Gå til innhold

Ny skravletråd, del 3 :)

Hilde :)

Anbefalte innlegg

Starter en ny tråd jeg, så det ikke blir så mye å bla seg igjenom, nå som den andre begynte å bli litt lang :)

Hvordan står det til med dere da damer/jenter?

I dag har jeg kost meg under dyna leeeenge :) mmmm

Min kjære tok dattera mi på morraen i dag, leverte ho i b.hagen, så da trengte ikke jeg å stå opp :)

Lillegutt fikk ei flaske rundt kl 6.30. Så lå han å skravelt og koste seg ei stund i senga si før han sovnet igjen.

Deilig å ligge lenge.. Er et lite murmeldyr, trives under den gode varme dyna mi.. hehe..

Er et nydelig vær her også i dag!

Blå himmel og sol! :)

gjør godt for kropp og sjel!

I går var jeg hos legen på sv.kontroll.

Alt bare bra. Er denne blodprosenten min som er lav da men det er den alltid, sliter med å komme meg opp der.. pytt pytt. Også lavt blodtrykk, men ikke så mye å gjøre med det. Bedre med lavt enn høyt ;)

Lille bøllefrøet vokser.

Symfysemålet ble bare målt sånn svosj i full fart, legen bryr seg visst ikke så mye om det nå i begynnelsen, men det ble visst rundt 17 cm ca. Er 19 uker på torsdag.

Denne ganga var det guttelyd på hjertelyden.. Før har det vært jente lyd. I går var den rundt 140. Tidligere har den vært 155-160.

Legen er sikker på at det er jente. Ho ligger sikkert bare å sover sier legen.. derfor det er guttelyd.. haha..

Blir spennende å se...

UL på torsdag.. weee.. 2 dager igjen bare.. Gleder oss :)

Nå er visst lillegutt klar for flaska si igjen så jeg får gi meg for denne gang..

Håper alt står bra til med dere alle og får en fin dag :)

Fortsetter under...

Heisann :-)

Her går ting sin vante gang. Fortsatt kvalm, men ørlittegrann bedre - sier hun som er evig opptimist :-) Jeg er også fortsatt trett og sover bare jeg ser senga mi. Men jeg er fortsatt i full jobb og er litt stolt av meg selv for det :-) Venter i spenning på resultatet av jobben jeg har søkt på. Vet mer om det midt i oktober.

Magen vokser noe forskrekkelig. Kan nesten se det fra uke til uke. Er 11 uker nå og livmoren går allerede rett under navlen. Jeg kommer til å bli en vandrende elefant hvis dette skal fortsette ;-)

Men her er det iallefall liv. Tydlig bevegelse der nede i magen. Og det er jo sååå koselig da :-)

Og vi holder fortsatt på med byggeprosess. Snakk om at ting tar tid! Helst skulle vi begynt i går ;-) Nå ligger spenningen i om vi får tomta vi vil ha. Det får vi vite i kveld!

Så som dere skjønner jenter, føler jeg at hverdagen er vel spennende til tider :-)

Klem

Hei jenter!!

Her går dagene fort og tregt om hverandre:) 14 dager igjen og jeg prøver å ikke vente så mye. Men, jaggu ikke lett å la være!! Jeg har termin 7 okt og samboeren kommer hjem 15 så hadde ikke gjort noe om det ble nærmest mulig da heller. Svigerinnen min hadde termin 16 og hun venter noe helt forskrekkelig så vet ikke om jeg ønsker det egentlig..

Hilde: Stas med ul om to dager!! Å det er jo så spennende:) Skal dere vite kjønn? Jeg har ikke klart å la det være med noen av mine. Og de har sett riktig begge de to foregående, så jeg håper det kommer en gutt nå siden jeg har vasket opp guttetøyet mitt og bestemt navn:)

Baby-bea:) Magen min kom også med en gang denne gangen og nå ser jeg ut som en elefant ja.. kjære vene jeg hadde skikkelig gravid mage i påsken allerede og måtte til med mamma klær tidlig..Det er jo en evighet siden og jeg går her ennå. Er det rart jeg føler meg tung!! BLÆÆ!! Liv kjente jeg også mye tidligere denne gangen. Men, det er jo som du har skrevet før at man vet hva man skal kjenne etter:)

og kjempe masse lykke til i kveld da!! Håper dere får tomten:)

Fortsatt god kveld og uke alle sammen:)

Babybea..

Så spennende ang tomt og hus!

Håper det går slik dere håper på :)

Og håper du kommer deg i formen igjen snart.

Ja du har all grunn til å være stolt av deg selv som klarer å jobbe og stå i når du er så dårlig :)

Og så spennende med den andre jobben!

Må si ifra når du får vite hvordan det går :)

Masse lykke til :)

Piami:

åh.. håper jo nesten du går over tida da så din kjære rekker å komme hjem og være med på fødselen :)

Blir spennende å se når lillegutt finner på å komme :)

Jeg har litt lyst til å ikke vite kjønn denne ganga (visste det med nr 3 og 4) men mannen min vil vite det. også er det jo greit å vite om jeg bare skal ha guttetøyet liggende fremme, eller om det må pakkes vekk og det rosa må finnes frem og vaskes. Kan jo være greit å ha det unna gjort før babyen kommer...

Så vi vil nok vite det ja, hvis de kan se det :)

Blir moro...

Her er det dårlig med mage enda..

Kjenner godt bulken der nede, merker godt den vokser for hver uke, men man ikke se noen ting på meg enda.

Egentlig rart at jeg var så liten forrige svangerskap, og at en ikke ser noe på meg enda, for jeg er ganske lita.

babyen må gjemme seg godt der inne.. hehe

Var noen i barnehagen som sa det da jeg ventet lillegutt, at jeg måtte bære babyen helt inne i ryggen for de kunne jo nesten ikke se no noe.. hehe..

med de 3 første var jeg diger som en gravid elefant på overtid!

*sukk* men da var jeg stor hele jeg.. slet med veldig overvekt da..

er ganse rart å gå fra å være så diger til å bare ha en liten bulk på magen :)

Er spent på hvordan det blir med denne :)

Ha en fin kveld alle c",)

da har jeg vært på ul i dag :)

Alt var bare fint med bøllefrøet vår.

Var så heldig å få samme jm som jeg gikk til ul da jeg ventet lillegutt. KJEMPE koselig dame!

Håpte jeg skulle få henne så jeg er bare knall fornøyd :) Og ho syns det var så koselig å få se lillegutt igjen.. .:)

Alt det ho kunne se var i skjønneste orden. Så så fint ut at det kunne ikke bli bedre :)

Bølle frøet lå å gnurte nesa oppi morkaka, kosa seg skikkelig. Må nok ha en koseklut den og når den blir født da.. hehe..

Gjemte seg i morkaka og sprellet som bare det. Hadde egentlig ikke tenkt å la seg undersøkes i det hele tatt..

JM dultet i magen for å få bølla til å skifte litt stillinger, så ho fikk sjekket alt. :)

Og...

Med en gang jm satt på ul dingsen og babyen kom frem på skjermen spurte ho om vi skulle vite kjønnet.

Jo vi vil visst det sier jeg.. hehe..

Det er ei lita frøken her sier ho :)

Så da fikk dattera mi rett da.

Ho har sagt helt siden jeg fikk lillegutt at jeg skulle få jente baby i magen.

Jeg flirte bare av ho da og sa at vi skal ikke ha flere babyer.. hehe

Og da jeg ble gravid igjen, og sa at mamma har baby i magen igjen får jeg bare til svar Ja det vet jeg.. hehe

Ho er 4,5 år.

Har hele tiden pratet om jentebabyen..

Jeg har sagt det hele tiden at er dette jente så må ho være synsk.

Så nå skal jeg få ho til å si 7 tall, så skal det tippes i lotto.. haha..

Var en fin dag på ul!

Godt å få sett alt var fint.

Og gøy å få vite kjønnet.

Hadde blitt like glad om det var en gutt til.

Blir rart å få ei jente til.. men blir litt moro å finne frem alt det rosa og alle de fine kjolene igjen :)

Terminen ble satt til 21 februar. Forrige termin var 20 feb så det var ikke store forskjellen.

Skal inn på vekstkontroll rundt uke 30. Siden jeg er slankeoperert, så er det greit å følge litt ekstra med.

Og lillegutt la ikke på seg stort de siste ukene han var i magen min, var på vekstkontroll i uke 30 med han og, og da regnet jm at fødsels vekt med termin ville være rundt 4,2 kg, hvis han fortsatte å følge vekstkurven sin.

Noe han ikke gjorde. Veide bare 3050 da han ble født.

Så da er det greit å få ekstra ul denne ganga også å se alt er bra med bølla..

Og jeg har jo absolutt ikke noe i mot å få se bølla vår ei gang til på ul ;)

Så her er alt bare bra :)

Hei hilde!!

Så flott alt var bare fint på ul!! Utrolig deilig følelse å se de første gang og vite at alt er bra! Koselig med ei lita pie da:) Jeg har funnet fram de gamle klærne som kunne brukes til lillegutt fra sønnen min og gikk samtidig gjennom datteren min sitt gamle. Ble helt dårlig av alle de nydelige jente plaggene!!:) Ikke så mye igjen av den vesle rosa tulla mi nå for å si det sånn! Bortsett fra jentefargene da. Vesle sta trollungen min som river ut fra alle hyller og er skikkelig rødøyd, he, he:) Ho er 17 mnd og kan allerede alle regler for manipulering!

Men, sånn er det bare. De har forskjellig personlighet og godt er det.

Ellers er det trist hos oss om dagen. Bestefaren min er dårlig igjen og denne gangen er det ikke noe lyspunkter kan det se ut som. Jeg er kjempe lei meg og føler meg skikkelig hjelpesløs for jeg vil så gjerne være hos han! men, samboeren er på sjøen på jobb og alle andre i familien vil også være der så ingen kan passe mine troll.. Fikk vært der et par timer i går mens mamma passet men så ville hun være der selv og det forstår jeg så inderlig godt. Jeg tar farvel hver gang jeg går men det blir aldri nok.. Vil bare se han en gang til og en gang til..

Vel jeg ønsker alle sammen en riktig god helg likevell!!

Annonse

Hei Piami.

Huff det var trist å høre om bestefaren din.

Hvordan er det med han nå?

Vi ventet i grunnen bare på at bestemor til mannen min skulle forlate oss nå i helga.

Nå er ho så dårlig som ho ikke har vært før stakkars.

Har mye vondt nå, rører litt, er urolig og slikt.

Og har nå ikke spist på 3 dager. Når de slutter å spise er det ikke lenge igjen.

Mannen min måtte reise på jobb i dag til sarpsborg, kommer hjem i morra kveld.. Håper bestemor lever til han kommer hjem.. Tror han har lyst å være i nærheten når det skjer.. Han sa det er typisk at ho dør nå når jeg må reise avsted....

Vi gruer oss til ho er borte.

Men siden ho ligger å er så dårlig og har så pass mye vondt nå, så håper vi det skjer nå snart. Så ho slipper mer vondt og alt som følger med...

Det er ei trist tid.

Gruer meg til begravelsen.

Har hatt så mange begravelser de siste årene, og det er noe som tar på.. Men det er jo bare noe man må igjenom..............

Ellers er alt bra her da.

Bøllefrøet i magen vokser og sparker som bare det.

Kan kjenne sparkene utpå magen nå.. Kjempe koselig :)

Har vært ei stille og rolig helg. bare sløva i går og i dag

På fredag hadde jeg og ei venninne jentekveld,

Var på kino, og ute å spiste litt etterpå. Kjempe koselig, og godt å komme seg ut litt. Jeg sitter jo hjemme hver kveld..

Koser meg hjemme med familien er ikke det.. Men det er godt å få seg en lufte tur ut.. Kan ikke huske sist jeg hadde det. Så det var godt, og gøy :)

Håper dere alle har hatt ei fin helg og at formen er fin ;)

Hei Hilde.

Denne helgen har vært utrolig tøff og forferdelig trist. Bestefar døde natt til lørdag. Det gikk utrolig fort fra han ble skikkelig dårlig igjen til det hele var over. Torsdag morgen var han våken og spiste frokost men det var siste timene hans i våken tilstand. Han falt mer og mer i en døs og var ikke våken i det hele tatt før han døde kl 02 lørdagsnatten.

Jeg var der siste gang på fredag, men hadde aldri i verden trodd det skulle gå så fort så jeg reiste hjem igjen på kvelden. Bestemor, mamma, tante og onkel var der men det var ikke noe sted jeg og ungene kunne overnatte derfor reiste vi hjem. Ringte mamma siste gang på lørdagskvelden og vi avtalte at jeg kunne komme på søndag morgen for da skulle lillesøsteren min og faren min på skoletur til polen. Dermed ledige senger til alle oss.. Men, da var det for seint.. Jeg syntes det var utrolig trist å ikke se han en gang til i livet men slik er det. Mamma var med og stelte han og han var utrolig fin!! Helt seg selv igjen. Så fredelig.. Satt hos han i et par timer alene og det var utrolig godt. Familien fulgte båren til kapellet i går kveld. Det syntes jeg var mye tøffere igjen for klarte ikke tenke annet enn at han skulle ligge der alene fram til begravelsen.. Uff!!

Så dette har vært en utrolig trist og tung helg med masse tårer!! Ikke fordi man vet jo at man skal miste de eldste etterhvert.. Men, han var bare 75 år og det var kreft han døde av. Kunne hatt han i mange år til!!

Men, jeg er likevel glad for at det skulle gå fort når det først ble slik så han slapp å lide.. Slik du tenker om din manns bestemor.

Gruer også for begravelsen som er på terminen min..

gratulerer med jenta babyen hilde..

lille gutten min er syk..ligger på sykehus med et visus som ligner rs viruset..strever med pusten og får max dose medisiner..eg bare gråter hele dagen..sykepleieren sa at eg måtte hjem en tur, blir tussete av å sitte å høre på maskinene og se på alle ledningene og duppedingsene som er koblet til han..har bare holdt han en gang i dag og får ikke gi han pupp en gang...håper han blir fisk..

Kjære damer.

Ser ut til at det er mye sorg for tiden....

Selv sitter jeg også og gråter - for på lørdag mistet vi vår etterlengtede spire. Det kom som et sjokk. Hadde jo kommet 13 uker og kjent liv og alt ting. Fredag var jeg på byen og handlet mammabukser og lørdag kom babywatcher i posten..... Alt er bare usigelig trist :-(

Jeg begynte å blø fredag kveld og lørdag morgen dro jeg på sykehuset for sjekk. Der var det en perfekt liten baby på ul - men dessverre ingen hjerteaktivitet. Mormunnen var helt åpen, så derfor ble det utskraping. Jeg bare gråt og gråt.

Min elskede ble også fryktelig lei seg, men det som var altoverskyggende for han var redselen for å miste meg!! Sier litt om kjærligheten det!

Nå skal vi bare fordøye alt dette, la ting gå seg til - så tar vi dagene som de kommer. Forhåpentligvis blir vi velsignet med enda en graviditet senere. Men vi stresser ikke. Akkurat nå er som sagt alt bare trist trist trist.

Men lykke til med dere herlige damer som jeg har nådd å bli kjent med. Kos dere!

Maria Isabell: Jeg sender dere en ekstra tanke. Har selv hatt barn som fikk RS-virus da han var 6 uker. Det gikk bra, men jeg husker godt angsten mens han lå tilkoblet alle ledninger - og en tid etterpå. Lykke, lykke til. Det blir nok bra skal du se :-)

Stor klem fra baby-bea

Hei jentene mine!

Sitter her helt med gråten i halsen og tårer i øynene nå jeg.

Dette var mye vondt på ei gang! :(

Piami:

Må jo si kondolerer. Utrolig trist å høre

Må være vondt å miste sin kjære bestefar slik, når man så gjerne ville vært der.

Mine medfølelser er hos deg, ¨håper det går bra med deg og familien din!

*klem*

Maria Isabell:

Uff så trist å høre om lillegutt som er syk :(

Det er så utrolig vondt når de små er syk, og når han er så liten, og så syk må det jo være kjempe tøft!

Håper alt går bra med dere, og at lillegutt snart er frisk igjen.

Tenker på dere! :)

*klem*

Og søte Baby-bea:

dette var virkelig trist og vondt å høre.

Dere gledet dere slik over denne lille spiren og alt.

Også går det galt..

Må være ufattelig vondt.

Aldri mistet selv så jeg klarer ikke sette meg inn i hvordan det må være. Men vet jeg hadde blitt helt knust selv.

Og du som var kommet så pass langt på vei, kjente liv og alt.

Må være ekstra tøft da..

Dere må ta vare på hverandre nå! Lov meg det.

Du virker som ei knakande kjekk dame og din kjære virker som en veldig god og kjær mann, så jeg tror dere klarer å ta vare på hverandre.

Ønsker dere alle lykke til videre!

Håper jeg ser deg igjen her inne senere ;)

*klem*

Tenker virkelig på dere alle!

Er så glad over å ha blitt kjent med dere her inne.

Så koselig og godt å ha dere, skrive med dere om alt, både godt og vondt!

Ta vare på dere selv nå jenter!!!

:)

Hei alle sammen! Ja det var mye trist.

Piami: Så trist med bestefar. Mistet selv faren min på bare 72 i kreft for ca. 3 år siden. Og det er jo så altfor tidlig! Forferdelig sykdom, følte selv til slutt at det beste var at han fikk slippe å ligge der så lenge og ha det vondt. Men føler ofte nå at han er her på et vis, og at han har det bra.

Maria-Isabell: Håper virkelig det går bra med lillemann på sykehus, og med deg og familien. Forferdelig når de som er så små blir så syke.

Baby-Bea: Dette var jo helt grusomt. Ta vare på hverandre,-kanskje snakkes vi her inne snart igjen!

Her hos meg er alt bra. Idag er "fridagen min",-det skal bli skikkelig deilig. Mannen min reiser til København på jobb idag, og minstemann skal til farmor etter barnehagen. Så jeg har litt ekstra fri. Skal hente han i barnehagen etter jobb imorgen. Ellers har jeg jo de store barna som jeg får piske litt rundt her i huset. Som jeg sier,-driver ikke hotell heller!! Bekkenet mitt er ikke helt greit om dagen,tror nemlig jeg fikk en skade etter et fall på snowboard for noen år siden. (Gamle damer burde jo holde seg unna sånt;) Lurer meg på om jeg skal ta og ringe til kiropraktor. Akupunktur er også suverent, men tror kanskje det er noe som ikke er helt på plass. Det sitter på en måte inni venstre side av rompa og litt i midten. Veldig vondt rett og slett:( Vi snakkes.... Take care...

Hei alle her inne. Leser stadig alle innlegg. Er ikke inne på nettet hver dag, men ganske regelmessig. Da må jeg innom denne tråden og holde meg oppdatert. Har ikke hatt ordentlig ro på meg til å skrive noe, men tenker faktisk på dere alle sammen i hverdagen min. Ganske rart egentlig siden jeg ikke kjenner noen av dere. Likevel blir jeg helt på gråten når jeg leser den ene triste historien etter den andre. Det er til ettertanke for noen og enhver. Livet er ikke rettferdig.

Tenker masse på deg, baby-bea, som har mistet babyen, og deg Maria Isabell som har syk baby, og deg piami som må gjennom en begravelse uten mannen din til å støtte deg engang.

Masse tanker går til dere alle sammen.

Annonse

Hei jenter!

Hvordan er det med dere?

Håper det går bedre med dere alle!

Og at lille Benjamin er frisk og rask igjen snart!!

I dag er Kevin René 7 mnd :) Blitt stor gutt.

Fått hele 4 tenner.

Fikk først 2 hjørnetenner oppe så vi kalte han bare for den lille vampyren vår.. hehe.. Så kom det to fremtenner nede :)

Er en aktiv liten sprellemann som skravler og ler og bare er god :)

På mandag skal vi til fotografen og ta bilder. Gleder meg til det :)

Og i dag er jeg halvveis :)

20 uker på vei.

Har telt meg opp til disse første 20 ukene, så nå kan jeg begynne å telle ned de siste 20 ;)

Syns det har gått utrolig fort.

Dagene bare flyr avsted. Koser meg sånn med lillegutt om dagen og da går tida fort :)

Og har jo ellers nok å gjøre utenom å kose meg med han.. til tider strekker ikke tida til..

Formen er stort sett bra.

Hadd en vond dag i går men det var bare pga mi ega skyld.

Laget komper i går *mmmm* Og det er noe som tar tid!

Stod mer eller mindre på kjøkkenet fra kl 11 til kl 15, bare noen småpauser innimellom for å mate og stelle lillegutt og slikt..

Potetene var så fulle av vann, så da jeg malte de opp på miksmasteren sprutet det potet gugge runft hele kjøkkenet og på hele meg.

Så da kompene var i gryta var det til å skrubbe kjøkken og meg selv. Så ut som en potet nesten.. hehe..

Hadde vondt for å gå etterpå da, bekkenet likte ikke alle de timene på kjøkkenet.. Men middagen ble god, og mannen tok opprydninga etter vi hadde spist middag så jeg kunne slappe av litt på sofaen :) Så det gikk bra :)

Har ellers hatt ei god tid den siste tiden med bekkenet :)

Fikk tlf i går da, fra sjefen min, fra dyrebutikken

De er i beita for folk der så han lurte veldig på om jeg kunne tenkt meg å jobbe 1-2 dager i uka.

Sa jeg må tenke på det. Kan bli vannskelig siden jeg ikke har noen til å se etter lillegutt.

Og jeg vet jo ikke hvordan formen vil være fremover. Men det kunne vært litt gly å jobbet litte grann, og jeg hadde nok ikke hatt vondt av det heller.. godt å komme seg ut litt, og bevege seg litt.. Gikk veldig greit å jobbe der da jeg var gravid med lillegutt, bekkenet klarte seg fint..

Men er jo også en del trøtt og sliten..

Så jeg vet ikke om jeg kommer til å si ja..

Pratet med ei som jobber der i dag.. sa jeg kanskje kunne jobbe lørdager, for da er mannen min som regele hjemme.. men vi får se..

Mannen min måtte reise til sarpsborg igjen i dag.. kommer hjem i morra.

Vi går bare her å venter på at bestemora skal sovne inn.

Nå har ho ikke spist siden fredag.

blir bare dårligere...

har mye vondt..

På mandag trodde de den siste tid var kommet så alle ble kalt hjem for å være der. Men ho ga seg ikke ho. Lever enda.

Nå er det hele tiden noen hos henne.. både dag og natt.

Ho sliter litt med å spuste og slike ting..

Men en dag er ho bedre enn den andre, så det er ikke godt å si hvor lenge ho holder ut. Vi har trodd så mange ganger nå at den siste time er kommet, men så har ho blitt bedre igjen..

De har heldigvis begynt å gi henne morfin nå, så ho ikke skal ha så mye vondt. Syns det er så fælt når ho ligger det og har det vondt..

Så her tar vi nå bare en time av gangen.. Er alltid spent når jeg står opp om morgenen. om det har skjedd noe..

tar på å gå slik og vente...

Håper det går bra med dere jenter og ta vare på dere selv og hverandre! :)

*klem*

er på sykehus og han har mangen maskiner på..siste maskin var en puste maskin..litt av høgre lunge hadde klappet sammen...men i dag virket han litt betre,eg er så lei at eg er kvalm og alt går totalt i surr..

trist å lese at en av dere hadde mistet lille babyen sin;( vart veldig lei meg da eg leste det...huff...

Stod opp til tlf om at ho hadde sovnet inn rundt kl 4 i natt.

Er vondt og trist, men vi er glade ho fikk slippe i fra nå.

Har ligget lenge nå, hatt mye vondt og slikt, så da er det bare godt for de å kunne få dø.

Ho fikk diagnosen kreft på bukspyttkjertelen her i mars.

Nå den siste tida har ho bare ligget i senga, vært helt med, klar i hodet og alt.

Men nå den siste uka skjønte vi at nå nærmere det seg virkelig slutten (vi har trodd det noen ganger før men..)

ho hadde ikke spist siden fredag, og da går det fort.

Trodde hennes siste time var kommet på mandag, da ble sønnene hennes kalt hjem, men ho klarte seg ho.

Hele denne uka har det vært folk hos henne hele døgnet.

Og i går kveld begynte hjemmehjelpen å komme hver halvannen time. så da skjønte vi at det nærmet seg.

Mannen min måtte reise til sarpsborg med et hus i går, kommer hjem i kveld.

Men han var innom henne rett før han reiste, så det går bra med han,han kunne joo ikke gjort noe fra eller til uansett, og han sa i går før han dro, at han trengte ikke se ho når ho var død for han visste alt hvordan ho ville se ut.

har sett død ut de siste dagene, lå å sov med munnen oppe.. sluttet å puste i opp til 30 sek om ganga.

han regnet med at ho ikke ville være i live når han kommer hjem i dag..

er han jeg tenker på, for bestemora har vært som ei mor for han. ho og bestefaren som var foreldra hans sa han. så jeg får veldig vondt av han.. men han tar det fint. vi har hatt god tid på å forberede oss... men det er alltid vondt.

gruer meg til begravelsen.

blir min 16 begravelse nå.

kjenner det tar på.

mistet mange jeg er glad i de siste årene..

håper det blir med denne begravelsen, at det ikke blir fler.

en begravelse kommer sjelden alene har jeg erfart :(

fra januar 2002 til sommeren 2003 var det 6 begravelser.

den første, og værste var mi søsters. det var tøft.

så nå har alle bare med å holde seg friske og raske her, så vi bare får denne begravelsen nå.

Hei Hilde og gratulerer med halvveis. Jeg er akkurat 23 uker i dag og synes ikke at gravid-tiden går særlig fort. Tiden ellers bare flyr unna. Når jeg har litt mer perspektiv på det, så ser jeg jo at tiden som gravid går fort også. Det er ikke lenge siden jeg jublet over å være halvveis, og det er jo søren meg tre uker siden nå. Prøver å tenke at de neste tre ukene går like fort, og da er det 100 dager igjen til termin og nesten fremme i tredje trimester. Ellers prøver jeg å kose meg som gravid, noe jeg aldri har klart. Klarer det ikke særlig bra denne gangen heller. Jeg føler meg rett og slett ikke vel med kroppen. Føler at det ikke er helt min kropp og meg. Syns jeg bare er feit, men vet jeg ikke skal klage. Er ikke stor i utgangspunktet, og alle andre syns jeg er liten selv som gravid. Jeg hadde et ganske anstrengt forhold til kroppen min fra jeg var 12-20 år omtrent, så det har vel litt med det å gjøre tenker jeg.

Trist med bestemoren til mannen din. Det er alltid vondt å få døden innpå seg selvom det er pga sykdom hos eldre. Stakkars dere.

Tenker også masse på deg, Maria Isabell, og den syke babyen din. Har selv opplevd å ha to av mine nyfødte på sykehus. Man er så totalt hjelpeløs når babyen ligger koblet til slanger. Daniel på ett år ble jo født med feil på spiserøret og ble operert ett døgn gammel på Rikshospitalet. Vi var fullstendig uforberedt på at det var noe galt, men skjønte at det var noe feil et par timer etter fødselen. Han var mer enn normalt kvalm og fikk problemer med pusten. Ble tatt opp på intensiven og etter litt undersøkelser fant legene ut at spiserøret ikke gikk ned i magesekken. Han ble sendt med helikopter til Oslo, og vi ble sendt etter med taxi. Det var aldri noen voldsom dramatikk rundt oppholdet, men helt jævlig å ikke kunne ta opp ungen og kose ham og gi pupp. Huff, begynner nesten å grine bare jeg tenker på det. Førstemann som straks er ti år holdt på å dø da han ble født. Han svevde mellom liv og død i ti dager før han ble operert. Han hadde feil på lukkemuskel mellom venstre lunge og magesekk/milt.Det hadde forsvunnet opp der den venstre lungen skulle utviklet seg. Det gikk jo bra, men jeg var aller mest i sjokk den tiden. Denne gangen har jeg vært på flere ekstra ul. Alt ser bra ut, men man har jo aldri noen garantier.

Dette ble langt. Kunne gjerne skrevet mer, men skal fylle hjernen med litt fredags-underholdning på tv før jeg legger de største her i huset.

Ja er det noe en kan si om livet må det være at det ikke lar seg kontrollere. Og så må vi bare henge med og gjøre vårt beste liksom. Trist med bestemor Hilde, men godt at hun fikk slippe mer vondt.

Her er det full fart idag. Vi skal feire busdag for mora mi som ble 75. Mannen har som sagt vært på jobb i København, kom hjem igår kveld. Fikk en "liste" over ca 1000 ting han må gjøre idag. Jeg våknet nemlig igår natt av at jeg nesten ikke klarte å gå på venstre bein. Hele venstre side hadde knytt seg fullstendig. Fikk kreka meg ned til akupunktøren,-det hjalp. Men kjenner det enda, er liksom ikke det helt store tempoet på kroppen min idag. Typisk når du har sååå mye du skulle ha gjort. Jaja det får bli som det blir,-best å ikke bekymre seg for mye... Take care, og la oss snart høre nytt fra fronten igjen:)

Hei hei jenter

Hvordan går det med dere?

I dag har jeg vært hos fotografen med lillegutt :)

Han var så flink, smilte hele tiden. De skrøt og skrøt over denne blide lille gutten, var jo en lett gutt å ta bilder av dette sier fotografen.. hehe.. Stolt mamma da ja når han smeltet hjertene dems :)

Får biledene i slutten av uka, gleder meg til å se de :)

Ellers blir det da begravelse på onsdag.

Gruer meg fælt.

Blir den 16 begravelsen jeg skal i... mange minner som blir rippet opp i i en begravelse, i tillegg til den man har mistet skal begraves da. Håper det går greit, at jeg ikke snørrer helt ned. hehe

Mamma kommer bort for å passe lillegutt da så jeg slipper å ha han med i kirka, kjedelig hvis han begynner å hyle og slikt da.

Så skal pappa være med å følge i begravelsen..

Skal på en måte bli godt å få det overstått.. Slippe å grue seg til den..

Kjører forbi huset hennes hverdag og syns det er trist og vondt å tenke på at ho ikke er der lengre.. Ho var der jo hver dag.. Nå står det helt tomt der.. huff.. tar nok tid å venne seg til det,

Mannen min sa også det da han hadde vært nede i garasjen der og holdt på med noe, og gikk forbi huset hennes.. det var så rart å ikke svinge innom.. Han stakk alltid innom henne når han var der, eller ho kom ut og tok en prat (da ho var frisk) men nå var det ingen å gå inn til der.. Stakkar.. Han tar alt veldig fint, men jeg vet jo ikke hvordan han har det inni seg. sier det går bra men.. Ho har jo vært som ei mor for han.. så det er nok ikke bare.........

Ellers er det ikke så mye som skjer her..

Har bestilt meg søskenvogn da.. weee..

Følte meg nesten litt gal etter jeg hadde bestlit den. Hadde ikke tenkt å kjøpe enda men.. det var 1000 i avslag på den.. og når det ble så billig kunne jeg bare ikke la vær.. hehe.

Har prøvd den i en butikk og den var veldig lett og god å trille.. så det blir spennende å se om jeg blir fornøyd da :)

Var egentlig ikke slik vogn jeg hadde tenkt meg.

Hadde tenkt på ei alla EW, TFK, OTK osv.. med en hardbag i.

Men etter å ha pratet med ei i butikken fant jeg ut at det er mye penger å ut med.. for ei vogn som kanskje ikke blir brukt så mye.

De koster jo fort over 8-9000 med bag og alt... Og jeg tror ikke det kommer til å bli så veldig mye trilling med ei gang.. Når babyen skal ut å sove kan ho ligge i kombi vogna jeg har til lillegutt nå.. er jo bare når vi skal ut alle sammen, jeg og de 2 små at jeg trenger den søskenvogna. Så jeg tror den holder i massevis den jeg kjøpte. Kjøpte med en softbag.

Den heter Titanium Baby Tvillingtrille.

kan sees her :)http://www.toffeliten.no/index.php?main_page=product_info&cPath=2_158&products_id=854

Blir spennende når jeg får den :)

Håper alt går bra med alt og alle,

Og at lille Benjamin er frisk og rask igjen!

Tenker på dere alle!! :)

Hei alle sammen!!

Først vil jeg bare takke alle sammen for all omtanke i forbindelse med at jeg mistet bestefaren min! i morgen er begravelsen og jeg gruer noe helt forferdelig..

Ellers har jeg sett at det har skjedd utrolig mye annet trist med dere den siste uken.

kjære maria isabell: Jeg håper inderlig at lille Benjamin er i bedring! Varme tanker til dere alle.

Baby-bea: jeg vet ikke om du er innom her noe mer nå men kjempe trist at du mistet den lille i magen din. Jeg har selv mistet tre ganger og det er helt forferdelig uansett. Men, virker som du har en kjæreste som virkelig bryr seg om deg så pass på hverandre.

Hilde: Jeg beklager virkelig tapet av bestemoren til mannen din. Jeg står selv mitt opp i det og det er tøft. Forstår det slik at du også skal i begravelse i morgen. Uff, det er ikke noe kjekt og jeg kommer ikke på noe annet å si i den forbindelse annet enn at du og familien din må ta vare på hverandre. Vi skal samles etterpå hele familien fra fjern og nær og det ser jeg fram til.'

