Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter,

lurte på hvoran det går med dere å Barbascoen? Merker dere noe?

Tenkte å bestille den jeg og nå, men ville høre med dere hvordan det går.

Klem Mille

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Mille :o)

Her i huset spiser både gubben og jeg barbasco.

Jeg har jo ingen dokumentert effekt av den enda,

men jeg føler at syklusen min er blitt kraftigere på en måte.

Altså-jeg kjenner lettere på kroppen hvor jeg er i syklus.

Rart dette :o)

Jeg la også inn spørsmål til Hausken på endo-forumet ,om bruk av barbasco under forsøk.Fikk svar at han kjente ikke til produktet,men mente at det kunne ikke skade.Så derfor prøver vi.

Om det var så vel at det virket positivt !!

Klem fra

Skrevet

Hei,

takk for svar.

Tror jeg skal bestille det i dag jeg da:) Men trodde egentlig det var mest for kvinner?

Skal du i gang igjen nå i oktober Vilsågjerne?

Klem

Skrevet

Hei igjen Mille.

Vi skal igang igjen i oktober-

kort regime denne gangen,noe jeg gleder meg til !

På produktbeskrivelsen som følger pakken står det følgende:

For stimulering av viktige hormoner hos både kvinner og menn.Bruksområder:Kvinner og menn over 35-40 år som ønsker et

"anti-aging" produkt.

Virkemåter:Byggestoffer og stimulering av kroppens produksjon av DHEA-hormonet og indirekte andre kjønnshormoner.

(www.caredirect.eu)

Så her i huset spiser mannen også-

noe kan jo han også få lov til å foreta seg i denne forbindelse :o).

Når skal dere i gang igjen Mille ?

Fikk med meg at du fikk positiv test nå,men mistet...

Trist å lese det Mille,men jeg håper at den positive testen inspirerer deg videre,selv om jeg skjønner at det ikke er godt å være deg nå.

Klemmer :o)

Skrevet

Hei igjen Vilsågjerne,

Kort regime er mye bedre, det har jeg hatt de to siste gangene og. Har hausken endret på medisinene dine denne gangen da?

Hvor bestilte du Barbascoen?

Vet ikke noe om når vi er igang igjen. Skal på samtale med legen på sykehuset neste uke for å høre om vi får ett forsøk til i det offentlige, eller ikke. Håper det!

Hvis ikke har vi ett forsøk igjen av en pakke på tre hos Hausken. Så det blir nok avgjort neste uke hvor veien går videre.

Ja, det ble trist denne gang. Men som du sier og så er det jo hvertfall noe at det i det minste festet seg en liten stund:)

Klem

Skrevet

Hei igjen Mille :o).

Medisinene er litt endret.

Hadde prednisolon forrige gang-det skal jeg ikke ha nå.

Menopur+puregon-samme dose som sist.

Slipper spray.

Certrotide i stedet.

Klexane-som sist.

Skal få hcg støtte denne gangen-

i tillegg til cyclogest.

Spennende !

Jeg bestilte på www.caredirect.eu

http://www.caredirect.eu/healthcare/sexual-health/tavita-barbasco-plus

Er jo ikke billige disse pillene,men hva er billig i denne bransjen..?

La oss bare håpe de virker...

Nina 38 (bim)

ble gravid på egen hånd etter 3mnd på denne...

Lov å ha troa da ? :o)

Hvilken offentlig klinikk bruker dere ?

Godt å vite at dere har et forsøk igjen hos hausken også da...

I tilfelle...

Klemmer :o)

Skrevet

Hallo

Blander meg litt inn jeg. Får så vondt av deg Mille som nesten, nesten kunne gått ut fra denne siden i lykkelig tilstand. Å være så nære, men likevel langt fra.

Alle mine varme klemmer og tanker går til deg.

Sender mange varme lykkeønskninger til deg også Vilsågjerne, og håper dere begge lykkes i jakten på baby :-)

Skrevet

Hei igjen Vilsågjerne,

takk for opplysninger:) Skal bestille det i dag!

Hvilken form skal du få Hcg-støtte? El-sprøyter?

Hva er egentlig cylogest?

Hva gjør prednisonen?

Mye spm her nå, håper du orker å svare meg.

Spennende å høre om Nina som klarte det på egen hånd da. Hvor lenge hadde hun prøvd?

Vi er på Haukeland, så får se om de er villig til å gi oss en sjanse til...

Ville jo egentlig vært på hos Hausken hele tiden, men må nesten ta med det vi kan få i det offentlige.

Emma, tusen takk, du er så søt:) Tenker på deg, håper du blir frisk snart:)

Klem

Skrevet

Hei Mille:O)

Selvfølgelig orker jeg å svare deg.

Hcg-støtte får jeg i form av el-sprøyter.

Sprøyter på rugedag 3-6-9.

Dette gjør jo at en test ikke er å stole på

før dag 19-men det er helt greit...

Cyclogest er progesteron støtte,i stedet for crinone.

Den er sterkere,og inneholder altså mere virkestoffer enn crinone.

Tar en morgen og kveld.

Prednisolon er kortison i pilleform.

Den skal hjelpe til å roe kroppens immun forsvar,

og "unngå"at kroppen støter det befrukta egget i fra seg.

Hausken bruker ofte dette i sine opplegg.

Det er forøvrig godt at man i det private kan diskutere seg litt frem og tilbake vedrørende behandlingsopplegg.

Er du heldig kan du kanskje det der du er i det offentlige også?

Det kunne ikke jeg...

Tror Nina hadde prøvd i årevis,til og med ass.befruktning..På Barbasco ble hun gravid,men mistet.Nå gravid igjen og halvgått :o)

Hvordan opplegg har du hatt på Haukeland ?

Klem :o)

Skrevet

Hei Vilsågjerne,

Takk for at du gidder. Man har jo lyst å lykkes, og da er det greit å vite mest mulig:)

Har hørt flere som snakker om el-sprøyter, men da jeg nevnte dette på

sykehuset mente de at jeg fikk jo støtte via progesteron, og det skulle være nok.

Dette med prednisolon, er det for en spesiell gruppe, eller er det noe alle kan prøve?

Jeg føler egentlig jeg kan diskutere med de på haukeland, vi har en god tone. Men de er nok litt mer firkantet enn det private. En fordel er å vite endel selv, da føler man at men blir tatt mer alvorlig, og kan være med i diskusjonen og bli hørt.

Jeg har gått på gonalf og menopur om hverandre i tillegg til nesespray på det ene forsøket. De andre to har jeg hatt kort regime, den ene gangen med blanding av disse to-den andre gangen kun på gonal f og i tillegg cetrotide på begge. Har også fått albyle på de to siste forsøkene.

Men du har jo pcos, ikke sant. Går du på lave doser da?

Klem

Skrevet

Hei igjen :o)

Det er klart man ønsker å vite,

for målet er jo å lykkes !

Når vi var i det offentlige var ikke kunnskap noen fordel,

det enkleste var faktisk å godta at man satt på samlebåndet...

Noe jeg slet litt med å innfinne meg med...

Joda-jeg har pcos,men det klarte ikke det offentlige sykehuset

å finne ut av,til tross for mine egne antydninger...

Jeg er ingen lavdose pcoer-da jeg er en slow responder.

Dette trolig pga autoimmune sykdommer (psoriasis og leddgikt),som

det offentlige ikke var villige til å ta i betraktning...

Dosen jeg avslutta med på den offentlige klinikken var 450 ie (!!!!),

noe som resulterte i 19 egg...Hausken sier at det beste er rundt 8..

Hadde hos Hausken 150 med puregon + 225 med menopur sist.

Resulterte i perfekte egg inn,men kom desverre ikke i mål den gangen.

Er nok pga betennelsestilstander i kroppen mange får prednisolon feks,men også pga at de har opplevd positiv test men mistet..

Kanskje vil de på Haukeland la deg prøve det om du spør ?

Kanskje du kan be om miks av puregon+menopur i stedet for gonal og menopur.Vet de offentlige tar tilfeldige valg på preparater,mens mitt inntrykk er at Hausken har bestemte ideer om medisinvalg...

At du får albyl e er jo flott ! Jeg fikk også "mast" meg til det på den offentlige klinikken,nå tar jeg klexane...

Hos Hausken fikk jeg etter uttak og før innsetting Brecanyl.

(Vet de drev forsøk med dette i Porsgrunn).Dette er rie-hemmende

middel som skal "berolige" livmor til å ikke frastøte seg egget..

Kanskje noe å spørre om?Henvise til at du har hørt om forsøk med

det på den offentlige klinikken i Porsgrunn.

Fikk faktisk gjennomslag for det på mitt siste offentlige forsøk ,

men de hadde ikke preparatet på apoteket...

Jeg er veldig spent på kort regime.

Hvordan opplevde du eggproduksjonen,

og hvor mange dager fikk du på sprøyter kontra

ved langt regime ?

Litt spørsmål tilbake i fra meg :o)

Klem.

Skrevet

Glemte å si at jeg har gått på p-piller i forkant av forsøket,

for å roe ned eggsentralen,og rydde bort gamle egg :o)

Skrevet

Hei Vilsågjerne,

Takk for at du deler ting med meg, alltid godt å ha noen i samme situasjon å utveksle erfaringer med:)

Utrolig de ikke fant ut i det offentlige at du har pcos, og at de ikke tar hensyn til de andre sykdommene!

Jeg går på maks dose hver gang, 450IE, forde jeg har få egg, og responderer dårlig på medisinene.

Fikk du noen egg på frys hos Hausken sist?

Og hvor mange egg fikk du ut totalt hos hausken?

Jeg har en kropp som er plaget med betennelser, så kanskje prednisolon kunne vært noe for meg ja.

Jeg har forresten aldri brukt puregon, er ikke det litt merkelig? Vet du om det er noe annet med denne medisinen i forhold til gonalf og menopur?

Mener jeg fikk Brecanyl hos Hausken, men har hver gang blitt fortalt at jeg har en rolig livmor, som ikke reagerer på innsett.

Jeg har gått noenlunde likt på sprøyter alle gangene, pluss minus noen dager. Og fått ut ca likt antall egg, utenom det siste-da var der kun to!

Hvordan opplevde du å gå på p-piller?

Klem:)

Skrevet

Hei igjen Mille :o)

Om du er plaget med betennelser,

kan definitivt prednisolon være til hjelp for deg.

Jeg begynte på prednisolon 1. stimuleringsdag 10 mg pr dag.

Anbefaler å ta tablettene om morgenen,til mat.

Tar du dem om kvelden kan du bli urolig,og få svekket nattesøvn.

En annen ting som er viktig er at du ikke slutter tvert av med dem,men trapper ned over noen dager.Jeg har brukt prednisolon utenom prøvesammenheng,og reumalegen var veldig opptatt av det med nedtrapping...

Jeg fikk ut 8 egg sist hos hausken mener jeg og huske,6 av dem ble befruktet.Fikk i følge hausken 2 perfekte egg inn,ingen på frys..

Hadde fryseegg ved den offentlige klinikken-men ingen av de overlevde opptiningen...Husker den skuffelsen godt,så er i ettertid ikke så opptatt av de fryseeggene...

Jeg vet ikke hva det er som gjør at Hausken bruker puregon sammen menoput,men har intrykk av at han mener den coctailen skal være god.

Har ikke intrykk av at jeg på noen måte trenger Bricanyl,

men i fra å komme fra det offentlige med sneversyn,synes jeg det er fantastisk å oppleve at de er villige til å være litt alternative.

Som Hausken sier,det er det å finne det leddet som man må justere på.

P-piller føltes i grunnen merkelig...

Men samtidig,det var befriende deilig å vite at måneden gikk og at man ikke trengte plage seg selv med forhåpninger...

Har du hatt forsøk i annen hver syklus sånn ca,eller falt det siste forsøket ditt ut av systemet med annen hver...?

Leste nemlig om ei på ønskebarn som hadde en teori om at resultatet med antall egg var syklus avhengig...Altså at hun hadde gode og dårlige sykluser...Etter å ha diskutert dette med legen ( i Danmark tror jeg),fikk hun gjennomslag for teorien sin og den viste seg å stemme...

Hun hadde altså dårligere utfall på eggproduksjonen annen hver gang...

En teori verdt å tenke på kanskje ?

Klem fra

Skrevet

Hei igjen Vilsågjerne,

Ja, kanskje prenisolon kunne vært noe for meg. Skal jammen høre med de!

Angående p-piller har jeg intrykk av at det er noe Hausken benytter seg mye av.

Hvor i landet bor dere-har dere lang reise til Haugesund?

Jeg har ikke hatt forsøk i annenhvar syklus nei. men det jeg har inntrykk av utifra uttalelser fra både Hausken og Haukeland er at man har gode og dårlige sykluser. Og man vet aldri om man ender på en god eller dårlig den måneden man har forsøk. Det er jo umulig å vite.

I den sammenheng hadde det jo vært greit å gått til UL hver måned, når man ikke er i forsk for å se om det er store forskjeller. Men det er vel ingen gynekologer som gidder å ta imot slike pasienter????

Når starter du igjen?

klem fra meg

Skrevet

Hei igjen Mille :o)

P-piller er noe jeg har intrykk av at flere har begynt å praktisere,

også i det offentlige.Hausken har klokketro på det :o).

Håper du får prednisolon på klinikken.

Kanskje er det det som skal til ?

Det med at det er umulig å forutsi en dårlig syklus har jeg hørt forskjellig om.Har hørt at du kan ta blodprøver i begynnelsen av syklus for å lese av hormonverdiene og dermed "se" om dette blir en bra syklus eller ei.Skal jommen spørre Hausken om dette og få det bekreftet for deg.Husker ikke hvor jeg leste det...

Vi bor i Trondheim,så vår reise er ganske omfattende og kostbar til

Haugesund.Men vi håper jo den betaler seg ... :o)

Starter på nytt forsøk den 13 oktober,syklusdag 2.

Jeg kjenner jeg er klar :o)

Hva med dere?

Klem

Skrevet

Hei igjen Vilsågjerne,

De har hvertfall aldri snakket om p-piller på haukeland.

Det med dårlig syklus husker jeg hvertfall at Hausken snakket om på den første samtalen vår der. Det nevnte også bioingeniøren på Haukeland nå i dette siste forsøket vi hadde. Da gikkk det ene egget i deling med en gang uten at de fikk bekreftet befruktning, og det andre delte seg ikke som det skulle. Da forklarte hun for meg at man hadde sykluser med gode og dårlige egg, og mange og få egg.

Du kan jo spørre Hausken om det, men jeg kan og sende han en mail selv. Vet ikke når du prater med han igjen?

Tar dere fly nedover fra Tronheim da?

Ikke lenge til dere er i gang igjen da? Men hvor lenge frem til forsøket går du på p-piller?

Jeg skal jo på en samtale med legen på haukeland på tirsdag. Da får jeg vite om vi får ett forsøk til der eller ikke. Hvis vi får må det gå tre sykluser før vi kan begynne igjen. Hvis vi ikke får, blir det å kontakte Hausken for å avtale nytt forsøk der. Så forløpig avventer jeg til tirsdag for videre forløp. Håper på ett forsøk til her.

Klem

Skrevet

Hei igjen Mille:O)

Vi flyr nedover til Haugesund i fra Trondheim,

om å gjøre med minst mulig fravær for mannen ved forsøk.

Glemte jo at du også faktisk hører til ho Hausken,så en mail til ham blir jo kjapt levert-og besvart...

Første forsøk gikk jeg 28 p-piller + 19 p-piller for så

å begynne på spray.Denne gangen har jeg (selvalgt)gått 3 sykluser på p-piller,og slutter av med den den 12 oktober,da kommer mensen.Den 13,syklusdag 2,begynner jeg på sprøyter.

Jeg fikk også innvilget private forsøk på den offentlige klinikken,men har satt dem på vent da jeg ville prøve noe jeg trodde på først...

Lykke til på samtale på tirsdag.

Jeg håper det går slik du /dere ønsker !!

Klem

Skrevet

Hei igjen Vilsågjerne,

Sendte en mail til Hausken nå angående å forutse syklusene. Det var umulig sa han:(

Det siste forsøket jeg prøver å få på Haukeland er ikke ett privat forsøk, men det siste offentlige. De truer med at de ikke vil gi oss ett til. Men det er derfor jeg skal ha en samtale med de på tirsdag. Jeg vil jo gjerne ta med det jeg kan av de offentlige forsøkene. Blir dyrt i lengden dette her med de høye dosene.

Blir spennende å se hvordan det går med deg nå da etter 3 mnd på p-piller!!

Klem

Skrevet

Jeg krysser virkelig fingrene for samtalen på tirsdag Mille :o).

Vi får håpe de gir dere det siste forsøket også...

Oppdater når du vet,jeg følger spent med !!

Klemmer:O)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...