Me&myI Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Noen som har vaksinert barna mot dette, eller som har vurdert det, synspunkter?
2 hjertegull :) Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 Tror aldri jeg har hørt om det... Hva er det?
kitty08 Skrevet 23. september 2008 #3 Skrevet 23. september 2008 rotavirus forårsaker alvorlig diare. (forårsaker 400000 legebesøk i året i USA og omtrent alle har viruset før fylte 5 år). Første vaksine må gis innen 6 uker, ellers ingen hensikt. Jeg fikk "kjeft" av den amerikanske legen vår fordi vi ikke hadde fått denne vaksinen i Norge - den er nemelig utviklet i Norge kunne han fortelle. Ellers aner jeg ikke hvorfor den ikke tilbys ...
2 hjertegull :) Skrevet 23. september 2008 #4 Skrevet 23. september 2008 Så råttent da!!! Kunne godt tenkt meg denne på Mia, men hun er jo snart 7 mnd, så som du sier, ingen hensikt da... :-( Viste ikke om den jeg engang!!! Hmmm, kjenner jeg blir litt sur her jeg sitter...
Dægern døtte Skrevet 23. september 2008 #5 Skrevet 23. september 2008 Har hatt 2 barn med rotavirus, den ene måtte legges inn på sykehuset pga. dehydrering. Han var 1 1/2 år og spydde og hadde hatt diare 1 uke. Det viste seg at han hadde blitt smittet av rotavirus på sykehuset Han var nemlig innlagt der pga. av en annen grunn like før. Samme dag vi ble skrevet ut da begynnte han å spy og ha veldig diare. Smittet selvfølgelig broren sin, men han måtte ikke legges inn. Han også var dårlig 1 uke...
Dægern døtte Skrevet 23. september 2008 #6 Skrevet 23. september 2008 Det jeg skulle frem til var at jeg skjønner de som vil vaksinere barna sine mot viruset....man kan bli skikkelig dårlig..
Jim jam & Sunny Skrevet 23. september 2008 #7 Skrevet 23. september 2008 Min gutt er vaksinert, tre doser med Rotatec, som ble gitt ved 2, 4 og 6 mnd.Kan ikke huske helt, men dette er en vaksine som må gis barnet ved en tidlig alder. Min barnelege anbefalte vaksinen. Som hun sa; i den vestlige verden er det ikke mange barn som dør av rotavirus, de blir innlagt på sykehus før det!! Men man sparer jo barnet (og resten av familien som ofte blir smittet) for mye. Denne vaksinen er ikke inkuldert i det offentlige vaksinasjonsprogramet i landet hvor jeg bor, men legen anbefalte dette om man hadde anledning til å bruke ca 1500 NOK på vaksinen. En av årsakene til at vi ikke nølte med å gi gutten vaksinen er at hans ett år eldre kusine ble smittet like før vi fikk tilbud om vaksinen. Hun, som er en veldig robust og aktiv unge ble helt satt ut med oppkast og diare i 6 dager, og uten å klare å ta til seg noe som helst. Det var like før sykhusinleggels pga dehydrering. Når jeg så hvordan hun hadde det (klart bl.a. ikke å gå fordi hun var så utmattet) så fant jeg ut dette vil jeg helst unngå for vårt barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå