LapScouse Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Min er 18 mnd'er og har en del ord inne, og har begynt å herme mer i det siste, og det er så kooooselig! Han er tunghørt på ene øret, og er glad han har en del ord. Hvordan ligger unger på hans alder an? James' ord: mamma pappa moffar herman (fetteren) 'da (hada) hiya (hei) ise (is) kaka (drikka) lala (sove) ka (sko) bæ vovv hopp saks
Luka Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 Jenten min på 1,5 år kan: Mamma pappa der sko..eller sier vel mer ko.. bø bæ guu..roooo..gullrot..he,he..det er godt det..:-) Hade anan...banan Navnet til kusinen.. Og det er vel egentlig det hele tror jeg.. Men hun sier laaange setninger som tydeligvis har en mening for henne.., men som jeg ikke skjønner bæret av.. Kjempegøy periode dette.. hun lærer noe nytt hver dag:-)
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 22. september 2008 #3 Skrevet 22. september 2008 Sarah 17mnd sier: Mamma Pappa Mommo (mormor) Moffa (morfar) Tante Lampe Boka Flaske Miao miao Mø Bø Vovve Tutte Lalle Flaske Peple (eple såklart) Hejja, Hallo, Hei Hade Se det/der Sykkel Og ellers er hun veldig flink å si ord, men hun "glemmer" etterhvert og da regner jeg det ikke som at hun kan dem.. Blitt et ganske fint repertoar når jeg tenker meg om, men hun er ikke av typen som snakker mye. ganske stille av seg, og samler opp lærdom
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 Må ikke glemme : hopp og frosk Nyeste ordene
flashdancepants Skrevet 23. september 2008 #5 Skrevet 23. september 2008 Lou er 16 1/2 mnd, og har skravla en stund -- men hadde et lite opphold i den mest voldsomme snakkinga da hun øvde seg på å gå -- og jeg synes hun kan mange ord: mamma, pappa, besse (bestemor), mimmi (mormor), hei, hadet, natta, lapa (lampa), pus, pusse (tannbørsten og/eller tannkremen ), der, oi, titt-titt, tikk-tikk (klokke), pepp-pepp (fugl) bæbbe (baby), nam, ja, nei, æsj, vov-vov, bott (borte), brom. Tror det var det meste.
flashdancepants Skrevet 23. september 2008 #6 Skrevet 23. september 2008 bamam (banan) og peppe (eple) også, ja.
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 23. september 2008 #7 Skrevet 23. september 2008 Bø Mamma Pappa Hallo Hei Hade Navnet på to i barnehagen Is Egg Eple Kjeks (sæs) Bolle Skei Sko(koa) Vov-vov Bæ Mø Mjau Gakkk gakk Klokk klokk Navnet på faren Sova Eta lesa
Gjest Skrevet 23. september 2008 #8 Skrevet 23. september 2008 Lillemor er 15 mnd og prater MYE! Hermer masse både av oss og i barnehagen Det jeg kommer på i farta er mamma pappa mormor borte bø titt tei vovov pus gakk gakk kjeks bolle melk pasta fisk lys juice biola ost skinke stol bok bil buss busk traktor sitte tannebiss såpe vann bord kopp mumi jakke sko bukse genser busk badekar teppe pute bamse brød pip pip + ordlyder som maju, voff voff, mø, nøff, brom... Oj! Ble visst en del ser, men som sagt hun prater veldig mye og begynte tidlig med det også. Noen av ordene, som biola høres jo ut "ola", badekar blir "adeka", tannebiss blir "nn-ebiss", men er jo like fullt ord hun kan
Gjest Skrevet 23. september 2008 #9 Skrevet 23. september 2008 kom på enda fler.. natta hei hadet riste riste (når vi rister melkeflaska på kvelden sand bøtte spade trikk -og ikke minst ælske dæ (æge gæ) )
juddellihuddelli Skrevet 23. september 2008 #10 Skrevet 23. september 2008 Wow BluBb, så flink din lille er:) Vår er 17mnd og kan: Mamma Pappa Mommo Mimi (min søster som vi kaller for mini) Brad ("kompisen" hennes på 10år) Vovva voff (hvis vi spør hva hunder sier, hvis dette regnes som et ord?) hei hade øye der nam min baby takk bæ mø navne (navle) tisssss (hvis hun tisser) au ja nei
Frøloffen & solskinnsbolla Skrevet 23. september 2008 #11 Skrevet 23. september 2008 hmmmmm, tror min lillegutt er litt treig i forhold til disse små... Han er 15 mnd og sier mamma, babba (pappa), hei, ka (boka) og tikka (aner ikke hva han mener med det , men sier det hele tiden. Vi har hatt litt dilla på tikka masala i det siste, kanskje det har satt spor! Men han er ganske langt fremme motorisk og fysisk (stor og lang gutt), da er de vel ofte litt treigere på praten. Men det kommer når det er meningen at det skal komme tenker jeg
Gjest Skrevet 23. september 2008 #12 Skrevet 23. september 2008 Ja, jeg ble litt imponert selv! Tenker ikke over hvor mange ord hun faktisk kan, så ble litt overraska nå Og så er det flere også... som blad, huske, bebbi, mann, nam... Lille bablegåsa
Meg og bøllegutta!! Skrevet 23. september 2008 #13 Skrevet 23. september 2008 Heheminsteguttenvår er 19mnd. han er en fysisk kar som ikke prioriterer forstålige ord:) men han sier da noe. Mamma hei hadet nei brumbrum mer opp eple pus is juice melk mat Og det var vel stort sett det:)
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 24. september 2008 #14 Skrevet 24. september 2008 voldsomt så mye deres små sier da... He he min lille gutt på 16 mnd sier ikke så mye akkurat... Men her er noen av ordene da: mamma pappa bø titt tei hade kake to sko se der se wovov æsj bade og det var det jeg kom på nå... Men det kommer vel etterhvert tenker jeg:)
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 24. september 2008 #15 Skrevet 24. september 2008 glemte å skrive gakkak...
skrotnissen Skrevet 24. september 2008 #16 Skrevet 24. september 2008 20 mnd..... Mamma pappa Noah elise tobias moltke thea eijik(erik) barna senga sabeltann pippi faffa babom(farmor) hunden hei hallo nuss kos hun magen hånda nesa munnen øye øre pusse tanna du er gæærn! pus sover dama mannen taket langemann skute sverd pirat sofa stol bade stå opp natta lei seg/lei meg jeg liker den takk for maten unnskyld snill slem dum pikken(pinky i sabeltann) hiv og hoi + en masse mer.... er veldig glad i musikk og teater, og kan en masse sanger, spesielt alle fra sabeltann har også begynt å forstå forskjellen på en og flere... en ball to baller osv... så begynner å bli ganske flink! han er ikke så veldig fysisk da, han sa pappa og bø da han var 6mnd, og gikk da han var 15mnd...hehe
AnTiLoPeSvIn Skrevet 25. september 2008 #17 Skrevet 25. september 2008 shit!! deres kan enormtmye altså.min kan ingenting i fohold til deres hehe. her er hans hei. hadet kaka (bæsj) pa (pan) se mamma pappa ellen (barnehagetanta) anissa (ei jente i barnehagen) agua oi wow nei ja boche (katten vår) æ-æ (nei) godda (gå av) de fleste er spanske ord. snakker spansk her hjemme og norsk selvfølgelig i barnehagen, kanskje derforhan sier lite. men babler enormt da
Kosel Skrevet 26. september 2008 #18 Skrevet 26. september 2008 Jr er 14mnd - han skravler noe veldig og har gjort det lenge. Men mange ord var veldig utydelige i lang tid. Og så plutselig etter bhg start så kommer han stadig hjem med nye ord og uttryk;) (ganske forståelig det egentlig..) mamma pappa pus mjau borte tittei bø der datt - den datt der- mø iiiihhhh (lyden hesten lager) bø åsså lager han en usannsynlig festlig lyd når han leker med grisen eller ser en i boka. klarer ikke "ordentlig" grynting så han har laget en egen versjon;) babab (banan) Ma - onkel ( to første bokstavene i navnet hans) dokka brum ly (fly) oi se mat nam au nei hei go`ag (god dag) `de (hadet) helt sikkert noen flere som jeg ikke kommer på akkurat nå og. vanskelig å tenkte tilbake å huske hvilke ord han kan,..
ole@ Skrevet 26. september 2008 #19 Skrevet 26. september 2008 Min sønn er 16 måneder og har tatt helt av med pratingen. Jeg hadde en mistanke om at det var mange ord, men etter denne opptellingen ble jeg virkelig overrasket. Vi er begge musikere, så jeg tror nok at han har fått språket inn gjennom veldig mye sang og musikk. 1. Eirik 2. Pappa 3. Mamma 4. Bestefar 5. Bestemor 6. Eli 7. Ellen 8. Ida 9. Erlend 10. Tarald 11. Linnea 12. Gry 13. Sove 14. Spise 15. Middag 16. Se på den 17. Se der 18. Oi 19. Huffa meg 20. Appelsin 21. Eple 22. Banan 23. Spille 24. Drue 25. Bil 26. Sykkel 27. Melk 28. Cola 29. Pizza 30. Pølser 31. Lukte 32. Smake 33. Kose 34. (synger bæ bæ lille lam) 35. (synger Trollmor) 36. Fola fola blakken 37. Kjøre 38. Penger 39. Hallo 40. Hei 41. Hadet godt 42. go natt 43. pus 44. sitte 45. godt 46. fint 47. bok 48. lese 49. ja 50. nei 51. drikke 52. tenner 53. hår 54. øyne 55. munn 56. tær 57. nese 58. øre 59. sko 60. bukse 61. jakke 62. bleie 63. bade 64. dusje 65. ut 66. nøkler 67. knapp 68. klokke 69. lukke 70. åpne 71. barn 72. mat 73. miste 74. kaste 75. få 76. låne 77. kopp 78. kaffe 79. yoghurt 80. tromme 81. bamse 82. lokk 83. varmt 84. kaldt 85. tiss 86. bord 87. au 88. kom 89. såpe 90. telt 91. klatre 92. lys 93. danse 94. speil 95. gjemme seg 96. meg 97. deg 98. min 99. din 100. æsj 101. skål 102. mumi 103. ludde
Bergene Skrevet 26. september 2008 #20 Skrevet 26. september 2008 Orker ikke å telle alle, hun sier veldig mye! Og setter sammen ord i små setninger også =).
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 27. september 2008 #21 Skrevet 27. september 2008 Min lille er 13 mndr.. hun babler myyye... men uforståelige ord =P Det jeg forstår er : Hejja (hei) "ys" (lys) bø bæ vovv apekattlyd =P "mau" (mjau) titt titt der mamma pappa nei nei nei =P ja Det var det jeg kom på i farten..
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 27. september 2008 #22 Skrevet 27. september 2008 sier også: mø oi =P
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 28. september 2008 #23 Skrevet 28. september 2008 Småen på 14 mnd sier: Mamma Pappa Nam Hade Hei Takk Mer Krue (drue) Koo (sko) Ku Mø Gakk-gakk fafa (farfar) Navn på primærkontakten i bhg Bil Ball Bæ Nin (kaninen, favorittkosedyret) Tutt (smokk) Brrrr (bil-lyd) Ut Der Lys Napp (knapp) Beie (bleie) Nei Ea (navnet sitt, Leah) Okel (onkel) Det er de jeg kommer på i farten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå