78'er Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Er redd for at gutten min skal sette i halsen. Han har ingen tenner, men tygg skorpene på skivene og det meste av middagen me har går også ned. Men eg moser fremdeles frukten. Når slutta de med det?
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 hmm, hun var vel 10mnd kanskje? Hadde en del tenner hun da, og fikk mest "myk" frukt som banan, pære, druer etc... fjerner alltid skallet
Sissy-mams Skrevet 22. september 2008 #3 Skrevet 22. september 2008 10 - 11 mnd. Har ikke tenner enda. Bruker myk frukt, -som modne pærer, nektarin, melon. Skjærer i små biter. Faste epler finriver jeg på råkostjern. Ellers har vi begynt med rå, finrevne grønnsaker også.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #4 Skrevet 23. september 2008 vi brukte slikt nett husker ikke hva det heter men da fikk minsten trene opp tygge ferdighetene uten atvi trengte å bekymre oss men han fikk tenner da han var rundt 8 mnd. så fra han var rundt 10 mnd fikk han egne biter uten om det nettet. vi var jo der i tilfelle uasett. han satte faktisk ikke i halsen i det hele tatt men tygde og tygde.
Én til Skrevet 23. september 2008 #5 Skrevet 23. september 2008 Kan virkelig anbefale sånt nett, hvor du putter frukten inni, også suger mini saften ut - da slipper du å være redd for biter i halsen! Husker ikke når jeg begynte å gi jenta mi frukt, men det er maaange måneder siden ihvertfall. Kanskje hun var 7-8 mnd eller noe sånt? Nå går frukten ned på høykant, hun spiser banan selv, og eplebitene knaskes med tennene foran, hehe. Her er link til babyfeeder-nettet: http://www.alexi.no/product_info.php?cPath=11_51&products_id=5504
Én til Skrevet 23. september 2008 #6 Skrevet 23. september 2008 Beklager, ser at linken ikke funker. Gå på alexi.no, se under kategorien "spise suge bite", klikk på "annet" - der finner du BabySafeFeeder :-)
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 23. september 2008 #7 Skrevet 23. september 2008 Jeg har gitt frukt i biter siden hun var rundt 7 mnd tror jeg, hun hadde ikke noe særlig med tenner ihvertfall. De netta kjøpte jeg, men brukte dem kanskje tre ganger. Du trenger jo ikke kjøre på med harde eplebiter med en gang hvis du er redd han skal sette i halsen, men øve med drue, melon, banan og litt mykere frukter,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå