde.. det var ikke nødvendig.. de testet bare om han var rhesus pluss eller negativ... hmm..
Bunnies by night Skrevet 23. september 2008 #9 Skrevet 23. september 2008 Sikkert ulik praksis - det spiller jo ingen rolle hvilken blodtype de har, det viktigste er jo rhesusfaktoren:)
Mamma med spire Skrevet 23. september 2008 #10 Skrevet 23. september 2008 Jeg er å rhesus negativ, men når de på sykehuset har ikke sagt noe til meg om at de sjekket om haqn var rhesus pos el neg! å ikke fikk jeg noen sprøyte heller! Nå begynner jeg å lure på om de ikke sjekket i det hele tatt:/
Bunnies by night Skrevet 23. september 2008 #11 Skrevet 23. september 2008 Jeg ville ikke stresset for mye med det, har en søster som ikke fikk sprøyte. Men det er jo en fordel å få det med tanke på hvis man skal ha et barn til. Jeg var veldig obs på det og spurte på barsel - da viste det seg at det hadde vært en kommunikasjonssvikt mellom fødeavdelingen og barselavdelingen slik at jeg var "glemt". Nå var ikke det noe stress for meg da lille poden også var negativ. Det kan jo tenkes at de har tatt en blodprøve av gutten din og at han også var negativ, men synes jo at de kunne informert deg om det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå