Gå til innhold

Tips til røykeslutt-funka for meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde som mange andre, problem med å slutte når jeg fant ut at jeg var gravid. Har alltid sagt at jeg skal slutte, og det er jeg egentlig glad for, for stoltheten min henger høyt... hehe.

Vel, det jeg gjorde, var å kjøpe nikotinell røyketyggis. Har dere ikke prøvd den, så gjør det. DET SMAKER HÆLVETE!!! Ikke bare smaken, men følelsen i munnen og halsen som er værst!

Så sa jeg til meg selv, at før jeg tar en røyk, så skal jeg ta en nikotinell først, for å se om nikotinet demper røykesuget.

Dette førte til at jeg forbant røykesuget med smaken og følelsen av nikotinell- noe som gjorde meg kvalm, skikkelig uvel, når jeg tenkte på røyk.

GENIALT!!!!

Røykfri i 3 mnd nå :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint at det funket for deg! Men legen min sa at man ikke måtte benytte nikotin hjelpemidler som tyggis og plaster.. Vet ikke hvorfor det skulle være verre enn å røyke, men jeg tør ikke prøve tipset ditt pga hva legen sa...

Skrevet

Har jobba lenge denne gangen med å motivere meg til røykeslutt. Trappet gradvis ned over en kort periode, men så lenge jeg hadde røyk tilgjengelig var det for lettvint å snike seg til en til:( Snakk om å lure seg selv!! Men jeg har nå klart det sammen med en stor posjon vilje og motivasjon samt at jeg har innsett at jeg ikke kan eller vil ha røyk tilgjengelig! Nå går det overraskende bra og jeg er kjempestolt av meg selv!

Til dere som strever vil jeg si: stå på og ikke gi opp!!!!

• 3 uker senere...
Skrevet

Det er ikke VERRE enn å røyke.. men nikotin er ikke bra for fosteret, så det er selvfølgelig bedre å slutte å røyke uten å bruke nikotinpreparater..

Skrevet

Jeg tror nok at de fire nikotintyggissene jeg tok før jeg sluttet, er bedre enn at jeg røyker hele svangerskapet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...