Gå til innhold

Noen som har vært gjennom PGD?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg vært på UNN i Tromsø for innsetting av fryseegg. Vi hadde to egg på frys etter forrige forsøk, det ene hadde ikke klart seg og kunne derfor ikke brukes. Det andre egget var svært dårlig og de sa at sjansene var veldig dårlig .

I og med at jeg har en kromosomfeil ønsket legene at vi skal komme i gange med neste forsøk rundt juletider og dersom jeg da heller ikke skulle oppnå graviditet vil hun henvise oss til Carolinska (eller kordan d no skrives) I sør Sverige for PGD.

Er dette en privat klinikk?

Hva vil det koste oss å få forsøk der?

Noen som har noen erfaringer derifra som du/dere vil dele?

Huff, føler meg så sliten av alt dette styret. En tror at nå har en nådd bunnen, at ting ikke kan bli verre, men joda- det blir de. Ser ingen ende lengre, nå har vi holdt på i 2 2/5 år uten så mye som å oppnå en graviditet eller en SA en gang!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Bea :o)

Jeg har ingen erfaring med PDG,

men det er en del jenter her inne som har det.

Jeg har i allefall forstått det slik at om dere blir godkjente

for PDG, (noe dere vel blir siden det er klinikken som sender dere videre til det ),så får dere vist dekket utgifter til reise og medisiner

på lik linje med vanlig ivf behandling.Er en del PDG jenter her inne,

så jeg tenkte ved å svare deg hjalp jeg deg også å holde innlegget oppe.Lykke til videre Bea !

Klem fra

Skrevet

Hejsan...

Jag har inte gått igenom PGD än, men vi är igång med processen.

När det gäller PGD så måste er klinik ansöka om PGD genom klagenemnda, då kommer om klagenemnda godkänner ansökan, kommer staten att stå för PGD, de står för 3 försök. Du måste dock betala medicinerna själv, men om medicinerna går över 15 000 så får man pengar av NAV, därför är det mycket viktigt att spara alla kvitton! Det kostar ungefär 100 000 tror jag per försök..? Då betalas även reser och logi för besöket/ behandlingen på Karolinska i Stockholm. Karolinska är ingen privat klinik, inte vad jag vet i a f? De är väldigt hjälpsamma och jätteduktiga på PGD! Vi ska behandlas på Karolinska.

Har du fler frågor så är det bara att sända ett PM till mig...

// Elina

Skrevet

Förresten, jag har bara hört positivt om Karolinska, jag har även haft tät kontakt med chefen där, en otroligt trevlig och hjälpsam man!

Skrevet

dytter*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...