Anonym bruker Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Hei, Min gutt er 14mnd gammel og nikker med hodet sitt innimellom. Har gjort det i mange mnd., men det går lang tid mellom. Noen dager jan jeg observere opptil flere perioder med nikk, andre ganger kan det gå uker i mellom. Såvidt jeg kan se og oppfatte, så er det ikke ukontrollert men heller ikke et forsøk på å få oppmerksomhet, være morsom. Kan vel si at han gjør det i gitte situasjoner......som feks.: om han får tak i noe langt inne/oppe i sofaen, så nikker han, altså bøyer hodet sitt opp og ned, ikke noe fort. Etter det jeg kan se, så skjer når han gjør noe og har gjort noe. Om han kryper opp trappen, så kan han nesten sitte øverst og nikke fornøyd på en måte. Han lå på stellebodet nå i sted etter et bad. Da lå han å kikke opp i taket og nikket/bøydet hodet sitt med haken opp og ned.... Vi har spotter i taket. Det kan jo hende at han "leker" med lyset der og da? Uff, ikke vet jeg.......kjenner jeg går og tenker litt på det og lurer på om det kan være noe underliggende? Men er det ikke vanlig at disse små finne på ting? Får ting for seg? Håper noen har noen trøstende ord.....og kan dele sine meninger eller erfaringer emd meg...
Sistah*G07*J09* Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 min lille på 12mnd nikker masse. Akkurat som han nikker når han er fornøyd med leken han har fått tak i, eller at han har klart noe bra å så nikker han når man sier ja til han å rister på hodet når man sier nei. Bruker også å nikke mens han hører på musikk akkurat som han "rocker" til musikken tror nok ikke det er noe å bekymre seg over, er nok bare utviklingen sin gang.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2008 #3 Skrevet 22. september 2008 Takk for svar, Sistah:-) Noen andre....?
Yrha Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 Vi voksne nikker vi også!! Er ikke noe å bekymre seg for. Gutten min på 14 mnd nikker for å si takk, eller når han er fornøyd med det som skjer. Han er superflink til riste på hodet, men det virker som om nikking krever litt mer konsentrasjon, akkurat som om det er litt vanskeligere. Det er sikkert derfor de gjør dette ofte, for å øve seg. Akkurat som de går mye for å bli flinke til å gå, og babler mye for å øve seg på lyder.
Trønderjente82 Skrevet 22. september 2008 #5 Skrevet 22. september 2008 Jenta mi nikker masse også, særlig når hun er fornøyd eller prøver å være morsom. Hun gjør det også hvis jeg sier nei til noe.... hehe. Hun er 11mnd.
ahh...dumme, gamle mamma Skrevet 24. september 2008 #6 Skrevet 24. september 2008 min gutt (12 mnd) nikker ofte med hodet. Kanskje oftest når han later som han nyser (veldig morsomt å se på) Har også flere fakter, men jeg har aldri trodd det er noe underliggende.
Gjest Skrevet 25. september 2008 #7 Skrevet 25. september 2008 Lillemor på 15 mnd går også rundt og nikker og rister på hodet. Gjerne samtidig som hun brøler og løper bortover gulvet, haha Ramler som oftest da Noen ganger tar hun "rennafart" med armene vendt bakover, bøyd hode og overkropp fremover og løper avsted ) Hun rister også på hodet mens hun sier med tullestemme "nei-nei-nei"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå