Gå til innhold

Mini legger ikke på seg- trenger råd!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

altså....mini er 4 mnd, og helsesøster sier at jeg skal starte med grøt, samt spe på med mme. Føler at jeg egentlig har nok melk, men om ikke akkurat overflod. Mini har virka fornøyd, og fått mat ca hver 3 time, samt 1 gang på natta. Har aldri fått til pumpinga, kommer svæært lite (30 ml tilsammen, evnt litt mer), og prøver alt jeg kan å ikke bli stresset av dette:-) Bleiene inneholder tiss hver gang vi skifter, men varierer selfølgelig hvor mye. Så da virker det rett o g slett som om melka mi ikke er særlig næringsrik, og dette er jo litt leit siden jeg jobba hardt for å få melk i starten, og har lyst til å amme så lenge som mulig. Så til saken:

1. Han tar ikke lenger flaske-hvordan da få i ham mme?var ok med flaske frem til for et par uker siden, nå knepper han igjenn munnen og leker med flasketuten...har bytta tut til nr 2 uten at dette hjalp.....

2.Noe jeg kan gjøre for å få mer næring i melka?

3.Hvordan skal jeg klare å få pumpe mer melk til grøt?

Ammer nå oftere enn jeg noen gang har gjort, og føler at jeg har mindre melk enn noen gang. Kanskje naturlig siden jeg ammer oftere, men gjør meg superstressa og lei.

Ble langt dette, men vil jo ikke annet enn at mini skal legge på seg. Er ennå ikke over 6 kilo etter 4 mnd, og var 3960 ved fødsel.

Håper noen der ute har noen gode råd, og har tid til å svare på spm!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

hadde e vært deg så hadde e ikke sluttet å amme i det heletatt. Samme tenker e oxo men d du kan gjøre er å begynne å gi gutten din noen smaks prøver.. så se om han vil ha.. begynne på samme tidspunkt hver dag, men fortsett å amm han før mat og etter om han vil ha oxo. Se om det funker. Forresten virker han fornøyd? Når du gir han pupp bare?

Skrevet

Det er viktig å få i gang utdrivningsrefleksen før du pumper deg, for ellers får nesten ikke ut noe. Massèr og gni på brystvortene til refleksen settes i gang, så vil du nok få ut noe mer, tenker jeg! :)

Skrevet

Dette har jeg liten peiling på siden min første straks er 12 uker.

Men, på Ammesenteret på Riksen fortalte de meg at de/WHO nå har utarbeidet nye vekstkurver som er basert på morsmelksernærte barn. Disse barne stiger raskere i vekt i starten for så å flate ut. De gamle vekstkurvene var basert på barn som fikk mme.

Spør helsesøster hvilke kurver de måler etter? Det kan jo bli feil å sammenligne morsmelksernærte barn med barn som får mme. Spesielt dersom du føler at barnet ditt er fornøyd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...