Ellers må jeg jo bare fortelle at fredag 3 oktober kom lillegutten min til verden. Han er bare helt nydelig:) ( ikke helt objektiv der) og vi koser oss kjempe masse:)

Fødselen kom kastende på som julekvelden på kjerringa. Jeg var på barselbesøk hos min svigerinne torsdag ettermiddag, hun fikk en gutt 1 okt. Når jeg dro fra sykehuset tenkte jeg og sa til svigermor at jeg er ikke klar og han kan bare være inni der en uke til. Hadde vært hos moren min den siste uka pga bestefars bortgang. Så jeg dro innom hjemme og hentet noen ting før jeg skulle kjøre videre til moren min ( ca 50 minutter) Mens jeg gikk rundt hjemme og samlet sammen det jeg skulle ha med så begynte jeg å lekke fostervann. Ja, ja tenkte jeg det kan jo skje. Tok på meg et bind og astte meg i bilen og kjørte. Ringte samboeren min i Skottland og ga beskjed. Sa at det sikkert ikke skjedde noe helt med det første. Han skulle komme hjem likevel på lørdagen pga begravelsen så han håpet det ikke skulle skje noe før da. Jeg var hjemme hos mamma klokka 21. Kl 22 kom første ri. Klokka 24 kjørte min tante meg hjem igjen for tenkte jeg skulle gå litt hjemme og vente på at ting skulle ta seg opp. Klokka 01 var vi hjemme. Jeg hadde ringt min beste venninne som skulle være med og hun kom kl 01.15. Jeg hadde imidlertidig skjønt i bilen at ting allerede var godt i gang.. Venninnen min som er barnepleier så det også og sa vi skulle reise. Bare så vidt jeg klarte å gå ut i bilen.. Klokka 01.35 kom vi til sykehuset. 01.40 var vi oppe på avdelingen og 01.57 var gutten min født. 3395 g, 50 cm og 36 cm rundt hodet. Akkurat passe for en liten prins:)

Stor klem til dere alle sammen og lykke til videre. Kan godt hende jeg stikker innom for å høre åssen det går:)

Gratulerer så mye piami med lilleprinsen :-) Selvfølgelig er han verdens nydeligste :-) Jeg tror deg på den :-) Tvinner nok mammaen sin rundt lillefingeren allerede han ;-)

Jeg er her inne med jevne mellomrom og følger med dere. Følte jo at jeg ble litt kjent med dere den korte tiden jeg var her inne. Savner faktisk å være en av gjengen..

Her går det sånn midt på treet. Har blitt veldig usosial og holder meg innendørs når jeg ikke måå på jobb og møter. Har tatt av 3kg siste uka. Har fortsatt mye å tære på, så det gjør ikke så veldig mye. Men det verste er at jeg greier ikke glede meg over noe. Har trukket meg helt ut av husprosjektet vårt. Min elskede er i USA og vi har ikke så mye kontakt pga tidsforskjell og kostnader. I dag kjenner jeg faktisk på at om han hadde funnet en annen på kurset hadde jeg godtatt d. Skremmende. Er på tur ned i kjelleren tror jeg. Men vi er kanskje sånn alle etter en sånn opplevelse? Vi må ned en tur før vi kan opp? Noen med erfaring? Jeg har mistet en gang tidligere, men jeg ble ikke så deprimert da. Jeg var selvfølgelig lei meg, men det kan ikke sammenlignes med hvordan jeg har det nå.

Men kjære jenter: jeg er så glad på deres vegne at det går bra med dere :-) DET unner jeg dere :-)

Stor klem fra Bea

kjære baby bea:)

å miste i uke 13 er vondt..da trur en jo at en er over det mest kritiske, har endelig begynt å slappe litt av og så pang.....en har blitt veldig gald i babyen sin på 13 uker (oppi mitt hode er det en baby)

har hatt en spontanabort selv..det gjør ubeskrivelig vondt....tenker på det enda,selv om det er lenge siden...

eg har opplevd mye vondt og takklet det meste på et vis...(sikkert fleire som har det)

en trenger tid til å jobbe seg igjennom det og en blir sterk av å takkle det vonde...

du må ha det fælt nå, din kjære skulle vert hjemme og holdt rundt deg...har du en god veninne som du kan prate med? eller søster, mamma?

når eg mistet bare gråt eg ustoppelig i mangen dager, min kjære var borte og mamma kom til unnsetning...

Ja, for oss var det i aller høyeste grad en baby. En baby vi virkelig hadde gledet oss til og sett fram til å møte.

Min kjære befinner seg nå i USA og skal være der i 6 uker. Pga tidsforskjell og kostnader blir det kontakt kun per mail. Han går kurs og trenger derfor all sin konsentrasjon og fokus på det. Derfor sier jeg ingenting til han om hvordan jeg har det.

Ingen visste jo at jeg var gravid. Vi hadde jo tenkt å fortelle det uken etter at jeg mistet.

Så ting er ikke så enkelt. Jeg biter tennene sammen og tar det som en slankekur - og gråter når jeg er for meg selv.

Tusen takk for omtanken :-)

Klem fra Bea

kjære baby bea:)

du bør vel kanskje fortelle det til noen nå da? håper du har noen du kan fortelle det til? godt å prate om det, ikke noe lurt å være helt åleine med alle tankene, din beste vennine er til for slike situasjoner:)

prøv å tenke på noe anna en liten stund? når gutten min var på sykehus fikk eg beskjed om å komme meg ut å gjøre noe..

et var ikke lett,var så ufattelig lei meg,men gjekk å handlet noen klær til ungene mine...vet det hørtes rart ut,men det var faktisk lurt....

huff..har så vondt av deg,kunne ønske eg kunne hjelpe deg på noen måte:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...