♡ ønsker lykke♡ Skrevet 22. september 2008 #1 Del Skrevet 22. september 2008 Er det noen som har positive erfaringer i fht denne? Vurderer den opp i mot TFK twinner twist. Vil gjerne ha masse gode råd!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138747998-teutonia-tvillingvogn-vs-tfk-twinner/
DoubleTrouble Skrevet 22. september 2008 #2 Del Skrevet 22. september 2008 Hei! Vi har tvillinger som nå er 1.5 år. Fra de var nyfødt hadde vi Teutonia Team S4 til dem. Veldig fin vogn, men veldig tung når barna blir større. Vi brukte to mykbagger i vogna og de hadde det veldig fint i dem. Teutonia mykbagger er ekstra store så barna har god plass. Når de var 8-9 mnd, byttet vi vogn til GT Swing Safari. Den er utrolig lett å trille. Men, jeg anbefaler deg heller TFK tror jeg. Den er veldig lett å trille og ser at de fleste tvillingforeldre velger den. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138747998-teutonia-tvillingvogn-vs-tfk-twinner/#findComment-138748983
gutteklubben grei Skrevet 22. september 2008 #3 Del Skrevet 22. september 2008 Kan bare gi deg mine erfaringer med Teutonia som søskenvogn... Det er jo den vogna med bredest sete og best plass til ungene, selv om den ikke er bredere i utvendig mål. God plass til unger og dunposer i sportsvogndelen. Veldig smidig å kjøre på asfalt og sentre, noe kronglete på steinete grusveier, men det er mulig andre dobbelvogner er det også.. Du kan ha ungene mot deg hele vognperioden, jeg synes det er veldig hyggelig å kunne småprate og se ungene.. Kunne gjerne tenkt meg brems på vogna, for det var slitsomt å holde vogna igjen i nedoverbakker den første tiden (hadde bekkenløsning). Stor og romslig handlekurv under, lett å komme til fra siden. Håndtaket kan stilles veldig høyt, fint hvis du eller gubben er høye. Kunne gjerne tenkt meg lufthjul isteden, hjulene er harde, gir fra seg litt lyd når man kjører på grus, og jeg synes det lille som er av sport slites fort. Kalesjen kan draes lenger fram på denne enn på TFK tror jeg, fordel ved sterk og lav sol. Fotbrettene er litt "plastic-fantastic" og gir litt lett etter synes jeg men gir flat liggestilling. På den andre side har TFK fotbrett som kan felles ned/ut, men liggestillingen blir ikke flat (beina blir liggende nedover). Parkeringsbremsen er itt plastisk, lett at den ikke setter seg ordentlig fast. Originalt myggnett går bare til rett over kalesjekanten og større barn drar det lett av, kjøp heller et helt uorginalt. Regntrekket som følger med er stivt, spes i kulde, og ikke spes praktisk. Kjøpte et Simo, vanlig svart, isteden. Den er tung såklart, men verdt det m.h.t. at man kan ha ungene mot seg. Vurderte også Herqules Twin Raptor som har mange av de samme egenskapene men myyye smalere sete. Nå har jeg kjøpt en P&T Vibe isteden, for jeg er lei av å bytte vogn i bilen hele tiden de dagene størstemann er i barnehagen og jeg bare trenger enkeltvogn. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138747998-teutonia-tvillingvogn-vs-tfk-twinner/#findComment-138749426
gutteklubben grei Skrevet 23. september 2008 #4 Del Skrevet 23. september 2008 Ja på 2009-modellene kan du visst få handbrems på Team Alu som ekstrautstyr :-) Uten tvil noe jeg hadde valgt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138747998-teutonia-tvillingvogn-vs-tfk-twinner/#findComment-138751638
Tvillinger og storebror! Skrevet 23. september 2008 #5 Del Skrevet 23. september 2008 Da kan jeg gi mine erfaringer med tfk twinner....hermer litt etter forrige innlegg, så blir iallfall sammenligningen nøyaktig. TFK har helt grei bredde på sportsdelen, men hardbagene var veldig små. Kun ticket to heaven posene som passet. Ungene vokste ut av bagene når de var rundt 7-8 kilo allerede. Fordelen er at bagene er veldig lette å bære med ungen pakket nedi, lette å sett på plass i vognen og montert veide ikke vognen mer enn ca 16 kilo. Denne er også lett å kjøre inne på senter ol, da hjulene forran har sving. Samtidig kan du med et enkelt håndgrep, låse de fast når du skal ut å trille i snø, grus ol. Du kan kun ha ungene mor deg når du bruker bagene, i sportsdelen er de vendt forover. Den har håndbrems som er genialt i nedoverbakke, å som du låser fast ved parkering. Ikke så veldi bra handlekurv, den har en veldig liten åpning så det går ikke en hel bleiepakke inn der uten å bryte den på plass. Regulerbare håndtak. Hjulene er helt greie, lette å etterfylle luft da man kun trenger ei fotballpumpe el lignende. De bråker ikke slik plasthjul kan gjøre. Det er rett som hun forrige skreiv, fotstøttene kan ikke reguleres annet enn å klappes inn, når du legger vognen sammen. Å ungene ligger nedover med føttene. Myggnettingen er innfeldt i kalesjen, noe som jeg likte kjempe godt da jeg slapp å rote den vekk. Regntrekket var helt håpløst, så jeg annbefaler også å kjøpe et annet som passer. (vi brukte et gammelt emmaljunga til både bagene og sportsdelen) Vognen er visstnok en av de letteste på markedet, å kommer inn alle vanlige dører. (tror den var 72-75cm bred) Den er lett å slå sammen, å blir veldig liten sammenslått da hjulene kan brettes under(de forran som er svingbare), men du trenger ikke løsne de....jo mindre ting å sette i hop, jo bedre syns jeg da! Jeg fikk en kjempe stor ulempe med min vogn nå nettopp, det var at minde små ikke ville ligge separat. Brukte ei gammel vogn ei lita stund, med felles liggedel, å etter dette nektet de å sove i TFK vognen. Litt plagsomt da vognen var jo helt ny og ikke minst dyr....men vil de ikke så vil de ikke! Håper du fikk de svarene du ville.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138747998-teutonia-tvillingvogn-vs-tfk-twinner/#findComment-138751682
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå