Gå til innhold

Mareritt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi, på 4 mnd, har de siste nettene grått hysterisk i søvne. Holder henne, gir henne smokken.. lar henne vite at jeg er der ved bruk av stemme osv, men ingenting nytter. Det ender opp med at jeg blir helt fortvilet og løfter henne opp.. fortsatt gråtende. Hun fortsetter sin hysteriske gråt som går over i hiksting.. nesten som hun kjemper for luft. Har noen andre opplevd dette? Tips til hva jeg kan gjøre når hun gråter så fælt i søvne?

Hilsen fortvilet mamma!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å masser magen hennes, fast og bestemt. Det hjalp gutten vår, viser seg å være kolikksmerter.

Skrevet

Det skal jeg prøve - prøver ALT, hva som helst! Er grusomt å se lille jenta mi ha det sånn.

Skrevet

Gutten vår hadde det sånn en periode da han var rundt 2-2,5 år og det skyldtes nok mareritt. Han begynte å sutre/gråte litt i søvne, og da gikk vi naturligvis inn på rommet for å spørre han hva det var og trøste han, men når vi snakket til han eller tok i han ble han helt hysterisk, og enda verre om vi tok han opp. Eneste som funket var å ta han med ut på stua og vekke han, for så å legge han igjen, for han var helt ubevisst da han hylte og skrek ettersom det var i søvne...

Kan det hende jenta di blir litt overtrøtt før hun legges for kvelden? Vet ikke jeg, men trodde ikke dem fikk mareritt på den måten så tidlig.

Skrevet

Hei!

Akkurat sånn har gutten min hatt det også. Han begynte ofte med å gråte lydløst i søvne, så det bare på han, før han illskrek.... Helt pyton å se på. VI prøvde alt mulig rart... Tok han opp og koste med han og vekket han, noe som resulterte i at han ble helt tullerusk. Satt og hikstet på fanget lenge. Hørte med helsesøster tilslutt og hun sa vi ikke skulle vekke han, men snakke rolig til han mens vi strøk han på kinnet. Det gjør vi hver gang det skjer nå, heldigvis har det begynt å skje sjeldnere. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...