Gå til innhold

Andre med barn som legger seg i tverrleie?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min ligger også i tverr/seteleie. Er nå 36 + 3, og skal på UL på mandag for å se mer hvordan han har lagt seg. Ble litt satt ut av tanken på KS, men har nå vent meg til det. Jeg antar de vil forsøke å vende ham, men siden jeg lager store barn, har jeg nok på følelsen at det rett og slett er for sent for ham å snu seg grunnet plassmangel nå, og har derfor bare mest lyst til å ha KS i uke 38 og bli ferdig med det:)

Hvordan var formen din etter KS? Fødte vaginalt en gutt på 5 kg første gang, noe som gikk ganske fint egentlig da. Men frister lite å føde lillebror med rompa først...

Jeg var inne på sykehuset å snudde minstemann, men han snudde seg tilbake så snart jeg gikk ut av sykehusdøra....dette gjentok seg fire ganger.....

Første keisersnitt synes jeg var tungt....alt var nytt, det reiv i såret å jeg klarte ikke rette meg opp i ryggen, fordi det gjorde så vondt.....luft i magen etter keisersnitt er også veldig vondt...bare det romler litt får en vondt i sårene.....iallefall i mitt tilfelle....

Andre keisersnitt fikk jeg betennelse og gikk vel med det i ca to uker før noe ble gjort....da sprakk såret, så da måtte de.....det var vondt!!!

Nå er minsten min blitt snart 10år, så det er lenge siden jeg har hatt keisersnitt....nr.3 kommer i Januar og det blir ks denne gangen også....gruer meg litt til epidural/spinal som de setter i ryggen, men utenom det gruer jeg meg ikke......vet noelunde hva jeg går til.....

Det som er lurt å tenke på er:

komme seg ut av sengen helst første dag....bare gå noen steg, så kroppen får leet seg...

Rette seg godt opp i ryggen med en gang....det gjør litt vondt, men så kommer en seg mye fortere....

la all luft få komme ut.......hehe...elllers blir det vondt!!!

Hostepute.........

spise å drikke godt.....sårene gror da mye bedre....

• 3 uker senere...

Hei.

Har to KS og skal ha barn nr 3 nå i mars. Regner med at heller ikke dette barnet snur seg, men blir liggende i seteleie/tverrleie.

Aldri prøvd å snu barna, siden rier har satt i gang før vi har oppdaget dette. Med nr 1(født-04) så oppdaget de d ikke før riene var i gang. Da fikk jeg KS. Med nr 2 ( født jan-08, men levde kun 4 dager pga av stor hjertefeil) Så satte fødsel i gang 4 uker for tidlig, men da sjekket de d med en gang. Og jeg valgte KS en gang til.

Lurer veldig på hva de gjør nå. Ikke helt tro på å snu barnet.

Men om barnet snur seg, får jeg da lov til å føde vanlig når d er så kort tid side siste KS???

Time will show. Får ihvertfall flere UL denne gangen enn tidligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...