Gå til innhold

Hvor kjøpe madrass til 3-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi blir 3 år i november og vi kommer da til å flytte inn i nytt hus, og hun skal gå over fra sprinkelsenga til storseng (90x200).

Men det jeg lurer på er hvor dere har kjøpt madrass til storsenga? Må jeg kjøpe dyr svane-wonderland etc til ei på 3 år?

Skal madrassen være hardere til så små barn?

Bruker dere overmadrass?

Mange spm her, men håper på mange svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, da gutten vår gikk over til stor seng gikk vi på Living og kjøpte seng, vi hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe en dyr og tykk madrass, men betjeningen sa at siden barn er mye lettere enn oss, trenger de ikke noen super madrass. Vi kjøpte en til 7-800 kroner. Det er en fjære madrass på ca 20 cm. Er litt usikker på prisen siden det er snart 3 år siden vi kjøpte den. De har også madrasser på ikea som du kan sjekke ut som også er rimelige.

Lykke til

Skrevet

Ikea har mange forskjellige varianter, og du trenger slett ikke kjøpe en dyr. Jeg hadde tatt med meg jenta i butikken og fått henne til å prøve ligge dem. Da kan dere som foreldre se hvordan liggestillingen hennes er i de forskjellige typene. Det viktige er at de ikke synker for mye ned i madrassen, får feil liggestilling. Dette har de helt sikkert peiling på i butikken både på ikea og i andre butikker.

Lykke til. :-)

• 4 uker senere...
Skrevet

Skumgummimadrass er da godt nok for så små barn. Kr 195 på Bohus.

Skrevet

VI kjøpte madrass på skeidar (eller var det bohus). Det er ei Jensen-madrass og vi er godt fornøgd med den. Vi har ikkje overmadrass.

Barna er jo ganske lette, så madrassene er tilpassa barn.

Du kan sikkert kjøpe billigare enn den vi kjøpte, ikea har vel kanskje madrasser? Det har sikkert jysk også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...