Gå til innhold

Sorry, sa helsestasjonen

Anbefalte innlegg

Skrevet

-Hvilken tran er best til babyen?

-Beklager, men vi har ikke lov til å reklamere, så jeg kan ikke hjelpe deg.

Nå lurer jeg på om det er forskjell på Nan, Collett og Hipp, men jeg kan vel ikke spørre helsestasjonen om det, for de har ikke lov til å reklamere.

Når jeg lå på sykehuset med min nyfødte fikk jeg ikke Spebarnsboken, som jeg fikk med storebror, for Bergen kommune har plutselig ikke lov til å reklamere.

Er dette helt vanlig holdning nå for tiden eller er Bergen kommune veldig vanskelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, det visste jeg ikke...

Jeg må bare si at jeg har prøvd NAN og HiPP og foretrekker HiPP for snuppa blei kjempe hard i magen av NAN og avføringa blei grønn... :S

Hadde flaskebarn forrige gang og denne gangen også... HiPP fungerer for oss i alle fall..

Skrevet

Vi fikk møllers tran på helsestasjonen

Skrevet

Anbefaler også hipp. Har prøvd colette (mange som gulper av den), nan og hipp. Hipp var helt fantastisk. Økologisk i tillegg.

Tror ikke det er så mye forskjell på tran egentlig. Mulig det finnes noen tester på nettet?

Skal på helsestasjonen i morra så skal teste de om de reklamerer, hehe.

Skrevet

Jeg fikk også tran av helsestasjon på 6 ukers kontrollen. Kunne bruke det eller d-vitaminer.

Skrevet

på helsestasjonen her har jeg med hver unge fåå utdelt møllers tran...det må jo være å reklamere vel ?

Skrevet

da tror jeg nok de var vanskelige...hvis de hadde gitt deg sin personlige mening om hvilken som er best hadde det jo ikke vært reklame...jeg for min del bruker noe som heter nucleomega fra shine til william,dette er kapsler med bl.a ren omega-3,jeg åpner kapslene og heller pulveret i flasken med mme...ei venninne jeg har med to barn på hhv 3 og 5 år ga tran før,men barna brakk seg og gikk og smågulpet hele dagen så hun begynte med nucleomega istedet og det sklir rett ned og blir der uten noen plager for barna...

når det gjelder mme vil jeg som ei over her anbefale HIPP,brukt både nan 1 og 2 og Collett,men william ble hard i magen av begge de...eneste ulempen med hipp er at den i lengden blir dyrere en de to andre,man skal nemlig bruke mer pulver pr ml også er pakkene mindre med dyrere kilospris...så hadde det ikke vært for hard mage hadde vi brukt Collett siden den har det man trenger av næringsstoffer,så man slipper tilskudd....

håper du ble litt klokere av dette og at du finner ut hva som er best for DIN baby,for det er jo så forkjellig hva de tåler og liker...

Skrevet

Vi bruker NAN pga at den er tilsatt omega 3...

Har ingen problemer med den..

Skrevet

Vi begynte med Nan, men guttene mine gulpet så mye av den, så vi byttet over til Collett og den var mye bedre!

Den inneholder også Omega 3.

Skrevet

Søsteren min sa at sykehuset her i stavanger anbefaler den collett.

Skrevet

jeg bor i en av nabokommunene til Bergen, og fikk møllers tran hos helsesøster. Ang mme, så er det vel ikke noe som er bedre enn det andre, det kommer ann på hva babyen din foretrekker osv. Men på barneklinikken i Bergen får de nyfødte Collet, dersom moren ikke har nok melk. Da jeg lå på barsel med eldste i 2005, fikk han NAN. Så av en eller annen grunn har de byttet.

Og syns det er rart at helsessøsteren din ikke kunne si noe om tran, når de på Barneklinikken kunne fortelle oss hvilken mme de brukte der.

Skrevet

Vi fikk møllers tran på helsestasjonen, og da jeg spurte om å gi mme til veslegutt da han skulle bort en kveld fikk jeg beskjed om å gi nan. Så det der med reklame må det jo være Bergen kommune som bare er rare med?! eller...?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...