Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Noen som vet om en baby på 3 mnd kan få vannkopper?? Søstra til babyen min (min manns datter fra tidligre forhold) har fått vannkopper, og vi var sammen med henne hele helga, og nå lurer jeg på om min lille jente på 3 mnd kan bli smittet av det eller om hun er for ung?? Mamma mente at det var for tidlig, men syntes det er greit og høre fra andre å om det er sant....
Endelig 4 i familien :=) Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 Jeg veit ikke, så derfor dytter jeg den for deg
Erisa* Skrevet 23. september 2008 #3 Skrevet 23. september 2008 Når hun er 3 mnd har hun fremdeles en god del av ditt immunforsvar igjen. Hvis du har hatt vannkopper, er det derfor godt mulig at hun fremdeles er beskyttet av dine antistoff (som ble overført mens hun lå i magen). Men det er på denne tiden disse antistoffene begynner å brytes ned, så det er ikke helt sikkert. Det er altså mulig at hun blir smittet. Inkubasjonstiden for vannkopper er ca to uker, du vil altså ikke få vite det før om to uker.
<Nina> Skrevet 23. september 2008 #4 Skrevet 23. september 2008 Det kan en. Eg hadde sjøl vannkopper når eg var rundt 3 måneder.
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 23. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. september 2008 Tusen takk for svar:) Da skal eg følge med de neste 2 ukene, så får vi se da...
mammatil4gull Skrevet 23. september 2008 #6 Skrevet 23. september 2008 ammer du så nei ... da kan ikke babyen få vannkopper om du har hatt det . men om du ikke ammer så ja .... min gutt som nå er 9 år fikk vankopper når han var 4 mnd .... han ble ikke ammet da
Erisa* Skrevet 23. september 2008 #7 Skrevet 23. september 2008 tja, jeg er ikke helt sikker på det.. I morsmelken er det antistoffet IgA, mens det vi har i blodet som beskytter mest er IgG. Jeg er ikke sikker på om morsmelk (og IgA) alene vil beskytte mot vannkopper, men det vil kanskje kunne gi mildere symptomer? Jeg er ikke helt sikker, altså! Det der er ganske komplisert... Det er uansett en fordel å amme:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå